Batterij vervangen in de sleutel

Joti

Senior Member
Sleutel tegen de startknop houden en indrukken.
En tijdig je batterij vervangen in het vervolg. Auto geeft niet voor niets een melding daarover.
 

Canon-Eye

Forumguru
En tijdig je batterij vervangen in het vervolg. Auto geeft niet voor niets een melding daarover.
Vorig jaar deed een van de sleutels het niet meer wegens lege batterij. Auto geopend en gestart met de tweede sleutel en bij de dealer van beide de batterij laten vervangen.
De auto had GÉÉN melding gegeven, dus daar kun je niet op vertrouwen. Daarom heb ik in de agenda gezet dat er uiterlijk voorjaar 2021 weer nieuwe knoopcelletjes in beide sleutels moeten. Kost ook de kop niet...
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee. Zou trouwens niet handig zijn als je het alleen daarvan moet hebben.
De essentie van KESSY is nou juist dat je de sleutel in je zak kan laten zitten... :pardon:
 

fanSkoda-VW

Donateur
ohh, en zorg dat je altijd een reserve batterij in de auto heb liggen.
Dat voorkomt ellende tegen minimale kosten.

grtss
 

Fabia 123

Forumguru
Inderdaad,
Ik kreeg een melding batterij leeg en direct daarna wilde de auto niet meer starten. Heb nu een reserve batterij in de auto. Auto's die met een sleutel starten hebben dit euvel niet, maar een luxe startknop wel.

Weet iemand hoelang een batterij in de afstandsbediening van een auto met startknop meegaat?
 

Eltjo

Forumguru
Wat een gedoe met die batterijen... snel leeg ???

>5 jaar Passat met nieuwe druppel ab, >5 jaar Passat 1x nieuwe klapsleutel gaan gebruiken oude gebruikte reservesleutel werkte nog bij verkoop en nu al weer > 5 jaar dezelfde klapsleutel gebruikt.
En als de auto in de zon staat druk ik altijd extra lang op de ab om de ramen op afstand te openen.

En ik heb nog nooit batterijen vervangen.... of is dat alleen met KESSY "sleutels"?
Gelukkig heb ik dat niet, geen codekraakangst :tegek:
Jaahaa, ik gebruik de auto wel met gemiddeld 24 dkm per jaar en slechts 7 km van m'n werk.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik heb wel eens gehoord dat bij afstandbediening en startknop de sleutel en startonderbreker elkaar zoeken als de sleutel in de auto is.
Daarom gaat de batterij korter mee.
Dat is geen kessy omdat je gewoon met de afstandsbediening de auto van slot doet.
 
Bovenaan Onderaan