Inbouwen versterker O1

Zoals de titel al aangeeft, wil ik eerdaags (zodra het weer meezit) een versterker gaan inbouwen in de kofferbak van mijn octavia. Hier komt ook de subwoofer (12 inch) te liggen. Zijn hier meerdere die dit hebben gedaan in hun O1? Ben benieuwd wat de beste plek is om de voedingskabel vanaf de motorruimte (accu) naar binnen te brengen is. Het idee is om aan de bestuurderszijde de voedings kabel (1 x 35mm²) + de remote te leggen. Aan de passagierszijde komen de audiokabels te lopen tussen de versterker en de radio.


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Mike, mogelijk hoef je niet helemaal vanaf de motorruimte, maar kun je via een extra zekering in de zijkant van het dash naar achteren. Ik heb wel eens begrepen dat bij diverse modellen de kabel naar de zekeringkast meer dan zwaar genoeg is, en zou je 'm daar af kunnen tappen.
 

Antera

Donateur
Heb het gehad en 3 weken geleden alles uit gehaald :-). Was de audio beu en wilde ruimte voor de vakantie.

Kabels zijn goed te leggen via de parafan de auto in. Geen probleem.
 
Dankzij hulp en advies van @Antera is het gelukt om de kabel te leggen. Op dit moment is de zekeringhouder aangesloten en gemonteerd, ligt de kabel tot in de kofferbak en heb ik aan de bestuurderszijde alles reeds weer dicht kunnen maken.

De kabel ligt dan ook netjes bij de kabelboom die in de auto aan die zijde naar achteren gaat. Tevens gelijk de massa aangesloten. Morgen de signaalkabels aan de passagierszijde leggen
8b33836abaa2046ca30564f3ea169d65.jpg
395cb47796719dee422e843a39dcb604.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

DJvincent

Nieuw lid
Goeden dag. Hoe is deze kabel door de Skoda heen gelegd. Ik wil dit namelijk ook gaan doen. Vanaf de accu naar de kofferbak
 
zie de foto hierboven, maar wat zit er onder de hoes? nieuw gat?
Nee, heb hiervoor de bestaande doorvoer gebruikt waar ook de kabelboom doorheen loopt. Deze komt binnen in de auto achter de zekeringkast uit waardoor je de kabel prima onder de deurlijsten naar de kofferbak kan leggen

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan