PR codes onvindbaar

KRVN

Nieuw lid
Hoi,
Sinds vorige week trotse eigenaar geworden van een Superb Combi 3 (2019) met 1.5TSI 150PK.
Ik zou hierop graag een trekhaak laten plaatsen, maar wou graag weten of er reeds een trekhaak voorbereiding is. Daarom dacht ik eraan om naar de PR-codes te kijken. Blijkbaar is er geen sticker in het reservewiel compartiment aanwezig. Ook is er geen service boekje aanwezig (Daarin zit normaal ook een sticker). Hoe zou ik deze PR codes kunnen achterhalen?
Auto is aangekocht bij Autohero (zij kunnen mij helaas niet verder helpen). Van de eerste eigenaar heb ik niet de gegevens.
Alvast bedankt
Kris

Rallye

Forumguru
Ik zou de Skoda-importeur vragen - grote kans dat zij je overigens verwijzen naar een dealer.

• Leuk
Waarderingen: KRVN

Monteurtje

Forumguru
Dealer kan je gewoon de PR nummers geven. Zijn vrij eenvoudig op te zoeken. Als je er niet uitkomt wil ik het ook wel voor je doen. Stuur dan maar een berichtje.

De sticker die jij bedoelt is er al een paar jaar niet meer, niet in de auto en niet in het boekje

BigCheese

Forumguru
Dealer zal je waarschijnlijk vragen om de VIN, daarmee kunnen ze alle gegevens opvragen. Ik heb zelf ook geïnformeerd naar de mogelijkheden voor een trekhaak, en bij navraag bleek dat voor mijn auto onmogelijk te zijn in verband met de CNG tanks onder de kofferbak. Het was voor mij geen reden om de koop niet te laten doorgaan maar was wel fijn om dit te weten voor ik de koop sloot.

KRVN

Nieuw lid
Juist eens gebeld naar de dealer. Zij hebben idd een programma waarmee zij met het chassisnummer alles kunnen opvragen. Bedankt voor jullie reacties!

BigCheese

Forumguru
@BigCheese, alle Octavia's met CNG die ik tot nu toe heb gezien hadden affabriek een afneembare trekhaak.
Nou die van mij niet. Misschien omdat ik een exemplaar heb die oorspronkelijk uit België afkomstig is. Een DSG in combinatie met CNG kende de dealer overigens ook niet. Op het Belgische CVO staat trekgewicht nul, RDW heeft dit overgenomen. En de dealer heeft op basis van het VIN gekeken en meldde dat mijn auto geen trekhaak mag. Misschien kun je toch met een omweg wat monteren, maar ik heb geen zin in gedoe mocht ik ooit eens een fuik inrijden en ze gaan alles nalopen.

Rallye

Forumguru
De vraag is: mag je geen trekhaak of mag je niets trekken? Als je de trekhaak voor een fietsendrager zou gebruiken, mag dat wel?

Bovenaan Onderaan