Microfoon 'altijd' open?

Beste leden,

Ik heb even gezocht maar ben dit probleem nog niet eerder tegengekomen, maar wellicht heb ik er over heen gelezen. Mijn 'probleem' is namelijk als volgt:

Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een nieuwe Kodiaq Sportline 7P 1.5 TSI - kleur Black Magic Mica.

Sinds vandaag bemerkte ik een raar geluid uit de achterspeakers, terwijl het geluidsniveau van de radio 0/uit was. Vreemd zou je zeggen. Toen ik aan de draaiknop van de ventilator draaide en deze uitschakelde was het gekke geluid weg.

Wat bleek, 1 van de ventilatoren in het voorpaneel stond naar boven gericht en blies lucht richting de bluetooth speaker van de telefoon die in het dak ( onder het zonnebril vakje ) zit ..... Op dat moment voerde ik geen telefoongesprek of iets dergelijks ....

Om een lang verhaal kort te maken: De microfoon in het dak staat open op het moment dat ik het infotainment systeem aan zet. Dus ieder geluid dat er wordt opgevangen wordt vertaald en afgespeeld op de achterspeakers. Dus als ik op die microfoon tik of spreek, dan komt dit geluid uit de achterspeakers. Als ik het infotainment systeem uitschakel dan is dit weer voorbij.

Je zou verwachten dat deze microfoonfunctie pas wordt ingeschakeld op het moment dat ik een telefoongesprek voer of bijv. een spraakcommando opdracht zou willen gaan uitvoeren, maar in mijn geval staat deze mic dus altijd open.

Ik hoop dat ik eea een beetje duidelijk heb verwoord en dat iemand me hier wellicht mee kan helpen doordat hij/zij het ook aan de hand heeft gehad.

Alvast dank voor het meedenken en jullie reacties!

Mvg. Werner
 

JeSko

Forumguru
Afluister tech. ;)

Wellicht staat het gewoon altijd paraat, zodat jij als gebruiker de luxe hebt om altijd en overal meteen voice commands en dergelijke te kunnen geven. Vroeger kon je bellen via bluetooth en dat was het, maar tegenwoordig zit er meer en meer spraakbediening op voor andere zaken, zoals o.a. GPS, ik denk dat daarom jouw systeem altijd luistert of het commando's kan oppikken, stel dat het helemaal af staat, dan zou de auto een commando trager of niet herkennen, of zou jij als gebruiker eerst op een knop moeten duwen. Nu gaat dat zo uit zichzelf.

Mijn gok, maar pin me er niet op vast.
 
Beste JeSko,

Tsjechische geheime dienst aan het werk .. ;)

Ja, dat zou op zich ook wel logisch zijn, maar wanneer ik dan radio luister, dan zou het bijna een soort van karaoke worden want ik kan dan live meezingen en komt ook dat geluid uit de achterspeakers, en dat lijkt me niet de bedoeling. Je krijgt dat een soort van 'rondzingen' en allerlei vervormingen door die microfoon, of zie ik dit verkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
Die is inderdaad irritant. Kan je simpel uit zetten door een draai aan de volumeknop en dan rechtsboven verschijnt er een tekentje naar de volumebalk. Die aantikken kan je het uit zetten
 
Bovenaan Onderaan