Melding instructieboekje i.v.m. 255/40 R20 banden

De planning is om op mijn Skoda Kodiaq 20 inch MAK (Koln) velgen met Vredestein Quatrac 255/40 R20 banden te gaan monteren. Echter lees ik in het instructieboekje de onderstaande tekst. Moet ik bij het monteren van deze velgen en banden ook spoorverbreders gaan plaatsen?

Alvast bedankt voor de reacties.



20200707_220107_resized.jpg
 

hemi24

Forumguru
Één en ander zal afhangen van de ET waarde van de MAK velgen én de dikte van de genoemde verbredingselementen...
 

Jooo...

Forumguru
Zou me heel sterk vergissen maar ik denk niet dat er van Skoda uit met spacers gewerkt wordt aangezien dit niet legaal is. Ik vermoed ook dat dit iets in de wielbogen zal zijn.

Vooraleer je de velgen klopt dit eens goed nameten. Dan ben je zeker dat deze in de wielkasten geraken.
 

CDK

Forumguru
Zou me heel sterk vergissen maar ik denk niet dat er van Skoda uit met spacers gewerkt wordt aangezien dit niet legaal is.

België is volgens mij het enige Europese land waar dit niet is toegestaan ;) Op alle autobeurzen staan Skoda’s met spacers gemonteerd om ze dikker te laten lijken dan dat ze zijn, wellicht in Brussel niet ;)
 

CDK

Forumguru
Mocht je interesse hebben @Dennis1978, ik heb nog een setje spacers voor de achteras van de Kodiaq nieuw in de doos liggen en heb geen Kodiaq meer, dus je mag ze overnemen. (Skoda doelt overigens niet op spacers in jouw bericht, tenminste dat kan ik me bijna niet voorstellen.)
 

Jooo...

Forumguru
België is volgens mij het enige Europese land waar dit niet is toegestaan ;) Op alle autobeurzen staan Skoda’s met spacers gemonteerd om ze dikker te laten lijken dan dat ze zijn, wellicht in Brussel niet ;)
Belgie hé...
 
Bovenaan Onderaan