Raammechanisme

Dennisk1

Nieuw lid
Ik ga morgen mijn raammechanisme vervangen. Weet iemand of de motor een geheugen heeft en of je de nieuwe op de zelfde stand er in moet zetten als de oude of gaat de motor net zo lang door tot dat ie weerstand voelt?

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
 

Derooke

Forumguru
Ik denk maar ben niet volledig zeker dat de motor valt in te stellen door de knop van je raambediening in te houden tot je raam dicht is en er even houden tot je hoort dat de motor stopt. Dan terug naar beneden drukken tot je raam open is en je de motor hoort stoppen .
 

Dennisk1

Nieuw lid
Zo gelukt en idd ff omhoog en naar beneden en de combi stand weet ook weer wat ie moet doen. Helaas 1 buurman en buurman probleempje. Had het raam doet goed getapt. Donderde naar beneden maar gelukkig nog heel pfffft......
 

Dennisk1

Nieuw lid
Turboturbo bedankt voor je linkje. Heb er met plezier na gekeken. Gelukkig had ik zelf bedacht de clips te laten zitten en het gooi in te snijden. Daarnaast is de afgelopen jaren de onderdelen wel een stuk goedkoper gelukkig. Las 78 euro voor een raammechanischme met kunststof clips. Had nu mijn mechanische voor 25 euro bij winparts. Met ijzeren clips. Hebben ze hem nog voor me gesmeerd en de originele schroeven er bij geleverd. Dat maakt de keus voor volledige vervanging wel makkelijker...... Hoop dat ik er weer een tijdje tegen aan kan nu...... Super fijn dit forum Met de snelle reacties!
 

turboturbo

Forumguru
Had nu mijn mechanische voor 25 euro bij winparts.
Dat is zeker goedkoop. En meteen ook het makkelijkst. Ik heb dus de oude mechanismes behouden en alleen de clips vervangen. Dat was vooral erg arbeidsintensief/lastig klusje. Maar heeft vooral ook als nadeel dat de kunststof (tand- en geleide)wieltjes behouden blijven alsook de oude kabel. Die schijnen ook wel eens te kunnen gaan knappen. Dus bij nader inzien is een compleet nieuw mechanisme de meest duurzame oplossing denk ik. En omdat ze zo bij bosjes stuk gaan in een flink aantal vag auto's uit dat era, is er genoeg vraag / handel voor wat mogelijk de lage prijs verklaart (het kan in massa productie gemaakt worden)

Laat nog even (hier of in dat andere topic) weten hoe het gegaan is en of je evt. nog aanvullende tips hebt voor anderen.
 
Laatst bewerkt:

Tachi

Actief lid
Bij mij gaan er ook twee raammechanismes vervangen worden. De plastic geleiders die aan de rails vast zitten zijn stuk gegaan. Bestuurders- en passagierskant. Eerst de passagierskant en niet veel later de bestuurderskant. Grijze en witte plastic onderdeeltjes lagen onder in de deur.
Welk artikel (merk en/of productnummer) heb je precies gekocht als ik het vragen mag?
 
Bovenaan Onderaan