EPC lampje spontaan aan en uit

RalFF

Nieuw lid
Betreft Fabia Combi 2019 95PK. EPC lampje gaat aan zonder verdere melding. Geen verlies van vermogen. Gaat daarna vanzelf weer uit na een dag, soms 2. Het lijkt erop dat als de auto in de zon heeft gestaan (zwarte lak) dat dan het EPC lampje aangaat. Dealer heeft een sensor vervangen zonder resultaat. Nu schijnt de oplossing te zijn wachten op een software update? Is dit probleem bekend bij meerdere gebruikers of Skoada?
 

RalFF

Nieuw lid
De eerste keer is er een temperatuur sensor vervangen. De tweede keer weet ik niet meer. Nu is hetbvolgens garage wachten op een software-update onadat dit probleem bij Skoda bekend zou zijn.
 

RalFF

Nieuw lid
Het is niet ESP maar het EPC lampje. Alleen dat lampje en geen vermogen verlies. En vandaag heeft De auto in de zon gestaan en binnen 5 minuten na wegrijden gaat EPC weer aan. Schiet mij maar lek.
 

Cordoba

Forumguru
@RalFF Weet je ook welke temperatuursensor vervangen is, voor temperatuur inlaatlucht, of voor koelvloeistof, of voor de olietemperatuur?
Als ik de beschrijving van het verschijnsel zo lees, denk ik inderdaad ook dat het een software fout is. Ik sluit overigens niet uit dat je ongemerkt toch beperkt vermogen beschikbaar hebt, en er bijvoorbeeld door de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt te beperken, misschien maar 70 pk aanwezig is.
 

Antera

Donateur
Het is niet ESP maar het EPC lampje. Alleen dat lampje en geen vermogen verlies. En vandaag heeft De auto in de zon gestaan en binnen 5 minuten na wegrijden gaat EPC weer aan. Schiet mij maar lek.

Uitlezen geeft vermoedelijk meer duidelijkheid. kan je gasklep zijn enz
 

Ligflits

Senior Member
Ik heb een nieuwe Skoda fabia van april 2020. Ook spontaan een EPC lampje die ging branden.
Naar de dealer, en daar is de monteur aan de slag gegaan met uitzoeken en liet me uiteindelijk het bericht vanuit de leverancier zien: "probleem is bekend, er wordt gewerkt aan een software update. Oplossing: fout resetten en klant wegsturen"
 

RalFF

Nieuw lid
Dat is dan hetzelfde bericht als hier. Dan wat mij betreft voor nu case closed en wachten op die software-update.
Bedankt voor alle reacties.
 

EdK

Forumguru
Zit er dan in de huidige Fabia 3 toch weer sjoemel software ??
Ook een Fabia 3 van eind 2017 (model 2018) en totaal geen problemen met dit probleem....
En hoop dan ook niet dat de update ook gaat gelden voor mijn Fab 3
Ken ik weer langs VAG Techniek om de fabrieksupdate weer te laten plaatsen......:lezen:
 

Melll

Nieuw lid
Hallo, hebben jullie ondertussen al een software update gehad in de garage of is het probleem vanzelf opgelost. Wij hebben nu de nieuwe skoda fabia van 05/2021 en wij hebben dit probleem ook. Maar meer als een jaar wachten op een software?
 

EdK

Forumguru
Als je op bericht van RalFF wacht dan kun je beter stoppen met wachten
14-6-2020 voor laatst online hier geweest
 
Bovenaan Onderaan