Skoda Scala ervaringen

Eric78

Lid
Goedemorgen, wij hebben geen DSG anders was dit probleem van het afslaan denk ik niet aanwezig. Wij rijden ook een Octavia met DSG en dit rijdt heerlijk.
De auto heeft onderin zo weinig vermogen dat hij gewoon afslaat...
Ik denk dat we maar eens gaan praten met de importeur.
Ik denk verder niet dat onze auto schade heeft opgelopen tijdens transport anders zou er ook wel lakschade zijn geweest
 

Rosinfield

† In Memoriam
Lijkt mij ook uiterst onwaarschijnlijk hoor. Wonderlijk dat sommige auto's zo'n lot treft. Minder dramatisch, maar toch ook opvallend, is dat ik met mijn Polo GTI totaal geen last heb van allerlei kwaaltjes (rammeltjes, piepende remmen bij achteruit rijden, etc), waarover ik wel veel lees hier en daar. Je zou toch denken dat zulke verschillen tussen dezelfde auto's zich niet (zouden mogen) voordoen en je vraagt je af hoe die dan toch ontstaan.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Rosinfield Ik ben dat ook van plan, maar ik heb 4 jaar garantie waarvan nu slechts 1/2 jaar voorbij is.
Als ik zoals boven geschreven even de sportstand in schakel is dat ook maar even. Dan weer terug naar D.
En ik heb een licht voetje, dat scheelt ook :-)

grtss
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
@fanSkoda. Ik heb ook nog twee jaar garantie nu en ook bij mijn 3 vorige Skoda's heb ik het al snel laten doen.
De kans op problemen die rechtstreeks aan de tuning kunnen worden gerelateerd acht ik dermate klein, dat ik het met een gerust hart aandurf. En bij andersoortige problemen heb ik er alle vertrouwen in dat mijn dealer (die op de hoogte is) niet onnodig moeilijk zal doen.
 

Eric78

Lid
Bedankt voor alle tips. Denk dat ik eerst de importeur maar onder druk ga zetten. Met de dealer lukt het niet naar behoren.
 

Tuulster

Forumguru
Ik heb ook een Scala met handbak en de 115pk 1.0. Wel met een Bolero en geen Amundsen.

Herken (gelukkig) geen enkele opmerking, heerlijke auto waar mijn vrouw tot op heden probleemloze kilometers mee maakt....
 

Fabiola347

Actief lid
Hey Eric,
Ik heb hem gevraagd, ik mag je zijn nummer geven, dat doe ik liever even in een privé bericht. Dan kun je hem het verhaal uitleggen en kan hij je vertellen hoe en wat je het beste kunt gaan doen.
 

Eric78

Lid
Even een korte update, afgelopen week heeft de Scala wederom een keer dienst geweigerd, niet starten, en de hemel bekleding komt ook weer los.
Auto staat bij de dealer en heb aangegeven dat ik hem niet meer hoef. Ben benieuwd wat ze gaan doen.
 

Atria

Actief lid
Een nieuwe auto die niet start, afslaat bij overschakelen en waar de dakhemel van omlaag komt (das nog het minst erg) en een dealer die met droge ogen zegt daar moet je aan wennen? Gewoon schriftelijk nog eenmaal de kans geven het te repareren en ander middels rechtsbijstand de koop ontbinden en een goede auto kopen. Ik rij regelmatig in een fabia 1.0 tsi en die heeft power zat. Zelfs met overschakelen bij lage toerentallen van 1 naar 2, dat slaat echt niet af. Heb jaren Skoda en Seat gereden omdat ik het gewoon lekker rijdende en mooie autos vind, maar heb me altijd verbaasd over het gemak waarmee de dealers en importeur zeggen dat een gebrek normaal is en een producteigenschap (olielekkages, slippende DSG koppelingen etc). Iedere auto kan stuk, maar los het als dealer netjes op voor je klant en zeg niet dat het normaal is.
 

JeSko

Forumguru
los het als dealer netjes op voor je klant en zeg niet dat het normaal is.

Tja ze hebben er zoveel met deze problemen, dus de dealers krijgen opdracht van hogerop om niet over te gaan tot reparatie op eigen kosten, ontkennen tot je barst. Ze verliezen liever klanten dan dat ze al die bakken en andere producteigenschappen op (grotendeels) eigen kost herstellen, dat is duurder.
 

Fabiola347

Actief lid
Ik moet zeggen dat we tot nu toe heel erg tevreden zijn met onze Fabia.
Maar met de wetenschap dat ze aan het knoeien zijn met de software etc.
Denk ik dat het onze laatste vag auto is, ik zal hem er nooit voor weg doen, daar niet van.. maar zal het wel meenemen in de volgende koop, daar een lease auto voor ons totaal niet interessant is.
 

Atria

Actief lid
Tja ze hebben er zoveel met deze problemen, dus de dealers krijgen opdracht van hogerop om niet over te gaan tot reparatie op eigen kosten, ontkennen tot je barst. Ze verliezen liever klanten dan dat ze al die bakken en andere producteigenschappen op (grotendeels) eigen kost herstellen, dat is duurder.

Ik heb met mijn Mazda ook een probleem gehad, bij lange ritten (meer dan anderhalf uur) kwam er een soort dood punt in de besturing op de snelweg. Je moest hem dan als het ware door een soort weerstand heentrekken. Na een paar maanden toch maar naar de garage gegaan omdat ik dacht ze gaan er toch niks aan doen, vast een "producteigenschap"..... Die proefgereden (na een lange rit) en inderdaad, op dat moment deed ie het natuurlijk niet. Ik dacht, daar gaan we weer. Wordt weer een hoop gezeur. Na een paar minuten kwam de chef werkplaats naar me toe en zei, het probleem is bekend bij importeur/fabrikant, is bij enkele auto's voorgekomen, we gaan voor u de stuurbekrachtiging vervangen onder garantie. Een week later waren de onderdelen binnen, stuurhuis vervangen en de auto rijdt weer als een zonnetje. Ik heb nergens om moeten zeuren of dreigen, maar gewoon netjes opgelost. Ik was echt aangenaam verrast. Doen alsof de klant zeurt of gek is, daar ga je het op de lange termijn denk ik niet (meer) mee redden als dealer/importeur/fabrikant.
 

JeSko

Forumguru
Kijk het kan dus ook anders, mooi verhaal, ik heb de indruk dat VAG qua service daar ver vanaf zit tegenwoordig, gezien de vele verhalen die ik hier tegenkom.
 

EdK

Forumguru
gezien de vele verhalen die ik hier tegenkom.
Let op dat je hier geen vertekend beeld krijgt.
We zijn maar een druppel op alle VAG rijders !
Dus als er hier een 10 personen klagen over iets dan lijkt het erger dan het misschien in werkelijkheid is !
 

Tinus78

Forumguru
Daarnaast kan je je ook afvragen wat het percentage is dat hier op het forum is. Ik vermoed dat forumleden ook kritischer (auto enthousiastelingen) zijn. Dus ook eerder een mankement opvalt en erover deelt. Met het grote aantal VAG auto,s op de Nederlandse wegen en de paar kritische forumleden, kan het verhoudingsgewijs nog wel eens meevallen.
Desalniettemin, vind ik wil dat een mankement onder garantie gewoon zonder zeuren opgelost moet worden zoals door atria omschreven. Zo hoort het te zijn.
Mijn eigen ervaring met de sjoemelsoftware in mijn vorige dieselpolo heeft daar overigens niet positief aan bijgedragen.
Na de update hielt de auto behoorlijk in en reageerde, zoals wellicht bij velen bekend, behoorlijk in tot bijna afslaan.
Met name als je een rotonde naderde, vaart minderde tot bijna stoppen en dan weer gas geven en de bocht nemen.....dan sloeg hij bijna af. Met monteur naast mij werd dit Afgedaan als zoals het hoort.
Ik heb ermee “leren leven” omdat de situatie te weinig voorkwam bij mij dat ik er echt hinder van had.
Nu overigens geen last meer van:D. (Polo ingeruild voor de kodiaq)
 
Bovenaan Onderaan