Skoda Scala ervaringen

Eric78

Lid
Hallo allemaal, was even benieuwd wie deze klachten nog meer ervaart.
Wij ervaren vanaf de eerste dag al problemen met onze Scala:
Optisch; deur, motorkap en achterklep niet netjes afgemonteerd. Chromen sierlijsten krom en hemel niet passend. Hersteld als garantie bij het schadeherstelbedrijf maar toch bijzonder.
Niet functioneren, synchroniseren en uitvallen van het multimedia systeem. Multimedia systeem is inmiddels vervangen als garantie
Niet starten bij een warme motor, niet te achterhalen wat de oorzaak is.
Afslaan tijdens het rijden bijvoorbeeld bij het opschakelen van 1 naar 2. Moeten we volgens de dealer aan wennen maar na 10 maanden went dit nog steeds niet.
SOS module gaat vanzelf contact maken met alarmcentrale, wachten op nieuwe module is garantie.
Al met al heeft onze Scala vaker bij de dealer gestaan dan bij de benzinepomp en is het wachten op de volgende storing....
 

Okki

Donateur
Aai, dat klinkt niet best. Vooral dat afslaan tijdens het overschakelen, lijkt mij niet iets waar je "maar aan moet wennen"
 

Eric78

Lid
Dat klinkt ook niet best inderdaad. Wij ervaren het ook als gevaarlijk. Stel je voor dat je bij een verkeerslicht optrekt en er komt een vrachtwagen aan en je motor valt stil...
 

Fabiola347

Actief lid
Hoi Eric.
Een vriend van mij was verkoper bij Skoda, daar hebben wij die van ons ook gekocht.

En zoals u waarschijnlijk weet nemen de verkopers altijd om en om een nieuwe auto mee naar huis om hun eigen ervaring op te doen met die auto.

En inderdaad zijn er een aantal bekende problemen met die dingen.

Zoals, inderdaad het multimedia systeem dat niet naar behoren werkt.
Inderdaad het starten is een probleem en ook uitvallen tijdens het rijden,

Sierlijsten was mij al opgevallen en een lek in het dakraam, dat is wat ik weet van hem.
Dus je bent niet de enige.

Misschien kunnen ze bij vagtechniek meer over vertellen, ik zou eens contact met hun opnemen. Die weten ook veel van de electronica af.
Baat het niet dan schaadt het niet.
 

JeSko

Forumguru
Oei.. maak dat mee, zou er men buik al van vol hebben, schandalig voor een nagelnieuwe wagen:thumbsdown:
 

Eric78

Lid
@Fabiola347
Dank voor de tip en verbaasd me niet dat we de enige zijn. Heb wel het idee dat we een maandagochtend gevalletje hebben. Ik zou graag eens contact willen opnemen met deze dealer kun je mij de gegevens geven.
Bedankt!
 

EdK

Forumguru
Afslaan tijdens het rijden bijvoorbeeld bij het opschakelen van 1 naar 2. Moeten we volgens de dealer aan wennen
Zou tegen ze weggen dat je ze aansprakelijk stelt (ook schriftelijk) als hieruit een ongeluk voortkomt.
Moeten ze dan ook maar aan wennen als ze die krijgen en het de rechter mogen uitleggen !!

Echt een belachelijke opmerking voor een dealer.....
Maar ik krijg een gevoel over me heen dat die wagen van jullie iets mee is gebeurd tijdens transport .
En dat hij eerst naar een schadebedrijf is geweest en toen pas aan jullie is opgeleverd ....
 

Eric78

Lid
Die schade is op zich netjes opgelost, enige wat me verbaasde is waarom er afleverkosten worden berekend als ze de auto niet nakijken.
De techniek en veiligheid heb ik meer twijfels over...
 

Fabiola347

Actief lid
Ik zal even aan die maat van me vragen of hij het goed vind dat ik je zijn nummer geef.
Maar zoals ik ook al aangaf werkt hij daar nu nuet meer. Maar niet geschoten us altijd mis he..
Je hoort van me, ik zie hem waarschijnlijk morgen weer.
 

Eric78

Lid
Schijnt dat de motor door de nieuwe emmissie richtlijnen zo weinig vermogen onderin heeft dat de motor kan afslaan tijdens het rijden ...
 

Fabiola347

Actief lid
Als je mijn mening wil, ik ging eens naar vagtechniek in nuenen om daar wat meer info inte winnen. En denk als het met motormangement te maken heeft, dat die jongens het wel eruit krijgen. Weet ik bijna zeker.
Uiteraard zullen hun dat betaald willen hebben, maar dat is eventueel met je dealer te verrekenen, in overleg.

Probeer het eens, of bel eerst eens met ze.
 

Eric78

Lid
Er zit inderdaad een 1.0 in. De vorige auto was een Rapid 1.2 en hadden hier totaal geen problemen mee. Zal eens met de dealer overleggen of hun deze optie willen bespreken met de importeur...
maar de vraag is wat is de volgende storing klacht... houdt niet op namelijk
 

Fabiola347

Actief lid
Eric, ik snap dat je moedeloos ervan word

Maar voorlopig moet je wel een ding voor ogen houden, je hebt 2 jaar fabrieksgarantie op je wagen, en als je dan nog aan het kwakkelen bent, dan kan ik me voorstellen dat je zegt l, weg met die kloemel.
Maar persoonlijk vind ik het daar nu te vroeg voor.
Je moet wel een fabrikant de gelegenheid geven om zijn product in orde te maken.

Ben het helemaal met je eens,. Daar moet je even aan wennen... Daar kun je niet aan wennen en daar zou ik je dealer ook eens behoorlijk op aanspreken, dat kan gewoon een niet, en dat is geen antwoord/oplossing.
 

jesse_s93

Donateur
Hallo Eric,
De problemen die je hierboven beschrijft zijn geen problemen waar je inderdaad maar even aan moet wennen, dat is flink balen! Ik herken me gelukkig niet in bovenstaande problemen. Ik was eigenlijk wel positief verrast over de afwerking van het plaatwerk aan de buitenkant hoe netjes dat zat. Met de chromen sierlijsten bedoel je waarschijnlijk die rondom de ramen, of niet?

Ten aanzien van het infotainment, dan heb je waarschijnlijk de Amundsen (met navigatie), klopt dat? Daar zijn namelijk inderdaad wat problemen mee in combinatie met de SOS module. Meer ervaringen daarover kun je in het media forum vinden onder Scala en Amundsen. De Bolero (even afkloppen) werkt hier gelukkig prima.

De motorische problemen klinken wel ernstig! Heb je de 1.0 met 95 of 115 pk? En dan de handgeschakelde neem ik aan? Zakt het toerental zo ver terug als je de koppeling in trapt? Volgens mij ligt die 1.0 inmiddels in heel veel modellen en loopt hij ook al zeker twee jaar mee, dus je zou verwachten dat kinderziektes er wel uit zijn.

Hopelijk kun je samen met de dealer tot een goede oplossing komen!
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ook ik vermoed dat je auto tijdens het transport beschadigd is en slecht opgeknapt?
Want mijn Scala 1.0 DSG is keurig afgeleverd, óók de chromen lijsten om de ramen, de hemel, etc..

Ik heb dus een DSG en herken wel dat het toerental (te) veel zakt. De motor slaat niet af, schakelt zo nodig terug. Maar ik vind het ook niet prettig en mijn oplossing is dan even de Sport-stand inschakelen, dus a.h.w. terugschakelen waardoor het toerental wordt verhoogd.

Navigatie zit alleen in de business uitvoering, de uitvoering die ik heb. Maar ook hier heb ik gelukkig geen problemen.
Hoogstens dat ik de pin-code niet vast kan zetten.

sterkte & grtsss
 

Rosinfield

† In Memoriam
Een DSG software aanpassing, waarbij in D iets later wordt opgeschakeld, maakt bij deze motor een wereld van verschil. Ik wist niet hoe snel ik naar JD moest om dit (en het chiptunen) te laten doen. Kreeg een compleet andere auto qua rijgedrag terug. Ik weet dat men vaak uit arren moede dan maar de sportstand gebruikt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Bovendien vind ik het opschakelen in S met de standaard software dan onnodig laat (trekt te lang door).
 
Bovenaan Onderaan