Electric's 2016 S3 Combi

Electric

Senior Member
Vanmorgen was het zo ver: de VW Passat omgewisseld voor een Skoda Superb Style Business uit 2016!:tegek:
De Candy White Superb heeft net geen 50k op de teller en heeft o.a.:
  • Columbus navi met HDD
  • Canton Sound System
  • Elektrisch bedienbare achterklep
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
  • Kessy
  • Achteruitrij camera
  • Afneembare trekhaak
  • Voorruitverwarming
  • Xenon
Bekijk media item 6044
De dealer is alleen vergeten een pomp mee te geven, die kan ik volgende week halen. Verder heb ik de laatste kaarten gedownload voor de Columbus. Moet alleen nog even wachten op een SD kaartje die besteld is, had er geen 1 die groot genoeg is...:pardon:
Tevens de Superb uitgelezen met VCDS. Geen schokkende zaken gevonden, wel alvast de needle sweep aangezet.:angel:

Vandaag al de nodige kilometers gemaakt en bevalt prima tot nu toe! Kan wel merken dat deze auto 8 jaar nieuwer is dan de VW Passat...

Heb nog een aantal punten op mijn wensenlijstje staan:
  • Velgen laten poedercoaten naar donker grijs of zwart
  • Misschien nog (winter)velgen + winterbanden.
  • Beschermplaat voor de achterbumper (via SuperSkoda, iemand ervaring met de pasvorm van hun eigen product?).
  • PowerLED in de kofferbak (via SuperSkoda)
  • Kofferbak net systeem (via SuperSkoda)
  • Krik + gereedschap. Wil namelijk met een reservewiel bij mij hebben voor vakanties.
Zal nog meer foto's plaatsen zodra er zaken zijn veranderd :D
 

JeSko

Forumguru
Hele mooie auto hoor, gisteren toevallig ook nog een witte S3 zien rijden, verdomme een mooie wagen!

Gefeliciteerd
 

Timmer

Donateur
Ik had in de statussen al gezien dat er stond 'nog 3 keer slapen', dus ik vroeg me al af wat er ging komen.
Mooie wagen, zal zeker goed rijden.
Een passat heb ik ook nog gehad (2006 berline, zalige wagen), dus hopelijk rijdt deze minstens even goed!
Succes, en moge baan vrij zijn, en lichten groen!
 

Electric

Senior Member
De VW Passat reed ook zeker goed! Maar de leeftijd ging tellen... En er kwam wat extra onderhoud aan: middelste uitlaatdemper stond op punt van lekken, lager van de ingaande as van de versnellingsbak aan het 'gieren', herrie van de stelmotoren. Toch in 6 jaar tijd bijna 90k op de teller gezet zonder al te veel problemen.:thumbsup:


Wit was niet mijn eerste keuze kwa kleur, maar heb ik zeker geen spijt van.;)
 

EdK

Forumguru
De dealer is alleen vergeten een pomp mee te geven,
Neem aan de pomp om de band op te pompen ?
Zo ja kijk dan ook even op de houdbaarheidsdatum van je fles met vulmiddel wat er bij hoort.
Dat spul heeft namelijk maar een bepaalde houdbaarheid ! :pieker::lezen:
 

EdK

Forumguru
Maar goed als er geen pomp en vulmiddel bijzitten en je dat moet krijgen dan zou ik toch eens vragen of ze niet nog een reserveband met krik etc hebben liggen en dat die erin gezet word !
Want dan ben je met lekke band er zekerder van dat je bij wisselen weer doorrijd dan met zo'n flessie en blaasapparaat wat de naam compressor niet waardig is ...
 

Electric

Senior Member
Vandaag even langsgeweest bij de dealer: ik krijg een pomp en spuitbus. Ze hadden geen krik + wiel meer liggen. Daarnaast gaan ze de volgende punten nog oplossen volgende week:
  • Krakende voortrein. Had gehoopt dat het minder zou zijn met een auto die een stuk nieuwer is. :nono: VAG kwaaltje...
    Bij het inveren voor een drempel kraakt de Superb behoorlijk. Na een drempel of 5 à 6 is het gelukkig wel een stuk minder.
  • Sierstrip boven de ruit bij de passagierskant (achter deur) zit voor 6cm los aan de voorkant. Geeft wat extra windgeruis...
  • Columbus firmware update naar 0411.
  • Zag in VCDS een air quality sensor melding.
  • Zag ook in VCDS een low current melding voor sleutel 1.

Eens kijken welke after-sales services ze bieden en of ze alles gaan/kunnen oplossen...;)
Krakende voortrein zal wel blijven is mijn ervaring. Had mijn VW Passat ook last van, vooral bij koud weer. Volgens mij zijn er wel after-market oplossing voor.

Zojuist ook nog zitten kijken op SuperSkoda.com. Weer hoop leuke dingen gezien.:tegek:
Wacht wel even op een kortings-email van ze, scheelt weer. :greedy:

Kwam in de kofferbak achter het linker-achterlicht een grote zwarte box tegen. Bleek dus de subwoofer te zijn. Vorige eigenaar had deze helemaal dicht gezet en ik vondt het geluid al zo schel... :D
 

Electric

Senior Member
Kreeg gistermiddag de SD kaarten binnen voor de update en gisteravond succesvol de Columbus kaarten geupdate van 2019 naar 2020.

Ik heb een garage waar de Skoda 'kan slapen' :D maar deze is niet echt heel breed. Dit is niet echt handig voor de lak als je wilt uitstappen en de deur soms tegen de muur aan moet laten rusten. Hiervoor had ik vurenhout tegen de muur aan gemonteerd. Dit bleek zelfs nog te hard, kon precies zien waar de balkjes zaten (lak weg) bij onze vorige auto. Dit wil ik niet nogeens met de Superb, dus daarom creatief geweest:



Zie mijn fotogalerij voor nog meer foto's. Totale kosten: € 7,46.
 
Laatst bewerkt:

Electric

Senior Member
Had ik ook nog aan gedacht, maar deze lat zat er al. Montage was daarom in 5 min gedaan.

Ik zal dit in de toekomst ook nog zeker aanpassen. Aangezien ik de garage ook wel eens gebruik om in te klussen (met zaagtafel, afkortzaag, enz) leek mij dit het makkelijkst schoon te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Electric

Senior Member
Zo, gisteren is de auto even terug gedaan naar de dealer. Had nog wat restpunten na de aankoop:

  • Sierstrip boven de passagierdeur achter zat los. Deze strip hebben ze met alle andere strips opnieuwe gemonteerd, ook aan de rijderskant voor en achter.
  • Pomp en vulmiddel gekregen.
  • Kraken van de voortrein is verholpen. Ik dacht aan de rubbers van de stabilisatorstang, maar ze hebben die van de draagarm opnieuw ingevet (beide rubbers).
  • Columbus firmware is geupdate naar de laatste versie. DAB werkt nu beter + Canton geluid is voller.
  • Had in VCDS een melding gezien van de air quality sensor. Deze hadden ze eerst voorzien van nieuwe software (?) en toen de sensor maar vervangen.
  • Had ook in VCDS een melding gezien van een low current melding op key 1. Hierin is een nieuwe batterij gedaan.
Alles is onder garantie afgehandeld.

Ik kreeg wel het verzoek mee om niet te veel te veranderen via VCDS tijdens de garantie periode :angel:. Ze hadden wat zaken opgemerkt schijnbaar en hierover kan VAG moeilijk gaan doen schijnt.

De Superb rijdt gelukkig weer kraakvrij!:yeehaa:
 

ertromp

Forumguru
Mooi dat e.e.a. goed opgepakt is door je dealer. Wel een goede dealer trouwens die ziet dat je met VCDS aan de gang bent geweest. 90% van de dealerts weet niet eens de OBD poort te vinden :deuk:
 

Timmer

Donateur
Zou die dat echt gezien hebben, of had je een medewerker met kennis (die weet wat VCDS is) en via wat jij had aangegeven wat jij met vcds gevonden had, de link gelegd?
Ik ben al bezig met vcds sinds 2007-2008, en ik heb nooit een opmerking gehad dat ik hier mee bezig was, zelfs niet toen deze met US pinkers binnen ging voor onderhoud...
 

Electric

Senior Member
Ik had een deel van de VCDS uitdraai met wat toelichting van de andere punten uitgeprint. Misschien gaf dat de hint... :deuk: De dealer dacht ook dat de kaarten geüpdate moesten worden. Toch maar even uitgelegd dat ik de firmware van het apparaat zelf bedoelde...
 
Bovenaan Onderaan