Peugeot 2008

sitechris

Donateur
Ik ben een fan van autobrochures. Vooral vanwege alle marketingpareltjes die je tegenkomt. Neem de nieuwe Peugeot 2008 SUV. Een auto waar je 9 van de 10 keer een bejaarde in ziet rijden. En toch zie ik in de glimmende brochure geen enkele oudere en proberen ze met het taalgevoel het moderne 'hipstergevoel' uit te dragen. Dus is de Peugeot 2008 een ‘Exalting, next gen en ultra connected SUV’ die je een ‘extended experience’ biedt. Een 'exciting choice'.

Zo'n auto moet ik natuurlijk ook even testen. Dit wekt toch bepaalde verwachtingen.

https://driveaholic.nl/rijtest-peugeot-2008-gt-1-2-puretech-155/
 

JeSko

Forumguru
Knappe review weer!

Als ex Peus rijder herken ik dit helemaal, al was mijn 308 qua rijden wel veel beter dan deze Wannabe suv. De airco bedienen via touchscreen is onnodig en heel frustrerend, het werkt gewoon niet goed, de vertraging op het scherm is typisch PSA, hun schermtechnologie staat onderaan wat mij betreft. Looks is smaak maar ik vind alles wat Peugeot sinds 2014 maakt mooi, ze staan qua design op kop momenteel in het normale segment, ze brengen wat anders dan anderen en dat is verfrissend in een tijd waarin veel auto's op elkaar gelijken.
 

leon-cupra

Forumguru
"Voor 30.000 euro kun je ook in de klasse Focus, Corolla, Golf en consorten winkelen. En dan krijg je veel meer auto voor je geld."
Als "boekhouder" kan je dat mss vinden, maar als consument is deze gewoon "verlekkerd" op de hogere zit :arghh:
Zelfs een Golf verkoopt niet meer zo hard tov vroeger en dat dankzij de (kleinere) SUV's.

Design van Peugeot is idd tegenwoordig zeer knap, alleen hoe lang zal het design meegaan? Een zeer spannend design is men redelijk rap beu ook. Denk dat peugeot deze stijl dan ook de komende 15 jaar niet zal meedragen.
 

Cordoba

Forumguru
Mooie review Chris, ook de vergelijking met de 208 maakt wel iets duidelijk, al had je volgens mij ook iets meer met echte concurrenten zoals de VW T-Ruc mogen vergelijken. Volgens sommigen hier zal de 'exiting choice' bestaan uit de vraag, die bij ieder ritje weer opkomt: doet ie 't, of doet ie 't niet. ;)
 

Okki

Donateur
Mooie auto, net als de nieuwe Renault Captur.
Design zit Fransen in het bloed.

Praktisch misschien wat minder, maar dat krijgen alle VAG auto's ook op den duur (nieuwe Golf). Ze gaan allemaal Tesla nadoen, 1 scherm voor alle functies.

Voor een (semi) hoge zit moet je helaas, net zoals bij andere merken, flink bijbetalen t.o.v. een gelijkwaardige hatchback.
 

Desperado

Forumguru
De enige Peugeot die hier nog op de oprit komt is een 205 indien er een 2e nodig is. Als gezinsauto nooit weer.
 

sitechris

Donateur
"Voor 30.000 euro kun je ook in de klasse Focus, Corolla, Golf en consorten winkelen. En dan krijg je veel meer auto voor je geld."
Als "boekhouder" kan je dat mss vinden, maar als consument is deze gewoon "verlekkerd" op de hogere zit :arghh:
Zelfs een Golf verkoopt niet meer zo hard tov vroeger en dat dankzij de (kleinere) SUV's.

Design van Peugeot is idd tegenwoordig zeer knap, alleen hoe lang zal het design meegaan? Een zeer spannend design is men redelijk rap beu ook. Denk dat peugeot deze stijl dan ook de komende 15 jaar niet zal meedragen.

En dat is het grappige. In- en uitstap is gewoon onhandig dus oudere mensen hebben 0 benefits bij deze auto.
 

hemi24

Forumguru
Instap is ook bij de 508 belabberd; eerste keer in de showroom gelijk m’n hoofd gestoten: -10 punten... :nono:
 

JeSko

Forumguru
Ja dat is wel een stukje groter dan mezelf! Maar viel me ook op dat de daklijn laag is, dat straalt de auto langs buiten ook uit en maakt hem ook zo mooi, maar dan offer je ruimte op inderdaad!
 

Cordoba

Forumguru
@hemi24 trekgewicht van een Peugeot zal toch hoger liggen dan van een Smart
camper-autotrekken-620-298.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
@WhiteSuperB , nu al je Skoda de rug toekeren :nono: ;)
Vorige week stond er zo een 508SW bij ons op de parking, 1 of andere onderaannemer . Kon eerst de achterkant niet thuisbrengen. Tot hij weg reed en ik de voorkant zag. Knappe verschijning maar die prijzen zijn ook "knap"
 

leon-cupra

Forumguru
Ik ook maar ze kopen is nog iets anders. De Mazda was al een "gewaagde" aankoop. Mijn vader heeft altijd Duits gereden (vnl audi (af en toe eens een benz of bmw ertussen) en mijn moeder VW), mijn broers en zus ook steeds iets uit de VAG stal. Dat beinvloedt je keuze wel. Zie mij eerlijk gezegd ook nooit een peugeot of renault te kopen...
 
Bovenaan Onderaan