Begin juli is mijn nieuwe lease auto besteld. Na reeds 2 jaar met zeer veel plezier in een O2 Combi 1.9TDI (Elegance) gereden te hebben is de keus (bij een nieuwe werkgever) toch weer op de O2 gevallen. Dit ondanks het wat ruimere lease-budget.
Grote concurrent was voor mij de nieuwe C5 Tourer. Deze is echter toch afgevallen na een proefrit. Ondanks de gigantische buitenafmeting is de kofferbak kleiner dan de O2, valt de verdere binnenruimte ook wat tegen, en de benzine motoren zijn behoorlijk "verouderd" qua techniek.
Mondeo vindt ik van buiten ook erg mooi, maar van binnen spuuglelijk, maar das persoonlijk. (benzine-)Motorisch zelfde verhaal als de C5, op de 2.5 liter na, maar die valt buiten het lease-budget.
Aangezien ditmaal ook benzine motoren tot de mogelijkheid behoorden heb ik in de 1.8TSI gereden bij PON. Zoals velen direct verkocht: wat een heerlijke motor. Volle trekkracht tussen 1500 en 4200 toeren!
Uiteindelijk onderstaande zeer complete uitvoering besteld:
Octavia Combi 1.8TSI - L&K (Laurin & Klement)
Kleur zwart, bekleding L&K (lichtgrijs leer)
met als opties/accessoires:
- Sound System
- Dakspoiler Combi
- Multifunctioneel stuurwiel
- 30 mm verlaging
- dakrails zilver
- trekhaak
Levering als het goed is begin september.
Wachten duur lang...
Grote concurrent was voor mij de nieuwe C5 Tourer. Deze is echter toch afgevallen na een proefrit. Ondanks de gigantische buitenafmeting is de kofferbak kleiner dan de O2, valt de verdere binnenruimte ook wat tegen, en de benzine motoren zijn behoorlijk "verouderd" qua techniek.
Mondeo vindt ik van buiten ook erg mooi, maar van binnen spuuglelijk, maar das persoonlijk. (benzine-)Motorisch zelfde verhaal als de C5, op de 2.5 liter na, maar die valt buiten het lease-budget.
Aangezien ditmaal ook benzine motoren tot de mogelijkheid behoorden heb ik in de 1.8TSI gereden bij PON. Zoals velen direct verkocht: wat een heerlijke motor. Volle trekkracht tussen 1500 en 4200 toeren!
Uiteindelijk onderstaande zeer complete uitvoering besteld:
Octavia Combi 1.8TSI - L&K (Laurin & Klement)
Kleur zwart, bekleding L&K (lichtgrijs leer)
met als opties/accessoires:
- Sound System
- Dakspoiler Combi
- Multifunctioneel stuurwiel
- 30 mm verlaging
- dakrails zilver
- trekhaak
Levering als het goed is begin september.
Wachten duur lang...