Octavia Combi L&K 1.8 TSI

Begin juli is mijn nieuwe lease auto besteld. Na reeds 2 jaar met zeer veel plezier in een O2 Combi 1.9TDI (Elegance) gereden te hebben is de keus (bij een nieuwe werkgever) toch weer op de O2 gevallen. Dit ondanks het wat ruimere lease-budget.
Grote concurrent was voor mij de nieuwe C5 Tourer. Deze is echter toch afgevallen na een proefrit. Ondanks de gigantische buitenafmeting is de kofferbak kleiner dan de O2, valt de verdere binnenruimte ook wat tegen, en de benzine motoren zijn behoorlijk "verouderd" qua techniek.
Mondeo vindt ik van buiten ook erg mooi, maar van binnen spuuglelijk, maar das persoonlijk. (benzine-)Motorisch zelfde verhaal als de C5, op de 2.5 liter na, maar die valt buiten het lease-budget.

Aangezien ditmaal ook benzine motoren tot de mogelijkheid behoorden heb ik in de 1.8TSI gereden bij PON. Zoals velen direct verkocht: wat een heerlijke motor. Volle trekkracht tussen 1500 en 4200 toeren!

Uiteindelijk onderstaande zeer complete uitvoering besteld:

Octavia Combi 1.8TSI - L&K (Laurin & Klement)

Kleur zwart, bekleding L&K (lichtgrijs leer)
met als opties/accessoires:

- Sound System
- Dakspoiler Combi
- Multifunctioneel stuurwiel
- 30 mm verlaging
- dakrails zilver
- trekhaak

Levering als het goed is begin september.
Wachten duur lang...

___JC___

Forumguru
Klinkt goed!
Maaruh, dat spuuglelijke Mondeo interieur kan je iets beter maken met een S-pack. Dan wordt al dat lelijke plastic-achtige metaal vervangen door donkere strips. Scheelt een hoop!

bat

Lid
Klinkt goed!
Maaruh, dat spuuglelijke Mondeo interieur kan je iets beter maken met een S-pack. Dan wordt al dat lelijke plastic-achtige metaal vervangen door donkere strips. Scheelt een hoop!
Heb je wel nog steeds het playstation uiterlijk van de electronica, helemaal bij de luxere modellen met dat schermpje tussen de meters.

Dat heb ik bij veel modellen van Ford, dat het er op de één of andere manier toch altijd erg aftermarket uitziet.

Enfin, mooie bak besteld!

cvegreen

Forumguru
Dat kan geen slechte keuze zijn een heel mooi uitgeruste O2 met de nodige toeters en bellen , daar zal je zo fier als een gieter in zitten pronken . Je kent het skoda gevoel al .

vdijk

Lid
misschien ligt het aan mij, maar ik kan op de site van Skoda nergens deze uitvoering terug vinden.

Of is het een uitvoering die alleen in Belgie te bestellen is ?

L&K = Laurin & Klement

Of te wel de oprichters van Skoda.
De term L&K wordt al enige jaren gebruikt voor exclusieve uitvoeringen.
Maar je hebt wel gelijk, op de SKoda site is nauwelijks iets te vinden.
Bij de dealers zijn echter aparte brochures te krijgen net als van de RS.

Ver weg in het nieuwsarchief is onderstaande globale omschrijving van de L&K versie te vinden:

Octavia L&K
De Octavia, leverbaar als vijfdeurs Hatchback en als Combi, wordt in de L&K-versie voorzien van luxe details zoals verlichte portiergrepen in het interieur, bekend van de Superb, lichtgrijze lederen bekleding met gestanst L&K-logo, Piano Warnish Black sierlijsten in portieren en dashboard, een met leder bekleed stuurwiel en elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen. De Octavia Combi voorzien is van Sunset, extra donker getinte achterportierramen en achterruit, de achterruit van de Hatchback heeft een zonnerollo. Aan de buitenzijde is de Octavia L&K herkenbaar aan speciale 17 inch lichtmetalen velgen, , uitlaatsierstuk en metallic lak. Extra comfort komt van het audiosysteem 'Audience' met geïntegreerde cd-wisselaar voor zes cd's, ook geschikt voor MP3, parking distance control voor èn achter en een instrumentenpaneel met overzichtelijk maxiDOT-display. ESP met Hill Hold Control - dit voorkomt terugrollen bij wegrijden op steile wegen - en Xenon-verlichting met koplampsproeiers waarborgen de veiligheid.

Kortom een zeer royale uitvoering :)
Zie bijgevoegde foto voor een impressie.

Via google is met de zoekterm "Skoda LAurin Klement" wel een Engelse brochure als PDF te vinden. Uitrusting is niet 100% gelijk aan de Nederlandse versie, maar het geeft een vrij goed beeld.

Bijlagen

• Octavia L&K.jpg
    Octavia L&K.jpg
    30,1 KB · Weergaven: 69
Nog 2 weekjes...

...wachten.

Contact gehad met de dealer.
Vrijdag 5 september mag ik hem komen afhalen! :xyxthumbs:

Aftellen...

Jaaa,

Het wachten is bijna voorbij.
Vanmiddag mijn O2 L&K ophalen! :489:
Inclusief Tour-de-France actie fiets.

Foto's volgen...

Veel plezier ermee. Ik heb dan wel niet dezlfde aankleding maar wel de motor. En die gaat als de brandweer. Van de week nog BMWtje wezen pesten in Duitsland. Op en neer naar Stuttgart. Vooral doortrekken naar de 200 is lekker. Daarboven is de koek op. Moet ik het nog eens met de dealer over hebben.

___JC___

Forumguru
Veel plezier ermee. Ik heb dan wel niet dezlfde aankleding maar wel de motor. En die gaat als de brandweer. Van de week nog BMWtje wezen pesten in Duitsland. Op en neer naar Stuttgart. Vooral doortrekken naar de 200 is lekker. Daarboven is de koek op. Moet ik het nog eens met de dealer over hebben.

Er is volgens mij al een chip beschikbaar die m naar 200pk brengt...
:super:

Foto's O2 L&K

Zoals beloofd zou ik nog een aantal foto's plaatsen.
Het heeft even geduurd, maar hierbij een aantal foto's van mijn nieuwe O2.

Inmiddels zo'n 1200 km mee gereden en zeer tevreden.
Heerlijke motor, altijd veel power en erg stil bij rustig rijden.
Inhalen of optrekken is een genot! :)

De auto is alleen nog niet verlaagd. (30 mm)
De benodigde onderdelen waren nog niet binnen.
Dit gebeurd binnenkort dus nog.

Bijlagen

• SP_A0118.jpg
    SP_A0118.jpg
    95 KB · Weergaven: 58
  • SP_A0119.jpg
    SP_A0119.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 40
  • SP_A0120.jpg
    SP_A0120.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 61
  • SP_A0121.jpg
    SP_A0121.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 55
  • SP_A0122.jpg
    SP_A0122.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 60

TL@

Forumguru
Mooie slee. Wat voor velgen zijn dat eigenlijk, ik heb die niet gezien in de cataloog (welke maat)

Als ik die foto's zie, heb ik spijt dat ik nog een maand moet wachten.

Velgen zijn 17 inch. zelfde afmetingen als de Pegasus velgen. Type is "Sputnik".
Een speciaal type, enige tijd geleden gebruikt voor de speciale "Edition 100" modellen,
waar de Laurin&Klement versie eigenlijk een afgeleide van is.

Op deze (mijn) L&K versie zijn deze velgen standaard.
Ze staan niet op de optie-lijst, maar zijn wel als accessoire te bestellen op andere O2 uitvoeringen.

Bovenaan Onderaan