Verzorging plastics

4Motion

Senior Member
Mijn Kodiaq wordt eind deze maand 1 jaar. :cheers:

Hoog tijd om eens rond te kijken naar wat verzorgingsproducten om de exterieur bumper (zwart plastic - in overvloed aanwezig) op te frissen en te onderhouden.

Ook aan de binnenkant lijkt de plastic, vooral aan de deurlijsten, wat doffer te worden (2 kids).

Iemand die hiervoor goede producten kan aanraden? Stappenplannen en filmpjes welkom ;)

Thanks!
 

Tuulster

Forumguru
https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-natural-look-dressing-473ml.html

Gebruik dit voor het kunststof in de wagen, en vind het ideaal spul.
Opbrengen met een pad en daarna even licht uitwrijven met een fiberdoek en klaar.
Ruikt nog best lekker ook en kunststof is weer voor langere tijd mooi om te zien
Gebruik ik ook. TOP SPUL. :jaja: :jaja:
Voor binnen en voor buiten te gebruiken.

Maar ik gebruik voor het zwarte kunststof aan de buitenkant meestal deze.
Erg fijn spul, geeft een diepe zwarte kleur met een satijnen glans.

https://www.carclean.com/nl/revive-trim-dressing.html
 

Cordoba

Forumguru
@Tuulster Die Autofinesse Revive gebruik ik sinds een aantal jaren ook, maar de huidige versie (nieuwe formule sinds enkele maanden) schijnt volgens verschillende bronnen veel minder goed te werken dan de oude (die ik nog heb). Gyeon Trim hoor en lees ik ook veel goede ervaringen mee, maar dit is ook een klasse beter dan producten die alleen de kunststof voeden zoals de Revive of de Meguiar's Ultimate Black Plastic bla-bla (het product dat @De Stip noemt).

Zoals misschien duidelijk mag zijn: ik ben geen Meguiar's fan, niet omdat de producten slecht zijn, maar vooral omdat ze te duur zijn in verlijking met gelijkwaardige (of betere) producten van concurrerende merken. Daarnaast wil Meguiar's nog wel eens producten volstoppen met olieën, waardoor het resultaat in eerste instantie super lijkt, maar na een paar wasbeurten ben je weer terug bij af (omdat de olie en daarmee de glans is verdwenen)
 

Cordoba

Forumguru
Ik kom gewoon tijd tekort @Johnnyvr6 Een poosje terug kon ik zelfs gratis een sample aangebroken sample Gyeon Rim krijgen, inclusief gebruik van professionele detailruimte met Infrarood drooglamp, maar omdat ik gewoon niet de tijd had om mijn velgen goed voor te bereiden niet gedaan (niets ergers dan beschadigingen ónder een coating).
 
Bovenaan Onderaan