Achterruitwisser Fabia 2 combi werkt niet

Mijn achterruitwisser van mijn fabia combi uit 2012 werkt niet.
Ik heb de motor verwijderd als ik op de buitenste van de 4 aansluitingen op de motor 12 v zet werkt deze gewoon.
De aansluitstekker heeft 4 aansluitingen de buitenste zijn zwart en bruin ( + en - neem ik aan ) als ik de bruine en zwarte aansluiting op de stekker meet heb ik met contact aan 12 volt dus het maakt niet uit of ik de wisser aan of uit zet.
De stuurschakelaar lijkt mij niet het probleem want de functie die de achterruit wist wanneer je met werkende voorruitenwisser de achteruit inschakelt werkt ook niet.
Mijn vraag is waar zijn de 2 andere aansluitingen voor en zit er ergens een relais voor de achterruitwisser.
Groeten Wilkob
 

fanSkoda-VW

Donateur
De stuurschakelaar lijkt mij niet het probleem want de functie die de achterruit wist wanneer je met werkende voorruitenwisser de achteruit inschakelt werkt ook niet.

Die optie had ik niet in mijn F2 Combi. Ook niet in mijn F1 C, en ik herinner me die ook niet van mijn F3c.
Dus vraag ik me af of die er bij jou wél op zit?

grtss
 

EdZ

Donateur
Stond nog iets in dat Duitse draadje dat wellicht interessant is om "mee te nemen". De motor werkt daar alleen als de klep dicht is - maar dan moet de auto wel "weten" dat de klep dicht is.
 
Bovenaan Onderaan