Sigarettenaansteker contact geschakeld

Beste Forumleden,

Momenteel geeft de sigarettenaansteker van mijn auto continue stroom af (zelfs wanneer de sleutel uit het contact is).

graag wil ik de sigarettenaansteker middels het (sleutel)contact laten schakelen. Kortom zodra de sleutel uit het contact is moet ook mijn sigarettenaansteker uitgeschakeld zijn.

is er iemand in de regio Utrecht die dit kan realiseren voor mij? Uiteraard tegen een vergoeding.

Bij voorbaat veel dank!
 

WV62

Lid
Schakelt deze niet na verloop van tijd uit.
Op Kodiaq zit een vertraging van circa 60 minuten
 
Oef daar vraag je mij wat!

Is er een manier om hier achter te komen?

instructieboekje zegt hier volgens mij niets over. Eerlijkheid doet bekennen dat mijn Duits ook niet geweldig is haha!
 

Okki

Donateur
Meestal is het (althans bij mijn auto) constante stroom.
De vraag is, waarom wil je hem geschakeld hebben?
 

Duijzer

Donateur
Je kunt eventueel een Nederlandstalig instructieboekje downloaden. Maar dit zou je kunnen checken door er iets in te doen (telefoonoplader) en na een paar minuten te gaan kijken of hij nog laadt...Of een lampje of iets dergelijks erin te doen.
 
Mijn telefoon kan ik al opladen zodra ik in de auto zit. Dan heb ik de auto dus nog niets gestart, ik heb slechts de portieren geopend met de sleutel..
 

Duijzer

Donateur
Dan denk ik dat ie continue spanning heeft. Dus zaak om een draad (liefst vanuit de zekeringkast) naar de aansteker te brengen.
 

Okki

Donateur
Zelfs met de deuren op slot laadt hij op kan ik je zeggen.
Maar nogmaals, waarom wil je hem geschakeld hebben?
 
Ik maak gebruik van een dashcam en een Bluetooth adapter voor mijn ritten registratie. Ik ben bang dat deze mijn accu op den duur leeg trekken (zeker wanneer de auto een paar dagen stil staat).

En natuurlijk kan ik alles uit de sigarettenaansteker trekken, maar ken mijzelf goed genoeg dat ik dit tenminste 1 keer ga vergeten.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Webcam kan je aansluiten via een geschakelde draad. Dat hebben vele al gedaan. Kan je ook mooi de stroomdraad wegwerken via hemelbekleding/ruitstijlafdekking.

Je hebt daarvoor speciale kabeltjes die je in het zekeringskastje kan aansluiten.

Screenshot_2020-02-28-20-01-26_1.jpg
 
Ok klinkt goed! Maar dan heb ik nog steeds de Bluetooth adapter die niet uitgeschakeld wordt.

Is het idee dat ik voorstelde zo gek trouwens? De sigarettenaansteker uit laten schakelen middels het contact lijkt mij zo handig namelijk...
 
Of is het makkelijker om een tweede 12 volt adapter aan te sluiten in de auto!

hoor graag of en zo ja wie mij kan helpen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Momenteel geeft de sigarettenaansteker van mijn auto continue stroom af (zelfs wanneer de sleutel uit het contact is).
Dat is bij de Fabia1 en 2 toch altijd al het geval? Ik heb ruim 16 jaar in zulke Fabia's gereden en die hadden allemaal continu stroom op het 12V-stopcontact.
 

Niels83

Forumguru
Of is het makkelijker om een tweede 12 volt adapter aan te sluiten in de auto!

hoor graag of en zo ja wie mij kan helpen.


Als die trackergeen scherm of iets dergelijks heeft en gewoon zo'n simpel GPS kastje is, zou ik me niet druk maken. Misschien als je op vakantie gaat zonder auto, maar kan me niet voorstellen dat dat binnen een maand je accu leeg trekt.
 
Bovenaan Onderaan