Aanpassen afstand PDC achter

deVerhuizers.nl

Actief lid
Hallo allemaal,

Van de week heb ik, onbewust, geprobeerd om een boom met doorsnee 50 cm uit de grond te rijden. Gelukkig niet gelukt.
Tijdens achteruitrijden was ik erg afgeleid en had ik even de boom niet verwerkt in mijn gedachte om dan maar te remmen. Beetje kortsluiting denk ik. Gelukkig greep mijn Octavia in door te remmen. Alleen raakte ik de boom, toch vrij hard, met mijn trekhaak.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om de afstand van de pdc aan te passen, zodat rekening wordt gehouden met mijn trekhaak?

Gelukkig was het nu een boom en had ik geen schade, maar bij een bumper van een andere auto, zit er toch mooi een afdruk in van mijn trekhaak...

Mocht dit te doen zijn met vdcs, dan ben ik ook wel benieuwd of er mensen zijn in de buurt van Gouda, want zit ook toch weer met wat andere wensen op dat gebied.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Tja... Ben ik ook niet van mezelf gewend. Maar soms gebeuren dit soort dingen. Gelukkig werkt het systeem wel om dit soort kortsluitingen te corrigeren.
 

Antera

Donateur
De afstand is niet aan te passen zou ook niet weten waarom. Het is een hulpsysteem en dan heb je nog geluk dat deze nieuwe versie's op de rem gaan dat was voorheen ook niet :-)
 
aanpassen van de pdc sensoren kan niet.
het enige wat kan is als je trekhaak is ingeleerd dat de middelste 2 sensoren iets in hoek veranderen.
anders zouden ze de trekhaak kunnen zien.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
De afstand is niet aan te passen zou ook niet weten waarom. Het is een hulpsysteem en dan heb je nog geluk dat deze nieuwe versie's op de rem gaan dat was voorheen ook niet :-)

Dat was zeker geluk. Ging toch stiekem best hard.

Ik begrijp dat het niet aangepast kan worden. Gewoon maar ff het kopie erbij houden!
 

brepus13

Forumguru
Mijn oude S2 had wel last van de door mij gemonteerde trekhaak.... na correct aanmelden via vcds nooit meer problemen gehad!
 

Desperado

Forumguru
Piep piep is ook niet altijd heilig. In de bedrijfsbus van één van de voormalig werkgevers eens een achterlicht aan gort gereden omdat deze tegen een uitstekend stuk ijzer aankwam dat veel te hoog zat voor de piep piep.
 

EdK

Forumguru
Het blijven HULP middelen !
Maw je moet zelf de gehele rit blijven opletten.
En sommige hulpmiddelen kunnen makkelijk zijn maar dan nog kun je er niet blind op varen
En dat is wat vele mensen heden ten dagen toch doen...

Als de achteruitrijcamera en de piep piep sensoren zo goed waren geweest dan waren de spiegels al van de wagen af geweest.
 

Desperado

Forumguru
En sommige hulpmiddelen kunnen makkelijk zijn maar dan nog kun je er niet blind op varen
:ot: eens! Veel mensen denken ook dat automatische verlichting genoeg is en rijden gezellig in de mist zonder lichten aan of met DRL zonder achterlichten.
 
Bovenaan Onderaan