Columbus Radio Logo's verdwenen na Dealer update

Hallo,

Helaas ben ik nu al mijn radio logo's kwijt en zou deze graag weer terug willen hebben.

Afgelopen week heeft mijn dealer een (dealer) update over mijn Columbus heeft geïnstalleerd omdat mijn scherm het niet deed als het fris is buiten.....
Of ik begrijp de handleiding niet, of de mogelijkheden met deze nieuwe software is gewijzigd (of beide), maar ik ben zoekende naar hoe ik de logo's weer terug kan krijgen.
Logo's heb ik via de officiële op een USB gezet.
Hoe krijg ik nu de voorkeur zenders voorzien van radio logo's ?
En de logo's zouden toch meegestuurd worden door de radio zender ?
Of moet ik zelf nog een update eroverheen zetten, terwijl de versie nu gelijk is aan de laatste download ?

Mocht deze vraag al op een (recente) post staan dan excuus voor deze vraag, maar ik kan niet vinden wat ik nodig heb........
De auto is van 2015/07

TheBossie

Hi Rallye,

Zoals aangegeven heb ik de logo's al op een USB / SD kaart beschikbaar.
Ik zie alleen nergens dat ik in het menu ergens de logo's kan koppelen / uploaden naar de radio.

Als ik op een leeg voorkeurszender een zender wil toevoegen gebeurd er niets, ik kan niet op het plusje drukken, laat staan een logo toevoegen.

Waarschijnlijk doe ik iets stoms, maar de handleiding geeft mij ook niet de juiste info, los ervan dat de handleiding misschien niet meer overeenkomt met de nieuwe versie die mijn probleem heeft opgelost.

( maar een andere uitdaging erbij heeft gegeven .... )

TheBossie

Rallye

Forumguru
Misschien begrijp ik je niet goed, maar je moet juist niet op een lege maar op een reeds geprogrammeerde voorkeurszender een logo toevoegen volgens mij.

Michelv.

Forumguru
Op een voorkeurszender drukken waar het logo moet komen en even ingedrukt houden, dan kan je zoeken op de sd kaart naar het goede logo

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Volgens mij is het een kwestie van (eventueel handmatig) afstemmen op een bepaalde zender en vervolgens de gewenste voorkeuzetoets indrukken en ingedrukt houden tot er een toon klinkt. Dan is de zender onder die voorkeuzeplaats opgeslagen en als het goed is zou je dan ook het bijbehorende zenderlogo daar moeten zien.

Zo werkte het in elk geval wel bij mijn Mediasystem Plus en dat is m.i. ook altijd al de standaardprocedure geweest, ook bij simpeler uitgevoerde radio's zoals de Swing in mijn vorige auto (die geen zenderlogo's had).

Rallye

Forumguru
Probleem is dat de vragensteller geen logo’s meer heeft. Hij moet ze dus per zender vanaf de SD-kaart handmatig toevoegen, zo lijkt het.

hemi24

Forumguru
Komen de logo’s bij de DAB+ zenders niet automatisch mee en moet je ze enkel voor de zenders op de FM-band handmatig kopiëren/koppelen..?

EdK

Forumguru
Maar goed probleem is ontstaan bij de dealer , dus laat de dealer het ook weer lekker oplossen in zijn eigen tijd !!

fanSkoda-VW

Forumguru
Ik had dat ook bij mijn Fab 3. Ik heb nog de logo's op mijn pc staan. Of de links.
Op SD-card gezet en via het menu van de radio ingelezen. Geen echt probleem, maar het zou automatisch gemoeten hebben. Extensie: PNG en grootte 2 x 2 pixels. Dat doe ik met Irfanview.

Voor de installatie: mss helpt deze link:

grtsss

fanSkoda-VW

Forumguru
Ik heb alleen nog ge-ZIP-te bestanden, kan daardoor komen.
wss 120 x 120 ??

van oud topic afgehaald:
Op Columbus (uit mijn hoofd):
Radio aanzetten
Menu knop (fysieke knop aan rechterkant) indrukken
Optie 'Zenderlogos' kiezen
Radio voorkeuze kiezen (die je wilt koppelen met logo)
Dan selecteren waar logo vandaan gehaald moet worden (SD1, SD2, USB)
Eventueel ook de juiste map selecteren
Dan door de lijst met logo's heen (draaiknop aan rechterkant werkt het best bij lange lijst)
Logo kiezen klaar

Fout gekozen dan kun je Radio voorkeuze weer kiezen (staat prullenbakje op) om te verwijderen.

Tip: eerst de volgorde van de stations goed vastleggen. Als je dit veranderd is logo ook weg (ik heb nog geen optie 'verplaatsen' van de voorkeuze gevonden)

All,

Dank allemaal voor de input en richting waarin ik kon zoeken.
Uiteindelijk ben ik terug naar de dealer gegaan en deze heeft het gefixed voor mij.
En tegelijkertijd ben ik weer bij met de 2020 kaarten.
Kopje koffie met ontbijt erbij dus klagen doe ik niet.

Kep alle plaatjes weer terug, dus weer een happy Skoda rijder.

Alles uiteraard zonder kosten.

Voordat er weer discussie komen van "ja maar dat moet ook omdat ze de oorzaak ook zijn geweest"

Mij gaat het erom dat ik een goede 'relatie' heb met de dealer en die is er.
en voor nu is het probleem opgelost

TheBossie

Bovenaan Onderaan