PizzaPieter
Donateur
Deze week in Duitsland op vakantie. Na een fantastische rit binnendoor van Warburg naar Winterberg (wat een mooie omgeving en wat een plezier als chauffeur over weggetjes, bochtjes, bergen, dorpjes) de terugweg genomen over grotere wegen en laatste 15km over snelweg.
Zoals t kan redelijk vlot gereden en bij thuiskomst bleef de ventilator draaien en het rook naar rubber o.i.d. Dacht eerst aan koppeling, maar dat zou niet kunnen. Ook remmen niet abnormaal gebruikt. Motor kon ook niet zo warm zijn (buiten 4 graden, vanaf snelweg nog 10 minuten binnendoor gereden) dus ik was ff in de war. Ventilator bleef nog ca 10 minuten doordraaien.
Ff gegoogled en het schijnt het regenereren te zijn van het roetfilter. Venti die doordraait en verbrand rubber lucht schijnt erbij te horen....
Iemand ook een soortgelijke ervaring?
Zoals t kan redelijk vlot gereden en bij thuiskomst bleef de ventilator draaien en het rook naar rubber o.i.d. Dacht eerst aan koppeling, maar dat zou niet kunnen. Ook remmen niet abnormaal gebruikt. Motor kon ook niet zo warm zijn (buiten 4 graden, vanaf snelweg nog 10 minuten binnendoor gereden) dus ik was ff in de war. Ventilator bleef nog ca 10 minuten doordraaien.
Ff gegoogled en het schijnt het regenereren te zijn van het roetfilter. Venti die doordraait en verbrand rubber lucht schijnt erbij te horen....
Iemand ook een soortgelijke ervaring?