Piepende remmen alleen achteruit

Maarten

Forumguru
Ik ontdek een vreemd kwaaltje bij mijn Karoq van april 2019. Bij het achteruitrijden en remmen, piepen de remmen behoorlijk luid. Bij vooruit rijden en remmen zijn ze muisstil. Ik heb de auto net een paar dagen.
Iemand hier ervaring mee of die weet of het kwaad kan?
 

wakkie

Senior Member
Bij mij hetzelfde euvel, piepend/schurend geluid als ik de rem niet volledig intrap bij het achteruit rijden. Volgens de dealer komt dit door vochtig weer. Er vormt zich een beetje roestvorming op de blokken en kan absoluut geen kwaad maar is wel irritant. Na een paar keer remmen is het weg. In het voorjaar en de zomer heb ik er geen last van gehad. Ook mijn auto is van april 2019.
 

tist

Actief lid
Mijn Superb idem, alleen is het altijd als het wat vochtig is, en met vooruitrijden, sinds hij nieuw was.
Volgens de dealers is er niets aan te doen !!! stoort mij nietmeer, enkel de mensen op straat kijken vreemd op, en in een overdekte garage houden ze hun handen voor hun oren.
Heb ik eigenlijk lol in, zo hoort men eens wat een mooie remmen mijn wagen heeft, extra pub voor Skoda (sarcastisch bedoelt uiteraard) :wavecry:
 

Maarten

Forumguru
Ik zal er aan moeten wennen dan...hahaha...ik vind het best een irritant geluid, maar ach, zoveel rijd ik niet achteruit. ;)
 
Bovenaan Onderaan