Meldingen in de display's

kylimo

Senior Member
Hallo,

Vorige week kreeg ik tijdens (bijna) iedere rit een keer een melding in het display tussen de tellers. Dit gaat gepaard met een akoestisch piepje. Het gaat echter net zo snel weer weg als dat het gekomen is. Ik heb dus geen tijd om te kijken wat er staat. Het enige wat ik kan lezen is "werkplaats". Daar staat nog wat voor en achter. Vrijdag even bij de Skoda langs gegaan en daar hebben ze hem uitgelezen. Helaas geen meldingen. Of is dat juist goed :)?

Vanochtend stap ik in de auto en toen stond er op het display van de Amundsen MIB2 een melding, maar ook deze was al weer weg voordat ik goed en wel in mijn stoel gezakt was. Hier zag ik alleen nog iets van "12V" staan. Accuspanning te laag? Geen idee

Bij "Car" staat ook geen melding.

Nu de vraag: Is er een overzicht waar de diverse meldingen die kunnen verschijnen staan? Misschien herken ik er wel één.

Groeten Boy
 

EdK

Forumguru
Bij "Car" staat ook geen melding.
jawel maar dan moet jeweer op info klikken en dan krijg je een lijstje te zien.
Maar die melding mbt accuspanning te laag heeft te maken met j start stop systee.
Dat word uitgezet omdat de kou en meerdere elektrische dingen aan er voor zorgt dat de accu spanning lager word en dus zijn start stop uitschakeld en met die melding komt
 

kylimo

Senior Member
jawel maar dan moet jeweer op info klikken en dan krijg je een lijstje te zien.
Maar die melding mbt accuspanning te laag heeft te maken met j start stop systee.
Dat word uitgezet omdat de kou en meerdere elektrische dingen aan er voor zorgt dat de accu spanning lager word en dus zijn start stop uitschakeld en met die melding komt
Die melding van vanochtend, die van 12V, was nog voordat ik de motor gestart had en mijn Start Stop is uitgeschakeld. Dus die kans is klein verwacht ik.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Je zou de batterij kunnen doormeten met een multimeter. Alles onder de 3,00 Volt is in principe leeg....
 

Rallye

Forumguru
Die melding van vanochtend, die van 12V, was nog voordat ik de motor gestart had en mijn Start Stop is uitgeschakeld. Dus die kans is klein verwacht ik.

Hoe is de start-stop uitgeschakeld? Grenswaarde van de accu? Kan dat de melding zijn geweest?
 

EdK

Forumguru
Dus die kans is klein verwacht ik.
Tsja de kans is dan misschien klein maar ik heb dezelfde melding momenteel in het scherm hoor....
En als je dan in car menu even op icoon Info druk dan krijg je verdere meldingen...
Niets met de AB te maken maar puur met de koude en de accu en de SS...

En ondanks die meldingen start de wagen zonder problemen dus word niet bezorgd dat je accu slecht is want ik merk met sarten hier nog totaal niets van
 

kylimo

Senior Member
Tsja de kans is dan misschien klein maar ik heb dezelfde melding momenteel in het scherm hoor....
En als je dan in car menu even op icoon Info druk dan krijg je verdere meldingen...
Niets met de AB te maken maar puur met de koude en de accu en de SS...

En ondanks die meldingen start de wagen zonder problemen dus word niet bezorgd dat je accu slecht is want ik merk met sarten hier nog totaal niets van
Nee, ik heb daar niets staan aan meldingen, behalve dat er staat dat het energieverbruik te hoog is om SS aan te zetten. Maar op deze manier is de SS dan ook "uitgezet" door Antera. Starten doet de Fabia net zoals bij jouw nog steeds prima. Ben alleen zo nieuwsgierig wat er iedere keer op het display komt te staan. Iphone in een houdertje er voor of Dashcam :D?
Heb jij dan wel permanent een melding staan in het display tussen je tellers? Zo ja, welke is dat dan? Beginnend met Storing en dan iets met werkplaats er in?

Groeten Boy
 

kylimo

Senior Member
Hoe is de start-stop uitgeschakeld? Grenswaarde van de accu? Kan dat de melding zijn geweest?
Het zal kunnen dat dat het is in combinatie met de koudere buitentemperatuur zoals EdK al zegt. SS is al langer geleden inderdaad door grenswaarde accu uitgeschakeld.

Groeten Boy
 

EdK

Forumguru
Heb jij dan wel permanent een melding staan in het display tussen je tellers? Zo ja, welke is dat dan? Beginnend met Storing en dan iets met werkplaats er in?
Ja staat er continu, en één is er van dat ik momenteel te veel vermogen trek en dat ik de motor moet laten draaien.
Zou er een volgende keer even een foto van moeten maken
En tsja je bent ook aan t rijden dus kunt niet ff op gemak allen teksten doornemen dan
Maar zolang er geen rode lampen of toeters bijkomen , neem ik de meldingen aan als niet ernstig...
 

EdK

Forumguru
20191203_143807_resized.jpg 20191203_143614_resized.jpg

Bovenste foto is wat wazig maar als je drukt op de icoon onder de geel driehoek met 2 erin dan krijg je het tweede scherm te zien.
En dit heeft dus alles met start/stop te maken die uitgeschakeld is vanwege....
 

kylimo

Senior Member
Duidelijk. Ik heb dat uitroeptekentje niet, maar alleen dat info A-tje en dat hij over 400 km een oliebeurtje moet hebben. Als ik op het A-tje druk krijg ik de regel met energie behoefte is hoog.

Ach ik kijk het aan. Wat je zegt, geen rode lampen is nog steeds goed.

Groeten Boy
 

kylimo

Senior Member
Nee, niet voor zover ik weet. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? De auto 2e hands gekocht, dus misschien bij de vorige eigenaar. Ik heb wel de SS uit laten zetten.

Groeten Boy
 

EdK

Forumguru
Ik zeker nog geen werkplaats actie gehad, vandaar dat ik het gele driehoekje ook heb
Die staat voor 1e bijna lege tank en 2e dat ik al 1000 terug voor 30K beurt moet komen...
Maar goed als ik bij RDW kijk dan zou ik ook al 3 terugroepacties moeten krijgen dus ze zijn wel ff bezig

RDW acties alleen nog ff uitprinten en meenemen en onder de neus van de heren daar leggen
 

hemi24

Forumguru
@EdK : al 1000 over de service heen?

waarschijnlijk drukken ze jou dan ook iets onder je neus mbt garantie/mobiliteitsservice...
 

kylimo

Senior Member
Of het met de melding te maken heeft weet ik niet, maar heb de auto maandag aan het einde van de dag bij mijn huis neergezet en, met motor uit, de accu spanning gemeten. 12,4V gemeten. Netjes. Gisteren de auto niet gebruikt en aan het einde van de dag gemeten. 12,07V gemeten. Mmmm. Minder netjes. Vanochtend voordat ik op de fiets stapte de accu gemeten. 11,88V. Niet goed. Denk dat de accu aan zijn einde is of snel gaat komen.....

Groeten Boy
 

s-line

Forumguru
@EdK : al 1000 over de service heen?

waarschijnlijk drukken ze jou dan ook iets onder je neus mbt garantie/mobiliteitsservice...
Welnee, je kan echt wel 1000 er overheen hoor. Als je er 20k mee mag rijden tegenwoordig,dan maakt 21k niet zoveel meer uit
 

EdK

Forumguru
Welnee, je kan echt wel 1000 er overheen hoor. Als je er 20k mee mag rijden tegenwoordig,dan maakt 21k niet zoveel meer uit
Hé tis geen Peus !!
Mag er 30K me rijden en ik zit nog niet aan de 30K
Enne @hemi24 Garantie na 2 jaar ?? Volgens mijn gegevens is de garantie periode van de Skoda maar 2 jaar dus tsja....
 
Bovenaan Onderaan