Superb 3 FL: verkeerde stoelen geleverd

Hi!

Rond mei dit jaar een Superb 3 besteld als nieuwe lease wagen. Ik had toen zwart alcantara/leer gekozen voor de stoelen.

De importeur heeft mijn bestelling toen omgezet naar een S3 facelift.
Toen ik een kijkje was gaan nemen toen de wagen net bij de dealer aan kwam, helaas vastgesteld dat deze zwart lederen stoelen heeft ipv alcantara/leer.

Jammere zaak! Bij levering had de dealer me beloofd dit met de importeur te regelen zodat ze de juiste stoelen zouden monteren, in tussentijd mocht ik de nieuwe wagen al in gebruik nemen.

Na verschillende keren contact, stelt de importeur nu voor om de stoelen te laten overtrekken met alcantara/leer door een firma DK Schweizer.

De dealer waarschuwde me dat de afwerking mogelijks niet zo netjes is dan de huidige “originele” stoelen.

Heeft iemand toevallig hetzelfde meegemaakt? Of heeft iemand ervaringen met deze firma?

Alvast bedankt!

CDK

Forumguru
Als je de foto's in de showroom op de website van deze firma bekijkt, dan begrijp je meteen wat je dealer je probeerde duidelijk te maken. Aftermarket bekleden kan netjes zijn, maar nooit zo strak als af fabriek. Vaak heb je wat naadjes, rimpeltjes en vouwtjes op plaatsen waar je dat liever niet zou hebben. Ik zou lekker compensatie vragen en het laten zoals het nu is. Alcantara is een drama om schoon te maken in geval van vlekken namelijk.

Bedankt voor je reactie Corné!
De hoofdreden waarom ik alcantara had gekozen is omdat ik denk dat een volledig lederen stoel nogal warm kan worden in de zomer als je wagen in 30°C zon staat geparkeerd.
Wil voorkomen dat als ik dan een hemd draag, ik niet vol zweet sta na een autorit :).
Heb nog geen volledig lederen stoelbekleding gehad in een wagen; valt dit nog mee bij zomerse temperaturen of plak je dan echt vast in dat leder?

Een compensatie vragen en de stoelen houden is natuurlijk ook een optie, maar wat zou je in zo’n geval kunnen vragen dan?
Bvb. iets van accessoires?

• Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
DK Schweizer, zou ik niet aanbevelen; al heel wat ellende van voorbij zien komen op het Peugeot forum!
Zelfs na een tweede keer zag het er daar bij diverse auto’s nog belabberd uit.

Rallye

Forumguru
In mijn RS heb ik volledig lederen bekleding. Ik heb geen last van plakken in een warme auto (ecc en even met de sleutel de ramen open als je op de auto afloopt). Ben wel blij met de stoelverwarming als het koud is - die had ik bij stoffen bekleding nooit nodig.

Cordoba

Forumguru
Een compensatie vragen en de stoelen houden is natuurlijk ook een optie, maar wat zou je in zo’n geval kunnen vragen dan?
Bvb. iets van accessoires?

Ik zou eerst verder kijken, en zien wat een goede bekleder vraagt voor de aanpassing. Dat bedrag en vervangend vervoer tijdens de periode van bekleden lijken mij het juiste bedrag dat de dealer aan jou (of de autobeheerder) mag betalen ter compensatie. Hun alternatief, een bekledingsbedrijf met twijfelachtige reputatie lijkt mij geen reële optie.

Neem eens contact op met Alba, in elk geval tot een paar jaar terug de standaard leverancier voor Pon, en volgens mij zijn er hier meerdere forumleden met goede ervaringen met de kwaliteit van dit bedrijf, en zij leveren ook alcantara.

CDK

Forumguru
Je zou inderdaad aan accessoires kunnen denken als tegemoetkoming.
Zelf heb ik altijd volleder bekleding, bij m’n huidige Kodiaq zelfs zwart, maar heb het in de zomer nog niet als hinderlijk ervaren.

JeSko

Forumguru
Volleder zwart hier met panodak, auto staat altijd buiten, zon en regen, en nooit heb ik ervaren dat het leder te heet werd om op te zitten.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Ik zou eerst verder kijken, en zien wat een goede bekleder vraagt voor de aanpassing. Dat bedrag en vervangend vervoer tijdens de periode van bekleden lijken mij het juiste bedrag dat de dealer aan jou (of de autobeheerder) mag betalen ter compensatie. Hun alternatief, een bekledingsbedrijf met twijfelachtige reputatie lijkt mij geen reële optie.

Neem eens contact op met Alba, in elk geval tot een paar jaar terug de standaard leverancier voor Pon, en volgens mij zijn er hier meerdere forumleden met goede ervaringen met de kwaliteit van dit bedrijf, en zij leveren ook alcantara.

Ik denk niet dat ik zelf mag kiezen welke firma dit zou doen, maar vragen kan natuurlijk altijd.

Bedankt voor jullie reacties! Als ik het zo hoor zal het wel meevallen, ik denk dat ik het volleder best gewoon houdt om verdere teleurstelling te voorkomen.
Eens kijken als we geen compensatie kunnen vragen aan de dealer dan.

@aiva tco adoks : gekoelde stoelen kan enkel wanneer je geperforeerd leder kiest, kost helaas ietsje meer dan leder/alcantara :-)

EdK

Forumguru
Ik denk niet dat ik zelf mag kiezen welke firma dit zou doen
Van wie niet ?
Dealer kan wel willen dat het bij firma A gebeurd maar als jij daar niet tevreden mee bent en je wil het bij B laten doen
Dan kan het in het ergste geval zijn dat je het verschil moet bij betalen....:pieker::pardon:

Bovenaan Onderaan