Welke LED als vervanging voor lampje in dashboard kastje? En nog 2 vragen :)

De Stip

Forumguru
Welk type LED lamp heb je nodig, als je het gloeilampje in het dashboard kastje wilt vervangen? In onze Karoq Sportline Business is alles in LED uitgevoerd, behalve het genoemde lampje. Wel zo mooi om dat ook meteen te doen.

En heeft iemand al op het internet een vervanging gezien voor de SKODA tekst, welke op de grond schijnt zodra de voorportieren openen? Lijkt me leuk om daar ipv Skoda, je eigen tekst in te kunnen vullen.

En, de laatste vraag. Ik zag dat er voor de zijspiegels inmiddels dynamische richtingaanwijzers voor diverse Skoda modellen worden aangeboden. Voor de Karoq zag ik ze er echter niet bijstaan. Of heeft iemand dat wel gezien?
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Helaas voor de karoq nog niet gezien die dynamic knipperlichten

eigen tekst met de deuren is nagenoeg onmogelijk omdat dit op ene zeer kleine lens staat en niet even makkelijk te maken is met een eigen tekst
 

De Stip

Forumguru
Ik kan nergens vinden welk lampje nu in het dashboardkastje zit. Dan maar even wachten tot mijn auto geleverd is. Tenzij iemand wil kijken bij zijn Karoq?
 
Ik kan nergens vinden welk lampje nu in het dashboardkastje zit. Dan maar even wachten tot mijn auto geleverd is. Tenzij iemand wil kijken bij zijn Karoq?

In het dashboard kastje zit een 5W5 lampje.

Je kunt deze goedkoop LED bij AliExpress vinden.

https://s.click.aliexpress.com/e/VB3Xwndq7

De lampunit kun je vanuit de bestuurderszijde van de unit naar beneden toe er uit wippen. Het metalen kapje zit met vier weerhaakjes geborgd.

Hierna schuif je heel makkelijk het lampje er uit.
 

De Stip

Forumguru
@KrukasLager , ik dacht te zien dat de unit een compleet geheel was ipv een los te vervangen lampje. Straks als het niet meer regent, kijk ik nog een keertje in de Karoq.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan