Spiegelverwarming

Weslee

Nieuw lid
Dag iedereen,

Ik wil graag weten waarom de spiegelverwarming het niet doet, maar kan het nergens vinden.

Volgens het diagram zit er geen zekering op de plek waar die hoort, maar als ik zekering wil plaatsen, dan houdt ie m niet vast.

Hoort er een zekering op deze plek of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Zekeringen FABIA.doc
    392 KB · Weergaven: 14

Bakkertje

Forumguru
weet je zeker dat het erop zit?
Ter controle even in de kofferbak kijken naar de onderdelen die gemonteerd zijn (er zit een sticker in de kofferbak met daarop codes voor alle opties die geïnstalleerd zijn op je auto.)
Codes kun je opzoeken op: http://vag-codes.info/vag-option-codes

Ow en de verwarming in de spiegels gaat nog wel eens stuk (uit te lezen met VCDS)
 

Antera

Donateur
Heb je de spiegelglazen al gedemonteerd en gemeten of er spanning op komt te staan? Als ze beide kapot zijn dan werken ze natuurlijk ook niet. Het knopje kan ook later er door iemand anders geplaatst zijn. Ik zou regel 1 even doen dan weet je het zeker
 

Cordoba

Forumguru
Spiegelverwarming én achterruitverwarming gelijktijdig ingeschakeld..?

De zekering staat trouwens op positie 11 én 38...
Bij de Fabia I niet nodig: je hebt daar 3 standen voor de spiegel: linkerspiegel verstellen, verwarming, en rechterspiegel verstellen. Het kan ook zijn dat er na een kapotte spiegel een glas zonder verwarming is geplaatst, of de verwarming kapot is. Je zou eigenlijk het spiegelglas moeten verwijderen (voorzichtig om breken te voorkomen).

Volgens de zekeringkaart uit mijn Fabia I (2003) moet je zekering 38 hebben voor de spiegelverwarming, nr. 11 is voor de verstelling:
Zekeringenkaart 1.jpg
 
Laatst bewerkt:

Weslee

Nieuw lid
weet je zeker dat het erop zit?
Ter controle even in de kofferbak kijken naar de onderdelen die gemonteerd zijn (er zit een sticker in de kofferbak met daarop codes voor alle opties die geïnstalleerd zijn op je auto.)
Codes kun je opzoeken op: http://vag-codes.info/vag-option-codes

Ow en de verwarming in de spiegels gaat nog wel eens stuk (uit te lezen met VCDS)


Bedoel je deze reeks?

Ja ik heb niet zon lezer helaas
 

Bijlagen

  • 20191031_110555.jpg
    20191031_110555.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 33

Weslee

Nieuw lid
Bij de Fabia I niet nodig: je hebt daar 3 standen voor de spiegel: linkerspiegel verstellen, verwarming, en rechterspiegel verstellen. Het kan ook zijn dat er na een kapotte spiegel een glas zonder verwarming is geplaatst, of de verwarming kapot is. Je zou eigenlijk het spiegelglas moeten verwijderen (voorzichtig om breken te voorkomen).

Volgens de zekeringkaart uit mijn Fabia I (2003) moet je zekering 38 hebben voor de spiegelverwarming, nr. 11 is voor de verstelling:
Bekijk bijlage 76342

Ik ga die zekeringen nog eens nakijken. Het verwijderen van de spiegel durf ik eerlijk gezegd niet, omdst ik overal horror verhalen zie dat hey breekt en veel geld kost om een nieuwr te plaatsen en dat garages het ook niet willen doen etc
 

EdK

Forumguru
Het verwijderen van de spiegel durf ik eerlijk gezegd niet, omdst ik overal horror verhalen zie dat hey breekt

geheel gelijk, maar er is een alternatief !
Je rijd naar centrum amsterdam en dan zet je de spiegelverwarming aan !
Staan er binnen een minuut een stel zwervers rond je spiegels dan doen ze het !
Lopen ze door dan benne ze stuk !! :pieker::pardon:
 

Cordoba

Forumguru
Ik ga die zekeringen nog eens nakijken. Het verwijderen van de spiegel durf ik eerlijk gezegd niet, omdst ik overal horror verhalen zie dat hey breekt en veel geld kost om een nieuwr te plaatsen en dat garages het ook niet willen doen etc

Nieuwe spiegelglas (met verwarming) kost volgens mij iets van 25-30 euro als je die bij een automaterialenzaak haalt, bij de dealer mag je er zomaar een cijfer voorzetten voor de juiste prijs. Ik heb destijds bij mijn Fabia ook een glas moeten vervangen doordat er een barst in zat als gevolg van een ongelukkig incident.
 

Hakar

Donateur
Mogelijk staat er geen aanduiding op de sticker in de kofferruimte.
Bij de mijne uit 2005 niet, hoewel de spiegeltjes mooi worden verwarmd wanneer ik de achterruitverwarming inschakel.
Spiegelglas er uithalen is niet een echt ingrijpend iets, alleen wel lekker wanneer het droog is en wat warmer dan +5.
Had hier geloof ik al eens wat neergepend over het vervangen van een hele spiegel, zal eens zoeken.

Edit 2 minuten later, @Cordoba heeft er een how to van gemaakt in de kennisbank in de categorie Fabia 1.
https://www.skodaforum.nl/forum/downloads/vervangen-spiegelglas-corrigeren-losse-verstelling.170/

Edit weer een klein minuutje later, ik zie dat je je nog niet hebt voorgesteld, en dan kun je niet bij de kennisbank.
Dus doen stel je hier voor, meet en greet.
 

Weslee

Nieuw lid
Bij de Fabia I niet nodig: je hebt daar 3 standen voor de spiegel: linkerspiegel verstellen, verwarming, en rechterspiegel verstellen. Het kan ook zijn dat er na een kapotte spiegel een glas zonder verwarming is geplaatst, of de verwarming kapot is. Je zou eigenlijk het spiegelglas moeten verwijderen (voorzichtig om breken te voorkomen).

Volgens de zekeringkaart uit mijn Fabia I (2003) moet je zekering 38 hebben voor de spiegelverwarming, nr. 11 is voor de verstelling:
Bekijk bijlage 76342

Dit is wel vreemd. 11 kan dus geen zekering in. 38 zit er 1 in die volgens mij ook gewoon heel is.

Maar ik kan wel de spiegels verstellen..:banghead:
 

Bijlagen

  • 20191102_222412.jpg
    20191102_222412.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 12
  • 20191102_222528.jpg
    20191102_222528.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 12

Hakar

Donateur
Andere vraag, worden beide spiegels niet warm of maar eentje.
Je zou dit ook gewoon met de hand kunnen testen.
Auto op contact of motor starten en achterruitverwarming inschakelen.
Spiegelglas even voelen met de buitenkant van je hand, en enkele minuten later voel je ng een keer.
Merk je geen verschil, dan worden ze niet warm, verbrand je je hand dan worden ze te heet.
Als je dit niet aandurft kun je bij de Ikea een Fantast kook thermometer kopem.
De pen daarvan op het spiegelglas tapen en afwachten of de spiegel warmer wordt.
Herhaal procedure aan de andere kant, en je hebt de uitslag.
Met die uitslag ga je verder aan de slag nadat je je voeten hebt geveegd in de meet en greet, en het artikel over het verwijderen van een spiegelglas hebt gelezen.
Na het lezen van dit artikel ga je verder met de stappen die @Antera hiervoor al aangaf.
Kom je voor het meten zoals @Antera aangeeft tot de conclusie dat er geen draden zijn om door te meten, dan heb je geen verwarmde buitenspiegels.
:cheers:
 

Stripedkrijn

Forumguru
Ik heb ook beide spiegels vervangen omdat de oude spiegels door het zout aan de randen waren aangetast. Ik heb mijn spiegels via Ebay.co.uk ergens in GB besteld. Kreeg een keurig pakketje thuis met twee bolle spiegels. Er zat echter een klein maartje aan vast: Uiteindelijk moest ik nadat ik alles weer gemonteerd had als laatste de losse spiegels vastplakken op het tweezijdige schuimtape wat op de spiegelhouder zat. Hou rekening met de gemiddelde uiteindelijke stand van de spiegel in de behuizing als je in de stoel in de auto zit. Ik heb de spiegels niet direct vastgeplakt maar eerst met de beschermingslaag erop, behalve een klein stukje, vastgezet met wat wiggetjes om de hoogte vast te leggen. toen dat met verstellen van de spiegel nergens vastliep heb ik de zaak definitief gemonteerd.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb bij meerdere auto's wel eens een spiegelglas moeten vervangen, en altijd een spiegelglas inclusief kunststof houder ontvangen, dus niets te plakken. Toevallig vond ik net wat oude foto's:
SAM_4180.JPG SAM_4181.JPG SAM_4183.JPG SAM_4184.JPG SAM_4182.JPG SAM_4186.JPG SAM_4185.JPG SAM_4187.JPG SAM_4175.JPG SAM_4176.JPG
 

Bijlagen

  • SAM_4177.JPG
    SAM_4177.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 54
  • SAM_4179.JPG
    SAM_4179.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan