Ik heb nu een paar dagen mogen rijden met mijn DSS systeem. En ik kan alleen maar zeggen niets dan lof! Er zitten een paar hele kleine schoonheidsfoutjes in dat geef ik toe. Maar het systeem is supercompleet geleverd en alles werk eigenlijk out of the box.
Enige echte minpuntjes zijn dat het standaard niet overweg kan met de parkeersensoren, wat zonde is omdat het systeem er een mooie interface voor heeft. Tweede echte minpunt is dat de DSS niet compatible is met de maxi-dot display. Ik weet niet of de columbus dat wel is.
De navigatiesoftware is perfect, en is nagenoeg gelijk aan de tomtom interface! De iPod interface is wel voor verbatering vatbaar. Al heb ik al meer merken gezien die er meer problemen mee hadden. Alles wordt in principe gewoon netjes weergegeven zoals op de ipod zelf alleen het scrollen gaat wat moeilijk (maar misschien is er nog een handigheidje wat ik mis

)
DVD interface werkt perfect. Ook onder het rijden is er gewoon DVD te kijken

Radio gewoon goed, RDS werkt soms wat moeizaam maar dat ligt meer aan de zender 538 dan aan het systeem vermoed ik.
Bluetooth werkt ook zoals het hoort. Microfoon zit wel in de hoofdunit en dus niet bij het hoofd van de bestuurder, maar het geluid is voldoende. Verbetering is wel mogelijk. Grootste nadeel is dat contacten synchroniseren met mijn HTC me nog niet gelukt is. Maar dat schijn ook een columbus kwaaltje te zijn... dus dat zal wel aan HTC liggen dan.
Dolby geluid heb ik nog niet kunnen testen omdat het nog niet in te stellen is zonder mijn subwoofer.
Al met al een goede keuze geweest, zeker als je bedenkt dat het systeem 1/3 kost van de columbus en dezelfde functies (en meer) biedt.
Ik zal zodra ik de auto terug heb wat foto's plaatsen