Achterbumper demonteren

Hallo Allemaal,

Zou iemand mij een afbeelding of informatie kunnen mailen over het verwijderen van de achterbumper van een Fabia Combi uit 2016 ? Dus waar zitten schroeven, bouten en klemmen ?
Heb schroeven gezien aan de onderzijde en in de wielkuipen maar hoeveel moeten dit er zijn en zitten er ergens anders ook nog? Ook na het verwijderen van de achterlichten kunststof klemmetjes gezien maar niet goed kunnen zien hoe deze werken.
Misschien een plaatje en/of beschrijving uit een handboek of iets dergelijks ?

Alvast hartelijk bedankt !

Jan
 

Antera

Donateur
Schroeven zitten als het goed is achter je achterlichten. Via de wielkuip en misschien langs de onderzijde. denk met deze punten dat je al heel ver bent.

in de bijlage zoals het bij de vorige was de nieuwe zal denk ik niet veel anders zijn
 

Bijlagen

  • bumper.png
    bumper.png
    125,3 KB · Weergaven: 108
Hier kom ik inderdaad een heel eind mee, alleen na verwijderen van het achterlicht zijn er geen schroeven zichtbaar maar kunststof houders waar de bumper op een of andere wijze in vastgeklemd zit.
Helaas kom ik er niet uit hoe ik deze los kan krijgen zonder iets kapot te maken, zie bijgevoegde foto.
 

Bijlagen

  • 20180426_140133.jpg
    20180426_140133.jpg
    837,1 KB · Weergaven: 88
  • Leuk
Waarderingen: Anro

Anro

Lid
Ik loop tegen hetzelfde aan....allereerst de achterlichten losmaken, dan de torx schroeven in de wielkassen (2x2) en aan de onderkant van de bumper 3x...en dàn... het lijkt erop dat er nog een soort klemmen zitten (net zoals bij de achterlichten....
 

Antera

Donateur
Geklemt onder je koplamp. Zal met beleid trekken zijn of schuiven zodat die van het scherm los komt
 
Na de schroeven zoals je al aangeeft en het verwijderen van de achterlichten zit hij alleen nog geklemd.
Ter hoogte van de achterlichten zitten er kunststof haakjes deze moet je iets lichten (heb ik gedaan met kleine schroevendraaier) en dan de bumper naar achteren trekken, maar begin eerst voorzichtig vanaf de wielkasten de bumper los te trekken van het achter scherm daar zit hij alleen in geklemd, maar doe dit echt rustig met beleid anders breken er eventueel klemmetjes af waardoor hij na het weer monteren niet meer lekker vast zal zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Anro

Anro

Lid
Hoi Gerritman, dank voor je supersnelle reactie...als t morgen goed weer blijft ga ik ermee aan de gang..
 
Bovenaan Onderaan