Fiat Punto Sempre twin-air

MarcoO2

Forumguru
Afgelopen weken zijn we voor de lady op zoek geweest naar een waardige opvolger van haar Fiat 500. Liefst wat groter, in ieder geval 5 zitplekken, een beetje leuk smoelend, niet té duur, oftewel: gewoon een leuk stadsautootje. Viel nog helemaal niet mee, want heel veel kleine stadsautootjes zijn de afgelopen jaren een stille (WLTP)-dood gestorven. Sommige merken bestaan niet meer, veel modellen zijn eruit, sommige merken kunnen uberhaupt bijna geen kleine auto's meer leveren, of tegen een veel te hoge prijs voor wat je krijgt.

Maar, al met al zijn we toch op iets leuks uitgekomen: een knalrode Fiat Punto Sempre twin-air. Da's best een leuk model, tegen een gunstige prijs, met een hoop lekkere spulletjes aan boord. Een kleine greep:

- navigatiesysteem met 5 inch touchscreen, Bluetooth, Aux- en USB- en SD-aansluitingen;
- cruise control
- climate control;
- automatisch dimmende binnenspiegel;
- elektrisch bedienbare ramen voor en achte;
- regensensor;
- parkeersensoren achter;
- middenarmsteun met opbergvak;
- leuke 16 inch velgen;
- in hoogte verstelbare stoelen;
- bochtverlichting;

Gewoon een prima uitgeruste auto. Met 100pk komt'ie ook gewoon mee in de stad. Wel even wennen aan het gebrom van die tweeclinder, maar ach - dat went ook weer snel genoeg.

Een paar plaatjes:

fiat-punto-100pk-turbo-sempre-navi-clima-netto-deal

fiat-punto-100pk-turbo-sempre-navi-clima-netto-deal

fiat-punto-100pk-turbo-sempre-navi-clima-netto-deal

fiat-punto-100pk-turbo-sempre-navi-clima-netto-deal

fiat-punto-100pk-turbo-sempre-navi-clima-netto-deal

a9930555d47f6d7ba7b50631486c5a23.jpg

Eigen foto's volgen nog wel ;)
 

turboturbo

Forumguru
Heel mooi! Voor een kleine stads auto is die rijk uitgerust zeg.
Die velgen hebben iets Alfa Romeo achtigs!

Jullie zijn niet belast met allerlei sneue ideeen (negatieve vooroordelen) over een 2-cilinder? (Brommobiel, koffiemolen, etc)
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Heel mooi! Voor een kleine stads auto is die rijk uitgerust zeg.
Die velgen hebben iets Alfa Romeo achtigs!

Jullie zijn niet belast met allerlei sneue ideeen over een 2-cilinder? (Brommobiel, koffiemolen, etc)
Klopt, hij zit prima in z’n spullen ;) die Alfa-link had ik inderdaad ook al gelegd.

En nee, die 2-cilinderellende hebben we nog niet gehad. Gelukkig heb ik er zelf altijd nog één meer :D
 

EdK

Forumguru
100PK uit een 2 cilinder ? Aardig gek !

Heb altijd wel lol als ik dit soort opmerkingen lees hier.
Maar als we het dan over motorfietsen hebben dan zijn de opmerkingen vaak of het heel normaal is....

Deze vervoersmiddelen hebben een 1 cilinder tot een 6 cilinder
En als je dan de koppels en de PK's ziet die ze er uit weten te halen dan vinden we dat normaal, maar als het dan een auto is dan word dat als een wonder gezien...!!??:pieker::jaja:
 

Okki

Donateur
Jammer dat dit model niet meer geleverd word..is een prima auto. Tipo is ook mooi maar veel duurder.

Dit zal een van de laatste zijn die (naar ik aan neem) nieuw geleverd wordt
 

MarcoO2

Forumguru
Klopt, er wordt alleen nog uit voorraad nieuw geleverd. Zelf configureren is er niet meer bij.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb niet zoveel verstand van Fiats, maar was de wijziging in 2012 niet meer een facelift? Zie https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-friday-fiat-grande-punto-evo/
Tsja, waar ligt de grens tussen een facelift en nieuw model?
Aangezien de verkoopcijfers van de Punto Evo te wensen overlieten (-20 % in 2010 ten opzichte van 2009 en in 2011 -17 % ten opzichte van het jaar dáárvoor in Europa) en de volledig nieuwe generatie een jaar was uitgesteld (2014), bracht Fiat in januari 2012 een vernieuwde Punto op de markt. Deze volgde zowel de Grande Punto als de Punto Evo op en daarom besloot Fiat om het model weer gewoon Fiat Punto te noemen.
 

mwhite

Forumguru
ik heb ook een fiat grande punto voor de vrouw.
ideaal (voor haar) een 1.4 16 klepper.. gaat nog best als je hem op toeren houd.
 

Canon-Eye

Forumguru
:ot:Over brommobielen gesproken: waar ik me telkens weer enorm over verbaas als er eentje voorbijkomt, is dat ze erin geslaagd zijn om zo'n dingetje veel meer herrie te laten maken dan de eerste de beste moderne 40-tonner...
 
Bovenaan Onderaan