Airco

Kiko

Actief lid
Ik denk/ weet dat ik de oplossing heb voor onze matige airco koeling. Als je het knopje menu druk bij de ventilatie knoppen kan je uiteindelijk de optie air care uitvinken/ klikken. Daarna gaat de airco flink kouder blazen (altans bij mijn auto). Begin juli waren er wat extreem warme dagen en koelde de kodiaq minimaal. Met gedeselecteerde air care optie had ik afgelopen week (30+ graden) een lekkere koele kodiaq binnen 10 minuten (zelfs condens vlekken op de voorruit en de auto stond de hele dag in de zon). Hoop dat dit bij de overige kodiaq rijders ook werkt.
 

KodiaqS2

Senior Member
ik had met 37 graden en mijn zwarte kodiaq geen last van trage of matige airco. Maar ben wel benieuwd wat die aircare dan doet..
 
Zou dat in het boekje staan. Neee... of wel. Tuuuurlijk! zelfs in tíg talen waaronder zelfs in ons Neerlandsch.

De Air Care-functie vermindert het binnendringen van in de buitenlucht aanwezige verontreinigende stoffen in de wagen.

Als de functie is ingeschakeld, wordt de lucht in de wagen gerecirculeerd en tegelijkertijd gereinigd. Door de op het infotainmentbeeldscherm aangegeven zones wordt het reinigingsproces weergegeven.
 

wdejong32

Actief lid
mijn kodiaq is nu bij de dealer voor hagelschade en nog wat puntjes waaronder de airco die idd wel koele lucht blaast maar beslist geen ijskoude lucht zoals mijn vorige wagen (Volvo v60 T3 bj 2015)

airco is echt onder de maat , ik weet nog niet wat de dealer hier aan wil / kan / gaat doen

wordt vervolgt
 

BramBam

Forumguru
Met gedeselecteerde air care optie had ik afgelopen week (30+ graden) een lekkere koele kodiaq binnen 10 minuten (zelfs condens vlekken op de voorruit en de auto stond de hele dag in de zon). Hoop dat dit bij de overige kodiaq rijders ook werkt.

Dit scheelt idd enorm. Met aircare uit koelt de auto veel beter/sneller en lucht uit uitstroomopeningen is ook veel kouder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiko

wdejong32

Actief lid
vandaag mijn kodiaq terug gehaald van de dealer voor onderstaande punten
verder is hij ook nagekeken op:

* dat de airco niet voldoende koelt , wel koele lucht maar beslist niet goed koud


1 de airco war gevuld op 410gram ipv 460 gram en is bijgevuld , koelt nu in ieder geval beter



Kodiaq 1.5TSI DSG ambition bussiness 1-2019 lava , panoramadak , 3e zitrij , 3 zone airco
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tinus78

Forumguru
Klinkt in ieder geval alsof er serieus naar gekeken is en dat er plausibele oplossingen zijn gegeven.
Hopelijk ben je van de ongemakken af, of flink verminderd.
 

wdejong32

Actief lid
er is idd serieus naar gekeken , ze hebben de airco getest op lekkages en bijgevuld en werkt nu wel een stuk beter , ook zijn de achter remblokken vervangen welke af en toe een klap gaven bij wegrijden , ik vond dat de auto traag was met optrekken en na check bleek de hydropomp kapot te zijn , dus vervangen , front assist opnieuw afgesteld na diverse loze meldingen en rem ingrepen , meteen nieuwe software update dus het schommelen in toeren is ook vrijwel over
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru

Bizar eigenlijk hoeveel er mis was met jouw auto....
Gelukkig is er e.e.a. opgelost vandaag. Ik betwijfel wel of die 50 gram koudemiddel de echte oplossing blijkt te zijn, maar dat zal de tijd leren. Hopelijk kan je nu weer genieten van probleemloze kilometers.
 

wdejong32

Actief lid
ik heb nu 11.000 km gereden en ik heb altijd genoten van de auto , hij rijdt erg fijn , ik vind niet dat hij veel onder doet ten op zicht van mijn vorige Volvo V60 , alleen misschien materiaalkeuze , maar daar is de prijs ook na , dan had ik een XC 90 moeten kopen a 80/90 duizend euro :nono:

net terug uit Tsjechië en hij heeft het geweldig gedaan , gemiddeld verbruik bij veel klimmen en dalen toch ca 1/12.5 - 1/16 met 2 volwassenen en 2 kids
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

elephtera

Forumguru
@wdejong32 hoe haal je van die prachtige verbruik getallen? Ik kom met mijn 1.5tsi en zo zuinig mogelijk rijden echt niet boven de 1 op 11. Vlak, max 90km/h, 1 persoon.

Ik hoop dat je airco het nu goed doet. Ik heb weinig vertrouwen in mijn eigen dealer. Die stuurde me weg met de opmerking dat de temp van 5 graden prima was.
 

Kiko

Actief lid
@wdejong32 hoe haal je van die prachtige verbruik getallen? Ik kom met mijn 1.5tsi en zo zuinig mogelijk rijden echt niet boven de 1 op 11. Vlak, max 90km/h, 1 persoon.

Ik hoop dat je airco het nu goed doet. Ik heb weinig vertrouwen in mijn eigen dealer. Die stuurde me weg met de opmerking dat de temp van 5 graden prima was.

Bij zowel BramBram als bij mij lost het uitvinken van de aircare optie een hoop op. Is het proberen waard. Mijn dealer heeft ook aangegeven dat alles onder of gelijk aan 5 graden ok is.
 

Kiko

Actief lid
Nu nog iets vinden dat Aircare uit blijft. Hij houdt die instelling niet vast.

Heb net even gekeken. Als je op menu van je ventilatie knoppem drukt kom je in dat ventilatie menu terecht. Als air care aanstaat dan is hij geel. Als hij wit is is hij uit. Bij mij onthoud hij het gelukkig.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan