Octavia III omvormen tot campervan

kiezel

Lid
Hallo iedereen,

Volgend jaar zou ik er graag een maand of twee op uittrekken met m'n vriendin en zo Europa wat gaan verkennen.
Nu ben ik verschillende pistes aan het bekijken, maar aangezien ik een bedrijsfwagen heb die ik hoogstwaarschijnlijk mag houden tijdens mijn onbetaalde verkantie, lijkt het mij ideaal om dit met m'n Octavia III te doen.

Ik was op deze website gestoten: https://dreamcase.eu/configurator-1-1/?brand=skoda&model=octavia-combi

Nu is het zo dat ik de achterbank moet verwijderen, weten jullie soms of dit makkelijk doenbaar is, of ik het beter door een garage laat doen?
De bedoeling is uiteraard om alles terug te zetten zoals het was, omdat dit een leasewagen is.

Graag jullie mening/tips/..

Groetjes,

Cédric
 

LdN

Forumguru
Als ik zo naar de foto's kijk die overigens niet van een octavia III zijn blijft de achterbank gewoon zitten en worden gewoon de leuningen naar voren geklapt.
Ook in het filmpje wat wel een octavia III RS combi laat zien zijn gewoon de leuningen omgeklapt en zit de achterbank er gewoon nog in.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vraag me wel af waar je de rest van de vakantiebagage moet laten tijdens de slaapstops. Alles naar de voorstoelen?
Of gewoon héél weinig meenemen?
 

Jessedew

Senior Member
Leuk idee, maar volgens mij kost dit al 750 euro toch? Je zou ook de auto vol kunnen stoppen met spullen en bijvoorbeeld gaan kamperen met een tent? trekkershutjes of desnoods bij mensen op de bank slapen, airbnb bijv.
Een octavia is misschien wel groot genoeg om in te slapen, maar niet om in te leven. Plus, waar mag je zomaar overnachten in je auto in europa? Vrijwel nergens, alleen in Noorwegen.

Het idee is zonder meer leuk! Ik heb ooit ruim 5.000 km getoerd, o.a. door Noorwegen, met een Toyota Aygo, (waar ik wel de bank uitgehaald had) dat was heel leuk. We sliepen in eenvoudige trekkershutjes. Als je op eenvoudige campings overnacht met een tent ben je doorgaans niet meer kwijt dan 25 euro per nacht. Kom je op 1500 euro. De tent kan je erna weer verkopen bijvoorbeeld.

Waar wil je allemaal heen trouwens? ben benieuwd.

Zelf heb ik sinds kort een caravan.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Ik zou lekker een extra jaar doorsparen en een camper
Huren.
Na een week ben je er al klaar mee denk ik.... zeker met slecht weer
 

EdK

Forumguru
Plus, waar mag je zomaar overnachten in je auto in europa? Vrijwel nergens, alleen in Noorwegen.
Volgens mij mag dat overal hoor !!
Alleen Noorwegen/ zweden mag je wild kamperen
Maar rest van europa kun je gewoon in je wagen slapen mits je dat op een camping doet.....:koffie:
 

Jessedew

Senior Member
Ja uiteraard, allen wat is het voordeel dan als je het op een camping doet? Dan betaal je toch alsnog voor een plaats? of je een tent opzet of niet.

Ik schat zo in dat TS wellicht van plan is om 'te gaan wild kamperen', maar wellicht wil hij er zelf iets over vertellen
 

Henrik

Forumguru
Volgens mij mag dat overal hoor !!
Alleen Noorwegen/ zweden mag je wild kamperen
Maar rest van europa kun je gewoon in je wagen slapen mits je dat op een camping doet.....:koffie:

Niet helemaal waar.
Vorig jaar heb ik gefietst door Italië (samen met m’n vader naar Rome) en onderweg aan een agent gevraagd hoe ze daar met wildkampeerders omgaan. We konden voor die avond namelijk geen camping meer langs de route vinden. Agent zei dat als we niet bang waren voor wilde zwijnen er verder geen belemmeringen waren om de tent in het veld op te slaan. Zodoende hebben we in een hazelnotenboomgaard geslapen die nacht.

Misschien is dat overigens niet toegestaan omdat het privé-eigendom is. :pardon:

Maar het punt dat ik wil maken betreft de reactie van de agent. ;)

On topic: de getoonde oplossing in de link laat relatief weinig ruimte over voor bagage vind ik. Dan kan je beter een luchtbed en een elektrische pomp op 12V meenemen. Scheelt je in ieder geval een hoop geld :jaja:
 

Jessedew

Senior Member
Niet helemaal waar.


On topic: de getoonde oplossing in de link laat relatief weinig ruimte over voor bagage vind ik. Dan kan je beter een luchtbed en een elektrische pomp op 12V meenemen. Scheelt je in ieder geval een hoop geld :jaja:

Geniaal:maakmegek:
 
Ik zou in dit geval een daktent in overweging nemen, heb je ruimte over voor bagage, en ook die kun je Nadien weer verkopen. Volgens mij kun je ze ook huren, misschien eerst eens testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan