Waar kan ik een vcds programma downen?

Eltjo

Forumguru
Het VCDS programma kan je bij Rosstech prima downloaden. De vraag is idd of je er wat aan hebt zonder de juiste kabel.

Je kan de originele kabel kopen die wel een paar centen kost en je kunt de nieuwste modules uitlezen. En dat is heel netjes naar Rosstech toe als je dat er voor over hebt.

Jouw auto is net zoals de mijne … "oud" en dan zijn meer mogelijkheden onder de zon die hetzelfde leiden en veel goedkoper zijn.
Zie het verder het topic https://www.skodaforum.nl/forum/i/chinese-vag-com.21358/#post-611213

Verder staat er op de Rosstech site ook een ouder programma waarvoor je geen originele kabel nodig hebt en waarvan ik vermoed dat je er met jouw auto niets aan hebt

Eltjo

Forumguru
Ja, volgens mij ook. Maar als je al zo'n oudere kabel hebt... … dan heb je er bijna niks meer aan.

Eltjo

Forumguru
Heb hetzelfde geprobeerd in de huidige auto, maar geen "horn" in de auto dus weer terug gezet.
In m'n laatste Passat had ik dat ook geactiveerd - het was handig dat 'ie bij het sluiten een korte "toet" gaf zodat je zonder omkijken zeker wist dat de auto afgesloten was. Dat had ik met VAG-Com geregeld.

Beide geen probleem geweest net zoals andere programmeringen en uitlezen van storingscodes die tot het zelf oplossen van probleem hebben geleid.

Voor wat het waard is merk ik op;
- dat de versie uit het topic 19.6.1 is. Persoonlijk heb ik het niet zo op de nieuwste (pc) software of producten aan gezien een hoop op de markt wordt gebracht dat niet van a-z getest is of getest kan zijn.
In dit geval is het een nepkabel gemaakt van de echte van dit jaar 2019.
- je de ellende snel vindt op internet en wat allemaal wel gelukt is (met nepkabels) er minder uitspringt.

Bij mijn eerste auto heb ik ten onrechte zelf een wiellager vervangen. Ik wist niet dat met de montage van een andere veerpoot de wielvlucht fout stond en een warm wiellager veroorzaakte. Goedkoop zelf doen was duurkoop.

Misschien is het met zo'n kabel net als met beleggen - vaak gaat het goed, maar soms heb je minder over dan waar je mee begon. Als je dat risico aanvaard en het accepteert is het o.k.

Wil je echt 100% safe gaan, laat het dan doen en betaal er (meer) voor of verander gewoon niets.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
- dat de versie uit het topic 19.6.1 is. Persoonlijk heb ik het niet zo op de nieuwste (pc) software of producten aan gezien een hoop op de markt wordt gebracht dat niet van a-z getest is of getest kan zijn.

Dit is inderdaad de laatst uitgebrachte officiële versie, maar er is ook al een BETA versie te downloaden. (rostech )
En met de BETA is het mijn inziens ook altijd nog een trikkie kans op fout gaan...

Canon-Eye

Forumguru
het was handig dat 'ie bij het sluiten een korte "toet" gaf zodat je zonder omkijken zeker wist dat de auto afgesloten was.
Aan het klikken van de sloten hoor ik ook wel dat de boel op slot zit, zonder om te kijken én zonder slapende buren/kinderen/honden te hinderen...

Okki

Forumguru
...klik, knippers, ledje en als dat niet genoeg is ff aan de deur voelen. Kost al met al 2 seconden extra?

Of je koopt een Mercedes.....

Eltjo

Forumguru
Aan het klikken van de sloten hoor ik ook wel dat de boel op slot zit, zonder om te kijken én zonder slapende buren/kinderen/honden te hinderen...
Je denkt zeker dat het een toeter was? Maar nee, het was een zeer beschaafd kuchje van een toetertje dat ergens in de buurt van het linker achterwiel zat. En net om de hoek hoor je dat ook nog en vergat dan nog regelmatig mijn auto voor het huis op slot te doen. Overigens erger ik me aan mensen die dag zwaaien met de toeter.
mask14.jpg

Verzonden vanaf mijn oude desktop met Windows 10.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan