Microfoon constant aan

Meurtz

Lid
Gisteren tijdens de terugrit van vakantie bleek dat alle gesprekken in de auto versterkt werden en via de luidsprekers te horen waren. Bijzonder irritant. Ik heb alles geprobeerd om uit te zoeken waar het van komt of welke instelling het betreft maar tot op heden nog geen resultaat.
Ik werk veel met Waze via Carplay, maar uitstakelen van de telefoonverbinding of bluetooth of loskoppelen van de iPhone hebben geen verschil tot resultaat.
Ook de autoinstellingen nagelopen : geen resultaat.
Iemand een idee ?

Thnx

Maarten
 

Antera

Donateur
Zit in je menu van je radio. Durf helaas zo niet te zeggen waar. Dit systeem zorgt ervoor dat je met je achterpassagiers kan praten zonder dat je om moet kijken om verstaanbaar te zjn.

Er zijn er hier vast die dit kunnen vertellen waar in het menu het precies staat. Dacht hoofdmenu -> klank
 

coolrunnings

Actief lid
Als je het volume van de radio zachter of harder zet met de knoppen op het scherm (dus niet via de knoppen op het stuur), krijg je bovenin het scherm de volume-balk te zien.
Rechts daarvan zie je nog een mini-balkje, als je daar op drukt, kom je in de instelling van de microfoon-versterking.
Helemaal naar links is uit.
 

Spector

Forumguru
Als je het volume van de radio zachter of harder zet met de knoppen op het scherm (dus niet via de knoppen op het stuur), krijg je bovenin het scherm de volume-balk te zien.
Rechts daarvan zie je nog een mini-balkje, als je daar op drukt, kom je in de instelling van de microfoon-versterking.
Helemaal naar links is uit.

Grappig, nooit geweten :-)
 

KodiaqS2

Senior Member
bij mijn nieuwere columbus zonder de draaiknoppen op het scherm zit het gewoon in het menu klank dacht ik. Spraakversterking ofzo heet het..
 

Antera

Donateur
Vond het erg vervelend dat je jezelf terug hoort. Maar alles went en is op zich wel een goed systeem
 

tvcam

Lid
Ik krijg de indruk dat de spraakversterking de ene keer wel werkt en bij een volgende rit dan weer niet. Even volume van de versterking op en neer, en doet ie het weer wel.
 
Bovenaan Onderaan