In zijn 1 gaat soms zwaar en achteruit schraapt.

Niels83

Forumguru
Hallo, mijn 4 jaar oude citigo met 65.000 op de teller heeft een vervelend puntje.
vaak gaat hij zwaar in zijn 1 en schraapt hij in zijn achteruit.

de koppeling zit nog vrij hoog. is dit een Citigo dingetje (lees wel eens over een slechte versnellingsbak) of is er meer aan de hand.
 

Niels83

Forumguru
mijn vrouw rijdt merendeel in deze auto en die gaat pas iets zeggen als er rook uit de motor komt.

volgens mij was het er na aankoop al. hebben hem nu ruim een half jaar.
 

turboturbo

Forumguru
@Niels83 Autoweek heeft een keer een filmpje over de Up!/Citigo/Mii gemaakt in de serie ‘aankoopadvies’. De garagist die daar in beeld komt legt uit waardoor het komt en zegt er een reparatie op uit te kunnen voeren als ik me goed herinner....
 
Laatst bewerkt:

Niels83

Forumguru

deze bedoel je denk ik. eigenlijk zegt hij niet alleen dat het verholpen kan worden met een modificatie of is er een uitgebreidere?
 

Blackciti

Senior Member
Bij een modificatie van de versnellingsbak moet je toch ook rekeninghouden met een stevig bedrag wat je moet betalen. En dan denk ik toch zeker richting € 500,00.
Is het je dat waard?
 

Niels83

Forumguru
Bij een modificatie van de versnellingsbak moet je toch ook rekeninghouden met een stevig bedrag wat je moet betalen. En dan denk ik toch zeker richting € 500,00.
Is het je dat waard?

Als het zo blijft en ik niet de versnellingsbak sloop dan vind ik het wel best.
 

Blackciti

Senior Member
Als het zo blijft en ik niet de versnellingsbak sloop dan vind ik het wel best.
Het is natuurlijk wel zo dat iedere keer wanneer je versnellingsbak een keer kraakt dit een aanslag is op de levensduur van die bak. Je zou de olie van de bak kunnen vervangen door nieuwe originele van VW. Is wel prijzig die olie.

Als je de aftapplug uit de bak draait zal je waarschijnlijk schrikken van de berg slijpsel die er dan aan de magneet van die plug zit. Dat is dan gelijk een indicatie van de toestand van die bak.

Het is nu eenmaal een gegeven dat VW in zijn drieling een tijd lang, in mijn ogen en niet alleen in die van mij, inferieure versnellingsbakken heeft gemonteerd. Het is alsof je met deze versnellingsbakken terug gaat in de tijd, een tijd in de vorige eeuw, waarin ook vooral Fiat daar mank in ging met zeer beroerd schakelende versnellingsbakken die slecht in de eerste versnelling en nog slechter in de achteruit wilden.
In het kader van het mag niks kosten heeft VW dit heden ten dage nog maar eens dunnetjes overgedaan.
 
Bovenaan Onderaan