Ambition Business vs. Business Edition

rogierl

Senior Member
Ik had een Business Edition besteld, met een functiepakket en ACC. Nu belt de dealer zojuist op met de vraag of ik niet liever een voorraadauto wil. Dit is geen business editie, maar een "Ambition business". Volgens hem dezelfde opties als de door mij gekozen auto, met 1 verschil: geen "Driving mode select".

Hier zou ik prima mee kunnen leven. Alleen ik vraag me wel af of de "ambition business' standaard de "canton speakers" heeft en de keyless entry. Ik kan dit nergens vinden en ik hecht hier best wel veel waarde aan namelijk. Weet iemand dit?

Om precies te zijn:
  • Ik had de volgende besteld: Karoq Business Editie, met aanvullend ACC, driving mode select en het functie pakket.
  • Dealer stelt nu voor: Karoq Ambition Business, met aanvullend ACC. Hij zegt dat het enige verschil nu het ontbreken van de "driving mode select' is. Kan dit kloppen?
 

hemi24

Forumguru
Dat hangt af van de opties op het voorraadmodel.
Standaard heeft de Amb. Bsnl. volgens mij geen Canton systeem.

Laat de dealer de items stuk voor stuk afvinken, aan de hand van jouw initiële configuratie zou ik zo zeggen...

Persoonlijk heb ik niet zo’n hoge pet op van de kennis van de verkopers als het om standaard/opties gaat bij pakketten en lines!
 

Beauri

Forumguru
Heb een Ambition Business, deze heeft GEEN "canton speakers" en de keyless entry. Je mag er veel waarde aan hechten, maar voor mij zijn het geen zaken die ik mis, heb het 8 speakers standaard systeem en dat klinkt na te zijn ingespeeld best heel lekker en zonder sleutel kom je echt je auto niet in, ook niet met keyless entry, beetje verkeerde benaming overigens. Kijk bijvoorbeeld of er DAB + in zit en welke stoelbekleding, eventueel Vario Flex. Houd je van glimmerij? standaard zit er op de Ambition Business geen chroom, zelf wil ik dat niet, maar de kraaien onder ons zijn er gek op:D

Denk dat het meer een kwestie is van 7 maanden wachten of met 2 weken op pad kunnen, overigens wel heel vreemd, heb zelf bijna geen Ambition Business modellen uit voorraad kunnen vinden, al helemaal niet de 1.5, het was de uitvoeringl met 1 van de langste levertijden, maar goed...... hoop je een beetje te hebben kunnen helpen, de beslissing ligt uiteindelijk bij jezelf.....Oh BTW, welke kleur had je besteld?

Oh..... in geval trekgewicht van belang is...... dat kun je gelijk opvragen bij een voorraadmodel en dat wordt dan geen verrassing.
 

Qarok

Lid
Voor de goede orde:
(oude) Ambition Business had standaard géén Full LED koplampen
(nieuwe) Business Edition heeft wel standaard Full LED koplampen

Mist denk ik wel meer tov ambition business. Zoals bv de full led koplampen.

Kan aan mij liggen, maar als ik het zo lees is het net anders om...:pieker:
 

Beauri

Forumguru
Denk dat ook, had dacht ik rond de 1000 euro extra moeten betalen als ik LED had willen hebben, had zoiets van laat maar, daar kan ik, bij wijze van spreken, een hele halogeenlampenfabriek voor kopen;)
 

Qarok

Lid
@Beauri :maakmegek:
Ik heb het er wel bij "genomen", heb namelijk jaren auto's gehad met xenon, en iedere keer dat ik in een auto stapte die halogeen had dacht ik: "Wat een verschil, ik zie haast geen fluit".
Nu is xenon inmiddels alweer 'ouderwets', maar het verschil is toch wel aanzienlijk merkbaar als ik de auto van de wederhelft weer een meeneem die gewoon halogeen heeft.
Daarnaast maakte die bijna 1.000 euro (990 om presies te zijn) qua leasebedrag en bijtelling niet schrikbarend veel uit vergeleken bij meerwaarde die het voor mij heeft althans. Al snap ik best dat dit privé gezien een smak geld is.:greedy:
 
Volgens mij zit er ook verschil in bekleding van de stoelen. In mijn ambition business zit zwarte bekleding die bij aflevering al verschoten leek. Ik zou nu altijd voor de alcantara gaan.
 

tha a

Senior Member
Voor de goede orde:
(oude) Ambition Business had standaard géén Full LED koplampen
(nieuwe) Business Edition heeft wel standaard Full LED koplampen



Kan aan mij liggen, maar als ik het zo lees is het net anders om...:pieker:

klopt... dat bedoelde ik
 

Beauri

Forumguru
Leuk allemaal, maar waar is de TS gebleven? Nog steeds benieuwd of ook de kleur de gewenste was en of het nu maanden wachten wordt of dat hij nu zelfs misschien al rond rijd:pieker:
 

rogierl

Senior Member
Hier ben ik :).
Het is toch de business editie geworden; geen voorraad model dus. Redenen:

- keyless entry
- full led
- canton geluid
- ACC
- ik had ook functie pakket besteld, toch wel relaxt

Wachttijd scheelt niet zoveel: twee maanden.

Conclusie: ik blijf balen als ik voor het voorraad model ga. Dus gewoon niet doen dus ☺️.
 

Beauri

Forumguru
Je hebt gelijk, 2 maanden is zeker te doen voor een uitvoering die helemaal naar wens is, maar ben nu toch wel benieuwd naar de kleur of maakte de kleur niets uit?
 

rogierl

Senior Member
Je hebt gelijk, 2 maanden is zeker te doen voor een uitvoering die helemaal naar wens is, maar ben nu toch wel benieuwd naar de kleur of maakte de kleur niets uit?
Kleur maakte me eigenlijk niet zo heel veel uit. Heb gekozen voor Grey metallic (F6F6).
 

Beauri

Forumguru
Een grijstint zou ook mijn voorkeur hebben gehad, je gaat nu voor chic en praktisch, heb 25 jaar in het grijs gereden en ze leken eigenlijk nooit smerig:thumbsup: Goede keus.
 
Wel vreemd dat de dealer dan aangeeft dat alleen de driving select mode er niet op zit “voor de rest allemaal hetzelfde”
 
Bovenaan Onderaan