Voor de interieur 'pimpers' onder ons :-)

Stephan27

Actief lid
Hoi iedereen,

Ik ben al ff niet meer online geweest maar wilde dit toch even delen.

Als je een ander interieur voor je O1 zoekt. Ik heb een VW Bora interieur in mijn Skoda geplaatst en dit is echt plug and play. Je moet niets aanpassen, het past gewoon.

Inclusief het vaste bodemtapijt kan je gewoon overzetten, alle kieren en gaten komen mooi overeen. Ik heb nu dus een mooi zwart bodemtapijt samen met zwarte zetels in mijn 01 staan.

Dan weten jullie dit :-). Natuurlijk zitten de zetels 10x beter dan de Skoda zetels van mijn 21jarige 01 :-p .
 

autounion

Nieuw lid
@Stephan27 uit welk bouwjaar was de bora? Mijn octavia1 combi heeft in hoogte verstelbare voorstoelen bestuurder en passagier. Is dat bij de bora set ook zo?
Heb je de beloofde foto al?
 

turboturbo

Forumguru
Ben ook wel benieuwd. Is een Bora hetzelfde als een Golf 4 qua interieur?

Daarvan wist ik wel dat die uitwisselbaar zijn (alsook de Leon 1M)

Echter, vind maar eens een knap interieur van deze generatie VAG auto’s. Zijn toch al gauw zo’n 15 jaar oud minimaal. Dat is geen sinecure. Je moet er maar ergens tegenaan lopen...
 

Stephan27

Actief lid
Hoi Heren en Dames, Excuses voor de ZEER late reactie. Zitten thuis met ons eerste kindje van 7 maanden en een verhuis dus kom zelfs niet aan het kuisen van het interieur :-p (schaam). Erg als hobbydetailer.

Om op de vragen te beantwoorden.

1)De stoelen passen gewoon, ook met hoogtevertelling (stoel railing komt perfect overeen. (van wanneer de Bora was geen idee, de man had enkel het interieur liggen samen met het tapijt maar vermoed dat alles van de Bora past - mijn skoda is van 1998) - Enkel zijn de stoelen wat dikker en hoger (betere kwaliteit) dus wat minder ruimte achterin.

2)Ja, het bodemplatform is identiek aan dat van de Bora en Golf 4 voor het tapijt. (de VAG-opkoper wist dit zelfs niet).

3) de beloofde foto komt nog , zodra de wagen is opgeruimd en we ingehuisd zijn. (het tapijt ligt trouwens ook nog niet :( (ik was er aan begonnen maar door omstandigheden niet afgewerkt)...

4) moesten jullie toch al een foto willen zien van het passend tapijt;
https://www.briskoda.net/forums/topic/198572-replaced-vrs-carpet-with-vw-bora-one/

Hier heb ik het ook op gevonden, en het werkt gewoon. Veel mooier dan dat lelijk grijs (wat na 22j wat te lijden heeft gehad).

5) Deurpanelen passen NIET (kort maar krachtig) en heb zelf een 4deurs (gewoon sedan model)

Hopelijk zo toch mijn bijdrage gegeven.
 

turboturbo

Forumguru
Erg als hobbydetailer.
Haha zo herkenbaar! Ik heb er hier 3 van die mini mensjes en de keuze voor hobby's zoals detailen en sleutelen is daarbij geen gelukkige match ;) Ik mag al blij zijn als sporten 1 x per week lukt. En dan werk ik al part-time met ouderschapsverlof :D

Of het forum neuzen is dan weer niet zo ingewikkeld als je ondertussen slaaptraining aan het doen bent. :shutup:

On-topic: heb de foto's op het CarClean forum gezien. Ziet er alvast goed uit! Wat me wel verbaasd is dat je kennelijk zo'n goede set hebt kunnen vinden van een auto uit die bouwjaren.
 

Stephan27

Actief lid
Ja, was van een man waarbij de dochter de Bora pertotal had gereden een paar jaar geleden. Hij heeft toen alles losgedraaid wat vast stond. Deze zetels hebben jaren in een verwarmde garage gestaan. En heb voor de zetels + tapijt ook nog maar 50€ betaald. Een echte meevaller ! (het huis + garage werd verkocht).

Ja, vroeger waste ik 2x per week mijn 2 auto's. En detailde gemiddeld eentje per week van vrienden en familie. Nu, omdat ik + - 43u werk per week kom ik juist aan mezelf wassen en het huis in orde houden. Auto's zijn al maanden niet meer onderhouden :(. Mijn polijstmiddelen zijn zelfs op de vervaldatum aan het komen :D

Grtzzz
 

turboturbo

Forumguru
Die 50,- is een steal. Daar heb je een goede deal mee gedaan.
Ik zie nette sets voor niet minder dan 200,- van eigenaar wisselen. Wordt zelfs wel meer gevraagd, ook met scheuren en vlekken.
 

Stephan27

Actief lid
Moest iemand interesse hebben in mijn oud skoda interieur met zetelverwarming. Wel een scheur in de wang. Gratis op te halen in Hasselt :-)
 
Bovenaan Onderaan