Boekje erbij?

Niels83

Forumguru
Hoi. ik heb een citigo drive, wat ik begreep is dit de eerste uitvoering waarbij het onderhoudsboekje in de auto zit. best leuk maar mijn garage is geen dealer en dus kan hij er niets mee. voor mijn eigen overzicht en straks de evt verkoop wil ik een boekje.

dus naarvde dealer, jammer maar dat kan er is nl voor dit typen en uitvoering geen boekje. boekje van een andere uitvoering kon niet want die had een andere interval?

dit lijkt mij toch onzin? zou ik moeten doirdrammen om een boekje?
 

SteGo

Donateur
De vorige eigenaar van mijn auto vertelde ook al dat hij bij de dealer geen boekjes kon krijgen voor de auto (Duitse import), mijn auto heeft in principe ook een digitaal onderhoudsboekje en geen papieren onderhoudsboekje.

Maar bij de dealer in Zwolle wilden ze wel verder meedenken en daar hebben ze me een onderhoudsboekje met onderdeelnummer S0055303032 (voor Citigo, Fabia, Octavia, Octavia Tour, Roomster, Superb) verkocht. (Evenals de andere boekjes.)
Dit nummer moet je dealer gewoon kunnen bestellen, of hebben ze misschien zelfs wel op de plank liggen. Bij Korterink Zwolle vertelde ze me dat ze die boekjes vooral veel verkopen aan bedrijven die auto's exporteren, daarom hebben ze die dingen in Zwolle gewoon op voorraad.

Dit boekje kost inclusief BTW minder dan €5,-. Gewoon onderdeelnummer meenemen naar de dealer en inderdaad doordrammen dus.

Bovenste boekje van de foto;
boekjes.jpg
 

s-line

Forumguru
Bewaar gewoon lekker alle rekeningen in een map, van het onderhoud en/of reparatie’s. Die boekjes zeggen geen moer. En snap daarom nog steeds niet wat voor veel mensen nu de noodzaak is van het hebben van zo een boekje.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Bewaar gewoon lekker alle rekeningen in een map, van het onderhoud en/of reparatie’s.
Tja, dat heb ik dus gedaan toen ik mijn auto mét de papieren inleverde na ruim 100k Km, en riemwissel etc..
En wat deed de klojo-verkoper?
Flikkerde alles weg! Ondanks mijn protest.

grtss
 

s-line

Forumguru
Dan is het toch zijn probleem verder.
Daar zou ik mij niet druk om maken, en als het een dealer is zou het mij niet verbazen als de volgende eigenaar gewoon ineens een boekje erbij heeft gestempeld en al...
 

0ri0n88

Forumguru
ALs je het zonder bon, dus zonder btw wil betalen zegt het boekje sws niks in de toekomst, aangezien je dan enkelt een gestempeld boekje heb wat ieder kind van 3 ook zou kunnen maken. Facturen erbij maakt je verhaal geloofwaardiger.
 

Blackciti

Senior Member
Wat ik hier allemaal lees bevreemd mij een beetje.
Ook mijn auto is vanuit de parallelimport. Op een bepaald moment moest er na een onderhoudsbeurt een onderhoudsboekje worden ingevuld. Het bleek dat het niet (meer) bij de auto was. Voor mijn Bovag Garage was dat uiteindelijk geen probleem; bij de Bovag hebben ze namelijk boekjes voor dit soort gevallen. Dus...
 

Blackciti

Senior Member
Boekjes is sowieso geen probleem: je kunt ze ook gewoon ingevuld met stempels kopen en dan kun je aangeven wat er in moet staan. :cool:
Ja, maar zo werkt het dus niet.
De onderhoudsboekjes waar ik het over heb zijn blanco via de Bovag bij je garagehouder te verkrijgen wanneer de originele zijn zoek geraakt.
 

Niels83

Forumguru
Uit de informatie van dit topic vraag ik me af je bedoelt: “.....waarbij het onderhoudsboekje niet in de auto zit.”

nee dat bedoel ik niet. ik bedoel dat het in de computer van de auto staat. daar wordt alles ingevuld en ook kan de dealer digitaal per beurt kijken wat er moet. handig want dan hoeft de monteur niet meer zelf in te schatten wat er kapot gaat
 
Bovenaan Onderaan