Cappucinno beige

EdK

Forumguru
Daar me eerste skoda een Fabia 1 combi was in Sahara Beige en die kleur er uit ging werden de wagens erna de kleur Cappucinno beige die kwa kleur niet echt veel verschilde van de Sahara Beige

Maar wat me onlangs opviel was dat de kleur Cappucinno beige geheel niet meer bestelbaar is !!
Daar baal ik best wel van daar ik dit één van de tot nu toe fijnste kleuren in het Skoda kleurenpallet vond.

Dus ging ik nog ff verder zoeken en kijken, maar stel dat ik op dit moment weer een fabia zou kiezen dan kan ik deze ook niet in Steel Grey bestellen.....

Dacht toch altijd wel dat het een redelijk veel bestelde kleur was die Cappucinno beige ??
En snap dan ook niet waarom deze kleur uit het assortiment is genomen door PON / VAG ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
En cappuccino dan? ;)
Het lijkt idd wel of de kleuren keuze steeds meer beperkt wordt. De Polo GTI is er alleen in rood, wit, zwart en grijs. Ook in blauw schijnt het, maar die is al een tijd niet leverbaar
 

Captain Hook

Forumguru
Nog even, en het wordt volgens het aloude Ford principe:
Je kunt iedere kleur kiezen, als het maar zwart is... ;)
https://en.wikiquote.org/wiki/Henry_Ford
Any customer can have a car painted any color that he wants so long as it is black.

Saaiheid troef wat dat betreft bij PON.
Want als je b.v. bij https://www.skoda-auto.cz/modely/nova-fabia kijkt, dan kun je uit tig kleuren kiezen.
ff snel geteld; maar ik kom al op >30 verschillende kleuren!
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 10
  • Clipboard02.jpg
    Clipboard02.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 10

EdK

Forumguru
Als ik op de CZ site kijk dan is de Sahara en de coffee kleur nog gewoon verkrijgbaar
Moet ik me volgende Skoda dan maar in Tsjechië bij een dealer bestellen dan ??
 

Japanese Power

Donateur
Nog even, en het wordt volgens het aloude Ford principe:
Je kunt iedere kleur kiezen, als het maar zwart is... ;)
Da’s geen oud principe, is nog hartstikke actueel: Tesla hanteert het ook op de instapper Model 3. Zwart met afgrijselijke grijze kunststof velgen... blijf je net onder de bijtellingsgrens van de Tesla tax voor de leasers in NL...
 

Captain Hook

Forumguru
Da’s geen oud principe, is nog hartstikke actueel
't Is dus wel een oud principe, en gewoon weer, of beter gezegd, nog steeds gebruikt. :D:jaja:

Het rare/vreemde van PON is, dat de Skoda fabriek wel degelijk de mogelijkheid tot al die kleuren heeft, maar dat PON het niet wil aanbieden. :pieker:
Net alsof PON de auto's pas in Nederland zou spuiten. :fool:

Ben ff verder gaan zoeken; in Duitsland kun je de Fabia in 18 verschillende kleuren bestellen.
In Oostenrijk maar liefst 31 kleurcombinaties. In de UK slechts 12 kleurtjes.
En in België 16 kleuren.
Kortom; het is een en al willekeur. En waarom? Geen idee... :nono:

Heb zelf ook zo'n koffiesmaak auto:

Nu is de Roomster al niet wijdverspreid, maar nog even, en hij is zeldzaam. :cool:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Kortom; het is een en al willekeur. En waarom? Geen idee... :nono:
Dat bedoel ik, als die koffiekleur nu gewoon in Tsjechië in voorraad is op de fabriek , hoe moeilijk is het dan om die kleur ook in NL te leveren ?
In die spuitstraat ( lakstraat ) gaan alle wagens met verschillende kleuren er doorheen, en de operator toets alleen ff de kleur in die benodigd is bij die wagen..
Dus tsja het probleem ligt gewoon bij onze importeur lijkt me dan ....
 

Okki

Donateur
Mijn O2 was koffiekleur en mijn huidige Rapid ook. Fijne kleur, zie je weinig op.
Overigens zit er tussen de oudere en nieuwe koffiekleuren wel enig kleurverschil.

Als ik een nieuwe kleur zou nemen zou het rees blauw worden.....


O2.jpg

 

Canon-Eye

Forumguru
Na 11 jaar Cappuccinobeige had ik daar eigenlijk wel genoeg van - prettige kleur, daar niet van, maar toch hoog tijd voor iets anders.
Het Pirineos-grijs van de Leon is eigenlijk toeval; ik zou een nieuwe auto (welk merk dan ook) niet in grijs hebben geconfigureerd, maar de auto als zodanig stond me wel aan en ik vond het grijs op zich geen overwegend bezwaar.

Zou ik nu een nieuwe auto "moeten" bestellen, dan zou ik het vermoedelijk in donkergroen, donkerblauw of rood zoeken.
Maar dat probleem doet zich momenteel niet voor... :pardon:
 

EdZ

Donateur
Daarom koos ik de rode Leon . Een nieuwe Leon zou groen maar liever nog paars/aubergine worden. Dat probleem doet zich hier overigens evenmin voor...
(Oranje zou ook wel wat zijn....)
 
Bovenaan Onderaan