Bromvlieg in het dashboard

bluefoxamazone

Nieuw lid
op sommige momenten, meestal wanneer de wagen bergop moet (misschien in een wat lage versnelling van de dsg bak) treedt er een irritante trilling op, ergens in het dashboard (net een bromvlieg). Eenmaal op een ander toerental gaat de trilling weg. om dan plots terug te keren...Overal eens op duwen of tikken bracht geen soelaas.
Vandaag is het behoorlijk warm en treedt de trilling niet op.
Iemand gelijkaardige, irritante ervaringen?
alvast dank!
 

foobalicious

Senior Member
Trillingen en ratels zijn altijd moeilijk te vinden. Ik heb toen ik mijn octavia net had een irritante tik op oorhoogte gehad. Bij remmen en optrekken vooral. De dealer heeft na wat zoeken en testrijden uitgevonden dat er in de B-stijl een kabelbundel niet goed vast zat en heen en weer bewoog en daardoor tegen het metaal tikte.

En op dit moment heb ik irritant hoogfrequente trilling onder het stuur. Daar zit een opening met daarin wat metaalwerk. Ik vermoed een frame waarop wat onderdelen in het dashboard zijn vastgeschroefd. Als ik mijn vinger erop leg is het geluid weg. Maar ik ga er nu (met de nieuwe auto in aantocht) niks meer aan doen.

Ik zou eens iemand anders laten rijden en dan zelf gaan proberen te luisteren waar het vandaan komt. Als je dat weet dan kun je bij de dealer aangeven waar het ongeveer zit. Kunnen zij verder gaan zoeken.
 

CDK

Forumguru
Die moet je inderdaad met de glazen naar beneden leggen om rammelen te voorkomen :jaja:
 

Tinus78

Forumguru
Wow, best knap zo een zonnebril staand laten balanceren op je neus tijdens het rijden.:pieker::laugh:. iets voor het circus.

Affijn, ik sluit mij bij foubalicious aan. Soms treed het maar onder bepaalde omstandigheden op en probeer dat maar eens na te bootsen met de dealer, of te vinden tijdens het rijden.
Zelf proberen te onderzoeken wanneer het optreed en bij de dealer neerleggen. Of anders radio iets harder aan, maar is laatste lapmiddel.
 

Hakar

Donateur
Die bromvlieg van jou is denk ik een beetje een verwend huisdier.
Wil gewoon niet gestoord worden.
Tja bepaalde resonanties zijn dieren gevoeliger voor dan mensen, en dan gaan ze vervelend doen.
Ik heb 3 oplossingen voorhanden.
1 Niet meer bergop rijden, dan veroorzaak je de trilling niet.
2 Naar de Ac tion, vliegenmepper kopen en wachten tot vlieg tevoorschijn komt, dan meppen en hopen dat je de vlieg op de juiste plek raakt.
3 Monteur van de dealer meenemen op vakanie, en hem de taak geven om goed op te letten bij het bergop rijden. Als de vlieg tevoorschijn komt, hem dat laten doen wat jou tijdens het rijden niet lukt.

Oh ja, schiet me nog een vierde binnen.
Jezelf even voorstellen, je wagen even voorstellen, het kan allemaal in meet en greet
Is makkelijker converseren, en mogelijk kom je er achter dat je niet de enige bent met je probleem, maar dat je lotgenoten hebt met hetzelfde euvel in een met jouw wagen te relateren model.
 
Bovenaan Onderaan