Vernieuwing autoradio

rampie

Senior Member
Heren,

momenteel zit ik met een Pioneer AVH-X3800 autoradio in mijn Skoda Superb. Deze kon ik vroeger goed aansluiten met mijn telefoon en eigen navigatie-apps gebruiken. Echter door een update, is deze functionaliteit verdwenen. Ik ben aan het uitzien om de radio te veranderen omdat ik anders geen enkele vorm van navigatie op het radioscherm kan plaatsen en deze radio ook totaal niet kan bedienen met het stuurwiel. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe radio hiervoor.

vereisten:
- DAB+
- Apple Carplay en Android Auto
- Besturing via stuurwiel zou aangenaam zijn.

Momenteel ben ik al uitgekomen op een JVC KW-M745DBT. Heb ook al uitgekeken naar de originele Columbus radio, maar deze heeft echter geen Apple Carplay/Android Auto.

Grote vraag is, past deze radio in de auto of hebben jullie alternatieven?
 

EdK

Forumguru
http://www.zenec.com/products/ego-navi/vw/z-e2060/?lang=en

Kun je met dit wat ?
In verleden met JVC te maken gehad en mijn ervaring mbt support vond ik echt bagger..
Tsja en misschien ben ik een beetje Zenec minded maar mijn ervaring met dit merk is gewoon goed.
Goede support vanaf dealers en importeur, als je een unit koopt van hun dan is het een compleet pakket dus incl het stuurbedienings module.
neemt alle uitlezingen die ik in de Swing had ook gewoon over en soms grafisch nog mooier.
Tsja mijn inziens zijn er maar weinig merken die hier aan kunnen tippen...
 

VAG-man

Forumguru
Zenec zou ongetwijfeld een goed product zijn. Persoonlijk vind ik het oubollig radio's. Ik zie een radio zo kaal mogelijk, dus zonder draaiknoppen en toetsen, zodat het scherm groter kan worden. Verder zie ik een cd/dvd sleuf. Wat moet je daar nu mee? Ook overbodig vind ik. Tegenwoordig werken we met usb-sticks of alleen datanetwerk.
 

VAG-man

Forumguru
Ziet er goed uit en niet duur.
Heb jij Sound System? Dan heb je kans dat je geen geluid krijgt. Informeert daarover met de verkoper.
 

rampie

Senior Member
@EdK bedankt voor de info mar zij gebruiken ook hun eigen systeem om het scherm over te brengen naar de radio. Dan liever een standaard zoals CarPlay of Android auto. Ook liefst zo weinig mogelijk knoppen :)

@VAG-man heb hen gecontacteerd en eens nagevraagd. Denk dat ik op deze manier inderdaad een goedkoper model radio kan vinden met toch alles erin die ik wil. Handig zou zijn als ik hem kan besturen via stuurwiel, maar dat zien we nog wel.
 

rampie

Senior Member
Vrijdag de radio van carpar besteld en gisteren geplaatst. Alles kan op de quadlock connector en bijna alles werkend gekregen.

Wat werkt wel:
Navigatie
CANbus koppeling
Stuurwielbesturing
BT
Parkeersensoren

Wat werkt (nog) niet:
DAB+
Radiosignaal is minder dan in vorige radio, ligt volgens mij aan antenne-aansluiting.
Achteruitrijcamera: hiervan waren de beide stroomkabels vastgesoldeerd op 2kabels van de DIN-connectoren. Aangezien nu alles via de quad-Lock verloopt moet ik nog nagaan waaraan ik ze nu opnieuw moet solderen.

Meer info volgt nog.
 

rampie

Senior Member
Geen idee.... Kan ik dit ergens controleren?

Ik vermoed van niet want ik kan perfect het geluid uitbalanceren over de volledige out (vooraan, achteraan, links en rechts)
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Op de speakers in je deuren staat Sound System op. Onder de bestuurdersstoel zit een externe versterker.
 

Spinal

Forumguru
Jammer dat ik het nu pas lees, op Ali heb je dezelfde radio voor 100 euro minder.
Buiten dat zijn het goede radio's.
De achteruitrijcamera loopt niet via de quadlock maar via de video-in aansluiting (tulpstekker) die los wordt aangesloten op je radio. Vaak zit er een sticker op de radio met een afbeelding van alle aansluitmgelijkheden en hun functie. 'RVC' of 'camera' is de achteruitrijcamera
 

rampie

Senior Member
@Spinal de tulpstekker is aangesloten, echter moet hij nog ergens voeding krijgen
Had hem ook zien staan op Ali maar wou hem toch via NL aankopen omwille van garantie en met de bijkomende invoertaksen is dit verschil kleiner. Ondersteuning zat er ook volledig bij dus heb hen nu ook ingeschakeld voor hulp.
 

rampie

Senior Member
iemand een idee waar ik de rode en de zwarte kabel kan op aansluiten van de achteruitrijcamera?
9My4Jxj.jpg

deze zat voorheen op de zwarte en rode draad gesoldeerd van de iso-aansluiting.

De zwarte kabel zou ik kunnen solderen op de zwarte kabel van de qaud-lock, waar moet ik echter naartoe met de rode...
 

kloekloek

Actief lid
Jammer dat ik het nu pas lees, op Ali heb je dezelfde radio voor 100 euro minder.
Buiten dat zijn het goede radio's.
De achteruitrijcamera loopt niet via de quadlock maar via de video-in aansluiting (tulpstekker) die los wordt aangesloten op je radio. Vaak zit er een sticker op de radio met een afbeelding van alle aansluitmgelijkheden en hun functie. 'RVC' of 'camera' is de achteruitrijcamera

Heb je een linkje voor me?
 

kloekloek

Actief lid
En wat is hier nog meer voor nodig om alles netjes werkende te krijgen? (GPS, DAB, Mirrorlink, afspelen van Spotify etc.).
Jij bent tevreden over deze aankoop?
 
Bovenaan Onderaan