Fabia Combi kopen?

Waalko Kramer

Forumguru
Binnenkort loopt het privelease contract af van een Seat Mii en nu is mijn zoon opzoek naar een betaalbare Skoda Fabia combi met cruisecontrol.

Waar moeten we opletten? Welke motor is een goede keus.

Zie reacties mbt.

Mvg,

Waalko
 

Canon-Eye

Forumguru
Gezien de locatie van dit topic ga ik ervan uit dat je een Fabia 1 combi zoekt.

Ik heb destijds, na wat proefritten, gekozen voor de 1,4 MPI motor omdat ik die in de omgang een stuk aangenamer vond dan de 16-klepper. Laatstgenoemde moet je flink in de toeren houden en dan is het een - voor mij - véél te nerveuze auto. De 8-klepper is veel soepeler onderin.

Dus: goede proefritten met beide motoren maken en zelf bekijken wat beter bevalt, dat lijkt me de aangewezen methode.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Gezien de locatie van dit topic ga ik ervan uit dat je een Fabia 1 combi zoekt.

Ik heb destijds, na wat proefritten, gekozen voor de 1,4 MPI motor omdat ik die in de omgang een stuk aangenamer vond dan de 16-klepper. Laatstgenoemde moet je flink in de toeren houden en dan is het een - voor mij - véél te nerveuze auto. De 8-klepper is veel soepeler onderin.

Dus: goede proefritten met beide motoren maken en zelf bekijken wat beter bevalt, dat lijkt me de aangewezen methode.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Ja, hij is opzoek naar een combi type I.

Ik geef het door aan mijn zoon.
Zijn er nog meer dingen waar we moeten opletten?
We hebben de tijd tot half augustus 2019.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had een 2002 F1c combi Elegance als dienstauto, daar zat alles op en aan en in: zelfs een schuif-kanteldak én een airco hetgeen destijds nog niet zo'n voor de hand liggende combinatie was. Ik heb er in 5 jaar tijd zo'n 160.000 km mee gereden, toen werd-ie opgevolgd door een Octavia 2 combi.
Voor zover ik me herinner is er op één dingetje na niks bijzonders aan gedaan buiten het reguliere onderhoud bij de dealer: Vepreda (tegenwoordig Hoogenboom) in Spijkenisse. Dat ene dingetje was een probleem met een krukaslagerschaal, dat is onder garantie verholpen waarna hij het ruim een ton vlekkeloos heeft gedaan. Fabrieksfoutje uit de vroege jaren, waarschijnlijk; als je een later model hebt dan loop je heel weinig risico op dit punt.
 

Edwinz

Forumguru
Ja, hij is opzoek naar een combi type I.

Ik geef het door aan mijn zoon.
Zijn er nog meer dingen waar we moeten opletten?
We hebben de tijd tot half augustus 2019.

Ikzelf heb 1-12-'18 een fabia combi comfort 1.4 mpi aangeschaft.
Bij mij was de thermostaat defect, maar ben nu ook bezig met de koppakking, zal hier wel even goed op controleren :D.

Verder ken ik de geschiedenis niet van de auto. Wel al ongeveer 13k mee gereden en het rijd opzich heerlijk.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Ik heb ook een 1.4 MPI motor in het vehikel en ik ben er uiterst tevreden mee. Zwakke punten zijn de koppakking. Bij zowel de MPI van mijzelf als van mijn dochter zijn de pakkingen vervangen. Mijn auto is van 2003 en staat nu op 293K en mijn dochters MPI is van 2000. Ook met een respectabele km-stand.
Afgelopen weekend weer op en neer naar midden Duitsland geweest. Geen enkel probleem en verbruik ligt ongeveer op 1:15 tot 1: 16. Olieverbruik nihil. Kortom ik ga gewoon lekker door!!
 

Edwinz

Forumguru
Ik heb ook een 1.4 MPI motor in het vehikel en ik ben er uiterst tevreden mee. Zwakke punten zijn de koppakking. Bij zowel de MPI van mijzelf als van mijn dochter zijn de pakkingen vervangen. Mijn auto is van 2003 en staat nu op 293K en mijn dochters MPI is van 2000. Ook met een respectabele km-stand.
Afgelopen weekend weer op en neer naar midden Duitsland geweest. Geen enkel probleem en verbruik ligt ongeveer op 1:15 tot 1: 16. Olieverbruik nihil. Kortom ik ga gewoon lekker door!!


Dan kan er bij de mijne dus zeker nog 100k bij! (Op het moment op 193k)
 
Bovenaan Onderaan