Van Opel Astra naar Skoda Octavia....naar Opel Astra.

RichTrip

Forumleiding
Moderator
@servies : ik heb het bij 1 zender gehad, het volume wordt dan echt minder maar de zender valt dan niet weg. Voor de rest vindt ik de dekking van DAB+ erg slecht. Voor mijn gevoel staat de radio erg vaak op FM (DAB/FM omschakeling). Op de A1 tussen Amersfoort en Apeldoorn staat ie vaak hele stukken gewoon op FM. Het valt niet echt op omdat ik niet telkens op het scherm kijk, maar als ze FM daadwerkelijk zouden uitschakelen, dan is dat op dit moment nog niet echt mogelijk.

Qua Mirrorlink: het is goed zo. Alleen de BT koppeling met de Amundsen is actief voor de carkit, voor de rest is er geen koppeling. Ik mis het niet.
 

Danno

Lid
Als je je best doet kan je makkelijk 800 900 op tank doen.

Ik doe meestal 5.2l op de 100.
Maar goed ik rij privé en rustig...

Volgas in Duitsland met tussen de 150 en 200.... 1op13

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Tot gisteren ging het prima. Ook met het verbruik ben ik al best tevreden, al betaal ik het natuurlijk niet uit eigen zak. De vorige Opel diesel deed over de laatste 6500 kilometer een gemiddelde van 1 liter op 15,4 kilometer. Heb dat ding nooit echt zuinig gevonden. De laatste twee tankbeurten met de Octavia leverden 1 liter op 16,0 kilometer en 1 liter op 16,2 kilometer op. En daar zaten ook gewoon de stadse kilometers bij in. Ik vindt dat netjes, beter dan de diesel :thumbsup:
Gisteren bij de laatste tankbeurt had ik dus ook 740 kilometer op 1 tank gereden. Vlak voor de 700 kilometer ging het lampje branden.

Dat red ik echt niet met mijn 1.0 met nu 5K op de klok.
idd hij zegt tot tank leeg rond 740 km te rijden maar verbruik echt 6,8 - 7 op 100

Vind ik zwaar tegenvallend, ook al betaal ik de brandstof niet zelf
 

lsp

Forumguru
Als je je best doet kan je makkelijk 800 900 op tank doen.

Ik doe meestal 5.2l op de 100.
Maar goed ik rij privé en rustig...

Volgas in Duitsland met tussen de 150 en 200.... 1op13

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Ik rijdt ook rustig maar van die cijfers kan ik alleen maar dromen...
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Zojuist de O3 weer opgehaald. Geen storingen te vinden in het geheugen en het 'probleem/defect' is niet reproduceerbaar. Advies is om de storing te filmen als het gebeurd. Zal lastig worden, heb ongeveer 10 seconden de tijd om het te filmen......:pieker:
 

Cordoba

Forumguru

Als de auto gewassen is, zie je dit direct als er waterdruppels op de lak vallen (regen of bijv. plantenspuit): zolang er een bescherming actief is trekken de kleine druppels naar elkaar toe, en je ziet dat de contacthoek van het wateroppervlak met de lak groot is (de waterdruppel is als het ware nog steeds een bolletje), dit is het beading effect. Als de sealant (of wax of andere bescherming) niet weer werkt, of als de lak vuil is, dan zie je veel minder die vorming van grote druppels, de waterdruppels op de lak worden als het ware plat, en je kan zelfs een hele waterfilm op de lak hebben liggen. Een andere manier om het effect van de bescherming te zien, is als je de auto afspoelt met een rustige waterstraal: het water loopt als een complete laag water van de lak, en er blijft (bijna) geen water op de lak liggen, dit effect heet sheeting.

Allereerst hier een mooie test van het product Waxoyl. De test lijkt misschien wat extreem, maar als je enig idee hebt wat er in een industriegebied met de regen naar beneden komt...

Een voorbeeld van beading van mijn motorkap (een paar weken nadat ik de laag had aangebracht, zag het er zo uit na een regenbui):
SAM_6112.JPG
En een filmpje met sheeting:
[/user]

Mijn auto heeft eigenlijk altijd een goede beschermlaag (sealant of wax), en als je na een vochtige nacht of een bui op de parkeerplaats gaat kijken, is mijn auto meestal de laatste auto die droog is, doordat het water zich meer ophoopt in druppels en dus langzamer verdampt.
 
Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Vandaag de auto voor het eerst gewassen en die bolletjes liggen inderdaad op de motorkap. Ook vallen de druppels erg makkelijk van de voorruit af. Vooralsnog lijkt het dus nog te werken.

Aandachtspuntjes:

-2/3 deel van de achterbank leuning valt niet neer bij het ontgrendelen vanuit de kofferbak. Veer is veel te slap. 1/3 deel valt wel goed neer.

-DAB+ ontvangst is echt ruk, zo niet sterk verslechterd in de afgelopen twee weken. Thuis geen DAB+ ontvangst meer, alleen FM, ook in grote delen van midden Nederland geen DAB+ ontvangst. Terwijl ik zeker weet dat DAB+ hier goed te ontvangen moet zijn. Heb een losse set ingebouwd in de auto van mijn schoonouders en ik meen zeker te weten dat de ontvangst vlak na aflevering wel OK was thuis.

Aangezien ik voor die beide opties 100 euro heb "betaald", is het jammer dat ze beiden niet naar behoren werken.

De problemen met het starten zijn niet meer opgetreden. Meerdere malen filmpje aangezet bij het starten, maar het is niet meer voorgevallen.

Na het wassen :)

cde002c3333c958493c942aebd238d93.jpg
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
@Rallye: je hebt helemaal gelijk, ik heb zo'n lader van de Acti*n. Super handig ding, maar zodra ik het stekkertje in de GSM steek, dan is het gedaan met de DAB+ ontvangst :(
 

Rallye

Forumguru
Tja. Heb ik al meer gelezen hier. Dan is het dus geen probleem van de auto. Ergens op het forum worden een paar goede merken genoemd die je zou kunnen proberen.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
@VAG-man : ik gebruik de houder zelf nog wel (is een ideaal ding namelijk). Ik laad de GSM nu op via de USB van de Amundsen. Kabel een beetje netjes weggewerkt. Android Auto app van de GSM gegooid. Gaat prima nu!
 

Tafkah

Forumguru
Goede combi! (Zag hem al staan op het caravan forum).
Donderdag ga ik die van mij weer aankoppelen (SIII + Kip Shuttle).
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Het moment waar ik vanaf het oriënteren op de Octavia naar heb uitgekeken; hoe houdt ie zich onderweg met de caravan......
Gisteren in 1 keer naar de Dordogne gereden, 1150 km. Heuvels, beetje file rijden bij Parijs, zo'n beetje alles wat je normaal gesproken wel tegen komt. Conclusie: meer dan geslaagd
Zeer stabiel, niet deinen (hulpveren), soepel. Voornamelijk in zijn 5 gereden, rond de 108 km/u op de teller. Bij stevige heuvels even terug naar 3 of 4, maar dat was geen enkel probleem.
Beste auto die ik qua trekken heb gehad. Verbruik volgens de computer was rond de 1 op 8. Netjes met de caravan. Kon bijna 350 kilometer rijden op 1 tank.
Niet te geloven allemaal. 3 potjes met een inhoud van een pak melk

845ea3faef251329d0027e79a2eabcff.jpg
 
Bovenaan Onderaan