Raak, nu eerst op zoek naar achteruitrijcamera.

Hakar

Donateur
Vanochtend had ik een Bingo.
Was na de nachtdienst nog even langs moeders gereden om daar een stukje ochtendzorg te verlenen.
Ze hebben hele mooie parkeerruimtes rondom het complex waar ze nu woont, en het voetgangers gedeelte is afgeschermd met groene imitatie Amsterdammertjes, zonder de drie kruisen.
Leeg plekje gevonden om in te parkeren, dus hup er achteruit in.
Ging goed tot ik een dof geluid hoorde, en een lichte schok voelde.
Paaltje stond in de weg, of bumper was iets te lang.
Iets schade, maar geen forse deuk.
Paaltje staat overigens nog recht.

Ben even aan het zoeken geweest bij Ome Ali of er een geschikte achteruitrijcamera is voor de Fabia 1 bouwjaar 2005.
Heb alleen deze kunnen vinden, en zou dan willen gaan voor de optie met inklapbare monitor..
https://nl.aliexpress.com/item/Voor...006.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.7fab2e0eQpp6Mm
Had al een bericht naar de verkopende partij gestuurd maar schijnbaar liggen die nu in hun bed, en draaien ze daar geen nachtdienst.

Mogelijk iemand ervaring met deze camera, en of verkoper op Aliexpress?
@Marcooctavia dashcam staat even in de wachtrij, prio is nu de camera achter.

Zo nu eerst even een paar uurtjes de ogen dicht.:sleep:
 

Hakar

Donateur
@Bakkertje.
Prima tip, maar ik heb in die 2005 nog zo'n prehistorisch apparaat waar muziek uit komt.
Mijn Garmin is ook niet geschikt om een apparaat mee te verbinden, anders dan de apparaten van Garmin zelf.

Moet echt wat zoeken wat een combi is van camera en scherm, het liefst in te bouwen in de kentekenverlichting.
 

Hakar

Donateur
@EdK die eerste link neem ik zeker mee in mijn afweging.

Hoeveel sensoren heb jij in de bumper van je F3?
 

Hakar

Donateur
Snap het van het aantal, bereik is dus groot genoeg dat zeelkaar overlappen.

Nu nog uitvogelen wat het gaat worden.
Even voor mezelf een opsomming wat er moet gebeuren bij het installeren.
1 Sensoren moeten in de bumper.
2 Signaalkast zal binnen in de auto moeten dus moet er een doorvoer in de carrosserie worden gemaakt.
3 Er zal een voeding moeten zijn voor het activeren van de installatie vanaf de achteruitrijverlichting.
4 Signaalontvanger op of in de buurt van het dashboard zal een voeding moeten hebben.

Tot nu zie ik als enige verschil dat er bij gebruik van een camera een draad zal moeten worden getrokken van achter naar voren, of er moet worden overgegaan naar een camera met wifi.
Weet alleen niet of dit laatste vlekkeloos werkt.
 

Edwinz

Forumguru
Mocht je bij ome Ali bestellen is het misschien wel handig om het in delen te bestellen om zo lagere kosten te maken per bestelling.
Invoerkosten komen erbij als de kosten volgens mij boven de €23,- liggen.
 

Hakar

Donateur
Omdat we toch bezig zijn, en moeten, zijn we voor de leuk gegaan.
Van een neefje van Ome Ali heb ik een camera gekocht die samen met een lampj op de plek komt van een kentekenplaatlampje.
https://nl.aliexpress.com/item/Voor...006.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.15354c4dU7yc75

Van een andere neef komt een monitor die de beeldjes moet gaan verzorgen.
https://nl.aliexpress.com/item/Ayce...334.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.15354c4dU7yc75

Ze hebben beide een ticket gekocht, en zijn nu met het vliegtuig onderweg.
 
Bovenaan Onderaan