Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Je hebt een Superb III? Dan zit daar een MIB Amundsen in, ongeveer dezelfde als ik heb. Inderdaad geen firmware updates gehad. Het probleem dat jij hebt met harder en zachter komt me niet bekend voor. Ook onthoudt mijn Amundsen bij mij voorzover ik weet de instelling voor het volume van de navigatie. Bijstellen tijdens een bericht is volgende keer de standaardinstelling. Je kunt overigens ook in het menu een standaardinstelling maken.
 

Level42

Forumguru
Bedankt voor je reactie. Ja Super III. Kun jij eens een foto posten van je Firmware versie ? Kun je oproepen door de menu knop in te drukken en vast te houden. Mogelijk heb jij een nieuwere dan ik af-fabriek.

Mmm, tip van standaardinstelling zal ik eens opzoeken, thanks.
 

Marcooctavia

Forumguru
Ja heren ik heb het gekregen en heb er inderdaad geen tijd voor gehad of gemaakt.
Het is eigenlijk niet goed omdat ik gezegd heb dat ik het ga proberen.
Studie en werk houden me erg druk.
En wegens mijn gezondheid wil mijn lichaam ook zijn rust.
En dan vergeet ik het ook weer omdat ik het voor mezelf niet echt belangrijk vindt.
Ik moet het inderdaad gewoon even doen. :thumbsdown:

Marco.
 

Rooverz

Actief lid
Er zijn gewoon legale websites (kost een tientje) waar je dan een jaar langs flitspaal updates kan downloaden, in het juiste bestandsformaat die je zeer eenvoudig kan installeren op je amundsen/columbus. Even googelen :)
 
D

Deleted member 20094

Ik wil voor mijn muziek een SD kaart gaan gebruiken.
Gelden er eisen v.w.b. snelheid en maximale opslagcapaciteit van de SD kaart?

Ik moet een nieuwe aanschaffen, dus doe het graag meteen goed?
Voorkeur gaat uit naar 32Gb of 64Gb SD kaart.

Graag jullie reacties.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Stop de SD kaart erin die in je instructieboek staat. Niet groter en let op het type anders is de kans heel groot dat hij niet herkent wordt.
 
Voor uw muziek kan je gewoon alles gebruiken. Op mijn (gekregen) kaart van 64 gb staan er meer dan 5000 liedjes op en ze is nog niet vol. Op een kaartje van 8 gb moet je ongeveer een kleine 1000 songs kunnen plaatsen. Dus mijn raad ,begin maar met een klein kaartje.Opmerking,blijf van uw gps sd kaartje af, die moet origineel blijven.
 
Ik heb een 3 tal kaartjes, ze werken alle 3,en op mijn sandisk extreme van 8 gb staat er 30 mb /sec. op de andere(32 EN 64) staat er niks op
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik wil voor mijn muziek een SD kaart gaan gebruiken.
Gelden er eisen v.w.b. snelheid en maximale opslagcapaciteit van de SD kaart?

Ik moet een nieuwe aanschaffen, dus doe het graag meteen goed?
Voorkeur gaat uit naar 32Gb of 64Gb SD kaart.

Graag jullie reacties.

@Zwolly1970 wil een NIEUWE SD kaart kopen voor muziek en vraagt of er eisen zijn aan de SD kaart.
De meeste ouwe meuk zal werken maar de nieuwere typen SDXC werkt in de Columbus niet. Ik heb een SDXC van 64Gb nieuw gekocht en deze wordt niet herkend. In het instructieboek staat dat alleen SDHC max 32Gb werkt en dat klopt ook.
Daarom, kijk in je instructieboek en koop een SD kaart die geadviseerd wordt.
 
D

Deleted member 20094

Bedankt voor de reacties...

Reden van de vraag: ik heb (nog) geen instructieboekje ter beschikking, want de auto moet ik nog krijgen en m'n leaseauto is reeds ingeleverd.

Anders had ik de vraag niet gesteld...
 

Kabelventje

Nieuw lid
Per ongeluk ondekt dat er achter de horizontale strip onder het display een aantal infrarood ledjes branden....... zijn die misschien voor benaderings detectie of hebben deze een andere functie ?.
 

jongetje

Forumguru
Ik heb een 128GB kaartje in mijn amundsen van oktober 2016 en werkt prima. Wat betreft de snelheid is echt elk kaartje ruim voldoende. Die maximale 320kbit/sec. voor een mp3 is peanuts voor elk SD kaartje. Duurt hoogstens wat langer om te vullen.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn Passat raakte na verloop van tijd bestanden beschadigd op de SD kaart (ik gok door de temperatuur). Daarna kaart opnieuw geformatteerd en na het vullen met muziek op de schrijfbeveiliging gezet. Sindsdien geen problemen meer gehad. Voor mij is 16 GB meer dan voldoende om muziek op te parkeren, maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoeveel muziek je mee wilt nemen in de auto..
 

RiSc911

Actief lid
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe GSM, een Huawei P20 Pro. Sinds ik die telefoon heb, synchroniseren niet alle contacten meer naar de Amundsen van mijn Fabia 3. Met mijn vorige telefoon (LG Nexus 5X) had ik dat probleem totaal niet.
In mijn GSM staan drie contactengroepen: Google en 2 accounts zakelijke Exchange. Eén van die zakelijke Exchange contacten heb ik volgens mij uitgezet, voor wat betreft de contactpersonen, want dit is een gedeeld account die door mijn collega's ook wordt gebruikt. Hier staan allemaal (heel veel) contacten in die ik zelden of nooit gebruik.
Alle bovengenoemde accounts had ik op mijn vorige GSM ook.
Het lijkt er op dat hij wel enkele contacten van mijn Google binnen haalt, een stuk of 17, en geen enkele van de Exchange. Als ik handmatig de contacten laat synchroniseren vanuit de Amundsen lijkt hij wel 2000 contacten te importeren, maar zoveel zijn er gezamenlijk helemaal niet op het Google-account en mijn eigen zakelijke Exchange, mogelijk wel op die gezamenlijke Exchange, ondank dat ik die uitgezet heb. Kan het zo zijn dat mijn Huawei bepaalde data "verminkt", waardoor de Amundsen ze negeert?

Iemand een idee? Ik hoor het graag!
 
Bovenaan Onderaan