Toch nog KVS verlies

Edwinz

Forumguru
Als ik trouwens op mannesman zoek kom ik bij conrad uit en de Nm waardes zijn hetzelfde. Is die van Westfalia niet gewoon eenzelfde product met ander merkje?
 

Edwinz

Forumguru
De Nm waardes zijn afhankelijk van de lengte van de sleutel in combinatie met hoeveel kracht je erop kunt (en mag) zetten. En die dingen zien er allemaal (bijna) hetzelfde uit.
Ik gebruik er (af en toe) eentje die ooit bij de LIDL in de aanbieding was, en als die er een meter/kilo naast zit...:pardon:

En ernaast zitten is niet gewenst begreep ik
 

Hakar

Donateur
Die van Mannesman gebruik ik al jaren.
Gaat nooit meer weg.
Sleutel dan zelf niet zo veel meer, maar je weet het nooit.
Voorheen wel veel gebruikt voor de Panda blokjes, en Guzzi blokken bij het vervangen van kop en voetpakkingen.
 

Edwinz

Forumguru
Hmz.. deze beste man laat de boel draaien terwijl de kop eraf is? ENN hij heeft blijkbaar magische handen met de kop vastzetten?
Versta er ook niks van, maar wel goed om te zien hoe het ongeveer gaat.

De kortere versie. Hier zie je bij het einde pennen uitsteken welke je niet ziet bij het lange filmpje, ook niet als de kop teruggeplaatst wordt? Zijn dit de pennen die eigenlijk niet omhoog moeten komen?

Langere versie.
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Die pennen die je ziet op 3 minuut 50 in het tweede filmpje zijn de stoterstangen, die worden aangedreven door de onderliggende nokkenas.
Ze komen vanuit het onderblok en lopen door de kop naar de tuimelaars.
Dat ze vrijkomen bij demontage van de kop is normaal.

Ik denk dat jij bedoelt dat je al gelezen hebt dat de cilinderbussen kunnen verschuiven bij een kop revisie.
Die grote ronde zwarte dingen die je in hetzelfde filmpje ziet zijn de zuigers.
Die zitten in cilnderbussen, en die cilinderbussen zitten weer in het blok.
Die cilinderbussen moeten niet verschuiven.

Ter info even een link, scheelt mij een hoop typewerk, en wordt nog eens goed uitgelegd ook.
https://www.mvwautotechniek.nl/cilinder/
 

Edwinz

Forumguru
Die pennen die je ziet op 3 minuut 50 in het tweede filmpje zijn de stoterstangen, die worden aangedreven door de onderliggende nokkenas.
Ze komen vanuit het onderblok en lopen door de kop naar de tuimelaars.
Dat ze vrijkomen bij demontage van de kop is normaal.

Ik denk dat jij bedoelt dat je al gelezen hebt dat de cilinderbussen kunnen verschuiven bij een kop revisie.
Die grote ronde zwarte dingen die je in hetzelfde filmpje ziet zijn de zuigers.
Die zitten in cilnderbussen, en die cilinderbussen zitten weer in het blok.
Die cilinderbussen moeten niet verschuiven.

Ter info even een link, scheelt mij een hoop typewerk, en wordt nog eens goed uitgelegd ook.
https://www.mvwautotechniek.nl/cilinder/

Dat is een mooie uitleg bedankt:D
 

Edwinz

Forumguru
Producten zijn besteld:D
  • Momentsleutel 28-210Nm + verlengdop + 17,19,21 dop
  • Momentsleutel 5-25Nm
  • 6 delige adapterset (1/2",1/4",3/8")
  • 40 delige inbus, torx, veeltand bitset 10mm
30mm, 75mm, bithouder 3/8" en 1/2"​
  • Bougiedopsleutel 16mm
  • Koppakkingsset + kopbouten
Totaal: €168,44

Heb een ratelsetje met 3/8" doppen, vandaar de adapterset meebesteld. Ook handig voor de bitset.

KVS En olie zal ik nog halen.
Moet nog bij de auto kijken welke oliefilter, bougies en benzinefilter ik precies moet hebben. Zag hier de nodige verschillen in op diverse sites.:D
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Koppakking set binnengekomen. Nu nog wachten op het gereedschap:nailbiting:
Ook mn oude telefoon een beetje weten op te laden met Torque Pro. Geen storingen opgeslagen in de ECU. Wel bij testresultaten wat kruisjes... iemand die hier wijzer van wordt?:D

qP4otIsh.jpg

LXDjFBD.jpg

Ak3Me39.jpg

wEM8UIp.jpg

4pMGafj.jpg

G4mrFNY.jpg
 
Bovenaan Onderaan