Toch nog KVS verlies

Hakar

Donateur
Die van jou ziet er na het klikken op het knopje kopen zo uit.
Überprüfen und kaufen
s-l500.jpg

Kopfdichtung Satz Schrauben für Fabia Octavia 1.4 8V 1999-03 Aqw Atz Azf Aze AMD
Preis:
EUR 71,06

Versand:
Nach Niederlande -- EUR 9,67 -- Economy Int'l Versand

Lieferung:
Mi. 13. Mär. - Fr. 5. Apr.

Zahlung:
PayPal

Wordt overigens door dezelfde verkoper aangeboden als het setje wat ik linkte.
 

Edwinz

Forumguru
Die van jou ziet er na het klikken op het knopje kopen zo uit.
Überprüfen und kaufen
s-l500.jpg

Kopfdichtung Satz Schrauben für Fabia Octavia 1.4 8V 1999-03 Aqw Atz Azf Aze AMD
Preis:
EUR 71,06

Versand:
Nach Niederlande -- EUR 9,67 -- Economy Int'l Versand

Lieferung:
Mi. 13. Mär. - Fr. 5. Apr.

Zahlung:
PayPal

Wordt overigens door dezelfde verkoper aangeboden als het setje wat ik linkte.


Da's stimmt:D

Wel prijzige boutjes

Op hun officiële website kan ik deze set trouwens niet vinden. Wel degene die jij hebt gestuurd.
Om de een of andere rede staan die bouten niet op hun site.
 

oco1979

Forumguru
Allereerst het belangrijkste bij een momentsleutel: na gebruik altijd terugstellen naar 0, anders rekt de veer door constante spanning en is de momentsleutel niet meer zuiver. Sommigen hebben de neiging om een momentsleutel voor de wielbouten op te bergen op het voorgeschreven moment, zodat ze dat niet hoeven te onthouden/opzoeken, dat gaat dus niet werken.

Kijk verder eerst even welke momenten je nodig hebt voor de verschillende bouten, zodat de range van de momentsleutel(s) daarbij past.

Zaken die je ten aanzien van de koppakking nog kunt testen:
- ruikt de olie (aan de peilstok) zoet? (zoja, dan is dit de koelvloeistof)
- ruiken uitlaatgassen zoet (kvs)?
- koelmiddel ruikt dat naar olie/uitlaatgassen?

Dus wat snuffeltests, om te checken of er koelmiddel in de olie komt en/of olie in je koelmiddel.

Goeie tip txs
 

oco1979

Forumguru
bestelling bij autodoc is gratis verzending vanaf 110euro en in belgie na een week geleverd,bestel je via app heb je meer korting dan via website en meestal de maandag meeste korting, al 25 procent zien voorbij komen.
Bestel wat extra mee,zoals oliefilter,luchtfilter of remreiniger enz kom je vlug aan 110euro.
pas op dat soms in je winkelmand via pc niet zonder btw sta.
 

Edwinz

Forumguru
bestelling bij autodoc is gratis verzending vanaf 110euro en in belgie na een week geleverd,bestel je via app heb je meer korting dan via website en meestal de maandag meeste korting, al 25 procent zien voorbij komen.
Bestel wat extra mee,zoals oliefilter,luchtfilter of remreiniger enz kom je vlug aan 110euro.
pas op dat soms in je winkelmand via pc niet zonder btw sta.

Ik zat al te denken aan oliewissel, filters, bougies enzo
 

ertromp

Forumguru
Je zou voor de losse onderdelen ook een prijsopgave kunnen laten maken bij een Skoda of VW dealer bij jou in de buurt. Mijn eigen ervaring is dat pasvorm van origineel perfect is en vaak maar een paar centen duurder als een hoop internet meuk
 

Edwinz

Forumguru
Je zou voor de losse onderdelen ook een prijsopgave kunnen laten maken bij een Skoda of VW dealer bij jou in de buurt. Mijn eigen ervaring is dat pasvorm van origineel perfect is en vaak maar een paar centen duurder als een hoop internet meuk

Heb ze ook gemaild maar nog geen reactie.
 

oco1979

Forumguru
AUTODOC als voorbeeld neemt kan je kiezen tussen verschillende merken.
Want VWgroep maakt die onderdelen ook niet zelf.
Toeleveranciers die in de aftermarkt ook verkopen.
 

oco1979

Forumguru
Motor :: Cilinderkop
Cilinderkopschroeven, stap 1, Nm
20 Nm opnieuw geolied (schroeven 1 tot 10)
Cilinderkopschroeven, stap 2, Nm
90° aandraaien
Cilinderkopschroeven, stap 3, Nm 90° aandraaien
Cilinderkopschroeven, stap 4, Nm (niet natrekken)
Cilinderkopschroeven, stap 5, Nm (max. vertrekking 0,05 mm)
 

oco1979

Forumguru
Voorgedaan bij Skoda Octavia [ 1996 - * ]
Foutcode: 00533 - Motor / Motorelektronica 1
STATIONAIRREGELSYSTEEM
Signaal ontbreekt

Oorzaak Smoorklepactuator vervuild/defect.
Opmerking
Voer na het reinigen/vervangen een basisinstelling uit. Voorwaarde: motor op bedrijfstemperatuur. Bij enkele motoren kunnen bovendien de leerwaarden worden gewist.
Oplossing
Gasklepactuator controleren, indien nodig reinigen/vervangen.
Eventueel defecte component
Gasklep-actuator

OF

Oorzaak Valse lucht in inlaatsysteem.
Oplossing
Aanzuigsysteem controleren, indien nodig repareren.
 

brepus13

Forumguru
Ik ken het merk niet en heb er dus ook geen ervaring mee. Wellicht iemand anders hier?

Even Google gebruiken voor gebruikersdata ringen kan natuurlijk ook.

In die prijs range valt mannesmann ook volgens mij. Heb 15 jaar geleden ooit een doppenset hiervan gekocht en die is eigenlijk nog steeds erg goed. Verder heb ik voor het wat zwaardere werk een gedore momentsleutel maar dat is wel een andere prijs en ik moet eerlijk zeggen dat voor wielen wisselen enz het eigenlijk wel een beetje overkill is. Maar goed, de redenatie was dat goed gereedschap een levenslang meegaat en aangezien ik regelmatig met auto’s in de weer ben, ook van vrienden en kennissen gebruik ik hem wel regelmatig.
 

ertromp

Forumguru
Doe eens een link hier posten van die “Westfalia” sleutel
Zeker is Mannesman een goed merk en die hebben voor de hobbyist de zogenaamde Greenline serie en wellicht dat daar een momentsleutel voor een goed prijs bij zit?
 
Bovenaan Onderaan