Auto gordel bekleding demonteren

Bobbielinux

Nieuw lid
Links aan de bestuurders kant rolt de auto gordel moeilijk terug dus wil dit oplossen, inspuiten met interieur spray help nog niet, dus wil kijken bij het rol mechanisme of daar iets verkeert zit,
Dan is mijn vraag??? in welke volgorde van losmaken van bekleding /bouten ed is het beste, ben ook in bezit van plastic bekleding gereedschap.
zijn er nog verdere tips??
 

Hakar

Donateur
Zie ook hier.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/gordels-rollen-niet-of-langzaam-terug.24966/#post-468431

Zelf ben ik ooit begonnen met het reinigen van de gordel.
Heb daartoe de gordel eerst helemaal uitgerold en met houtje touwtje bevestiging geblokkeerd tegen terug oprollen.
Ingesprayd met een oplossing van water en dreft (theelepel op halve liter)
Even laten intrekken en gedroogd met een handdoek.
Uitgerold laten drogen.
Ik meen dat ik dit een keer of drie heb herhaald voor de gordel weer een beetje automatisch oprolde.
Alsnog de kappen van de B stijl verwijderd en het te veel aan stof weggezogen.
Was overigens maar weinig.

Een volgende keer zal ik overigens eerst stof verwijderen daar waar ik er bij kan komen, en dan reinigen.

Als laatste heb ik de gordel een keer of drie ingespoten met cockpitspray, en na elke keer inspuiten op laten rollen.
Nu inmiddels meer dan een half jaar een nog steeds automatisch oprollen van de gordel.

Het hoofdgereedschap bij zo'n klus is geduld.
 

Bobbielinux

Nieuw lid
Mijn vraag is eerder in welke volgorde demonteer ik de bekleding zonder iets stuk te maken om bij de autogordel afrol mechanisme te komen.
 

Hakar

Donateur
In bijlage wat plaatjes en praatjes.
Mocht je er wat aan hebben gehad, zou ik dat graag weten, kan ik het ook voor anderen vindbaar maken in de kennisbank.
 

Bijlagen

  • Veiligheidsgordels uitbouwen Fabia 2002.pdf
    91,6 KB · Weergaven: 75

Bobbielinux

Nieuw lid
Bedankt, Je hebt al ervaring met kappen van de B stijl, op de beschrijving dat de clips vervangen moeten worden ?? heb je die ervaring dat het nodig is ??
 

Hakar

Donateur
Ik heb de kappen er uit kunnen krijgen en heb het geluk gehad da de clips er netjes uit zijn gekomen.
Tis wel even zoeken waar ze precies zitten, kunststof zit er behoorlijk gesloten op.
Heb de klemmetjes niet hoeven vervangen.
Ik deed dat overigens bij wat hogere temperaturen dan er nu heersen.
Kunststof is dan wat soepeler.

Artikelnummer van de klemmetjes is 4A0867276A, je kunt ook zoeken op 0867276A

Een exploded view van de onderdelen aan de B stijl vind je hier
http://www.oemepc.com/skoda/part_si...category/867065/part_id/2694293/lang/h#sec_20
 

Bobbielinux

Nieuw lid
Bedankt Antera en Hakar, de combinatie van beide tekeningen geeft een duidelijk beeld hoe het gemonteerd is, zal er eerdaags mee aan de gang gaan en zal het terug hier koppelen.
 

turboturbo

Forumguru
Mijn vraag is eerder in welke volgorde demonteer ik de bekleding zonder iets stuk te maken om bij de autogordel afrol mechanisme te komen.
Je vraag was op zich volkomen helder @Bobbielinux , soms krijg je gratis extra tips nav je vraag of het onderwerp. Die zijn dan mooi meegenomen of je laat ze links liggen, net wat je zelf waardevol vind. Mag allemaal :)
Bovendien leest mogelijk nu of in de toekomst eens iemand dit topic met dezelfde klacht. En is voor hem of haar een alternatief aangedragen tip mogelijk wel een oplossing. Sharing = caring.
 
Laatst bewerkt:

Bobbielinux

Nieuw lid
Door te zoeken op het forum was het mogelijk om ook antwoorden te vinden, de ene keer ging het oplossen goed, andere keer wat minder.
Ik ben blij dat er meer mensen met kennis van zaken, dit delen.
 

Jelle

Nieuw lid
Misschien een wat oud draadje, maar ik moet een gordel vervangen omdat deze niet meer uit wil rollen.
Waar koop je de juiste gordel? Alleen bij de dealer?
gaat om een fabia greenline van 2011
 
Bovenaan Onderaan