Dashbord kastje open => achterklep open indicatie en binnen verlichting aan

Hallo mensen ik ben nieuw hier...

Dacht zal gelijk een mooie vraag erin gooien...
Fabia 1.2 tdi 2013 buissines edition

Als ik mijn onderste dashbord kastje open doe tijdens het rijden gaat de binnen verlichting van de auto aan... ennn geeft mijn dashbord mfa/mfd aan dat de achterklep open is...
Bij stilstand doet hij dit echter niet....

Waar te beginnen met zoeken... of is dit normaal :-)
 

Hakar

Donateur
Harm dat wisten we hier toch niet, dat je de auto pas drie dagen (nu inmiddels 4) hebt.
Maar ... wordt dus kwestie van uitsluiten.
Lampje voor lampje verwijderen en kijken of die melding terugkomt.
Zou beginnen met het checken in instructieboekje welke lampjes waar moeten zitten en dat te controleren.
Alle lampjes zoals het hoort?
Lampje van dashboardkastje er uit te halen, dan te rijden en checken of de melding terugkomt.
Zo niet kofferbaklampje er uit en weer checken.
Melding weg, dashboardlampje er weer in en checken enzovoort.
 

ZaRoK

Senior Member
@Harmdeboer Heb je uiteindelijk de boosdoener gevonden?

Ik heb het alleen met led kofferbak verlichting dat hij denkt dat de klep open gaat als er een ander interieur lampje aan gaat. Heb dit nog niet opgelost, misschien moet ik weerstanden plaatsen bij die lampen. Het begint nu wel irritant te worden haha.

Had met obdeleven gekeken bij control unit 09 Central Electics. Hier staan alle lampjes in maar die van de kofferbak niet kunnen vinden.

Misschien dat op 1 of andere manier er een lekstroom komt door de kofferbakschakelaar?
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie nu dit topic opnieuw, en met (deels) herkenning van het probleem: een paar weken terug had ik het ook in mijn F3 dat tijdens het rijden ineens de melding 'achterklep open' verscheen, terwijl het dasboardkastje open ging. Kastje dicht, melding weg, opnieuw kastje open, weer de melding 'achterklep open'. Daarna nooit meer gehad Ik heb de originele W5W gloeilamp in de kofferbak vervangen door 2 led's (2e lampunit toegevoegd), en bij mij gaat ook niet de binnenverlichting branden, maar voor een deel in de F3 dus eenzelfde probleem. Het lijkt er dus op dat hier structureel een foutje in schema zit.
 
Bovenaan Onderaan