Autosalon van Brussel 2019

hemi24

Forumguru
Bron : www.autowereld.be

Skoda op het Autosalon van Brussel 2019: Scala, Kodiaq RS

Op zaterdag 19 januari 2019 opent het Autosalon van Brussel de deuren voor het grote publiek. Skoda vind je in paleis 11 van de Heizel, de hal waar ook VW-concerngenoten Audi, Seat en Volkswagen staan.

autosalon-brussel-skoda-00.jpg

7 foto's
Overzicht :


Natuurlijk ontbreken de Citigo, de Fabia, de Octavia noch de Superb op de Skoda-stand. Maar ze staan wel in de schaduw van de nieuwe Scala. De opvolger van de Rapid Spaceback legt de lat een stuk hoger dan zijn voorganger. De Tsjechische VW-dochter zet immers in op design, op technologie en op veiligheid, zonder aan de kernwaarden te raken. Want zoals elke moderne Skoda wil ook de Scala value-for-money combineren met veel binnenruimte en slimme interieuroplossingen.

De Skoda Scala bouwt op de technische fundamenten van de VW Polo, maar is langer dan de huidig Golf. Achter de automatisch openende kofferklep schuilt een maximale laadruimte van 1.410 liter.De Scala pronkt niet alleen met veel binnenruimte, maar ook met een opgewaardeerd interieur dat een puike vormgeving en mooie materialen combineert met een heleboel comforttoepassingen. Deze Skoda telt 5 motoropties en tankt naast benzine en diesel ook CNG.

autosalon-brussel-skoda-scala-2.jpg


SUV-geweld
De kans is klein dat die Scala een sportieve hot-hatchvariant krijgt. Skoda kleeft wel een RS-badge op de Kodiaq. Die dynamische versie van de flink uit de kluiten gewassen SUV draagt geen benzine-, maar een dieselmotor in de stoere snuit. Het betreft de bekende 2 liter-biturbo van 240 pk, die de Kodiaq RSin 6,7 seconden van 0 naar 100k km/u jaagt en hem aan een topsnelheid van 228 km/u helpt. De potige SUV rondt de Nordschleife bovendien in 9.29,84.

Ook de wat compactere Karoq tekent present. Skoda brengt twee nieuwe uitrustingsniveaus mee: de sportief gelijnde Sportline krijgt immers het gezelschap van de stoere, enkel met vierwielaandrijving te verkrijgen Scout.

autosalon-brussel-skoda-kodiaq-rs.jpg


Tijdens het Autosalon van Brussel 2019 vind je Skoda in paleis 11, de hal waar ook VW-concerngenoten Audi, Cupra, Seat en Volkswagen staan.
 

dhe019

Actief lid
Ik kan natuurlijk ook 100% met het OV... Maar dat is oncomfortabel. Misschien dat ik de benzine auto van mijn vrouw pak (18 jaar oud).

Ik blijf het "onbetrouwbaar" vinden van de overheid dat een goedgekeurde auto na 13 jaar niet meer rond mag rijden. </rant>
 

hemi24

Forumguru
Ik dacht dat mijn 79-XG-HP destijds Euro3 was.:sterretjes:
Kan helaas niet meer checken, auto is al lang geëxporteerd.
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru

enkele foto's van gisteren
 

hemi24

Forumguru
De Scala was niet om in te zitten, enkel om te bekijken...

:nono:

Verwacht dat het nog een pre-productie model was.
 

Jooo...

Forumguru
Ah ok dan kan je idd al een goede indruk krijgen van het interieur! Dan neem ik mijn woorden terug ;)
 
Bovenaan Onderaan