Amundsen Het grote Amundsen-topic

BJF

Senior Member
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het spoor bijster is in navigatietypeland. Ik heb er al meermalen op gezocht, maar nooit gevonden: is er ergens een overzicht incl. foto’s van de verschillende VAG navigatiesystemen, een soort conversietabel oid? Zou een einde maken aan al die onduidelijkheid.
 

Canon-Eye

Forumguru
En dan zit ik nog steeds met vraagtekens in mijn ogen als ik naar het "Mediasystem Plus" in mijn Leon kijk.
Ook VAG, maar geen idee waar deze dan staat in het rijtje. En ik kan me toch slecht voorstellen dat ze in de Seats een compleet afwijkende modellenlijn toepassen...
 

ertromp

Forumguru
En dan zit ik nog steeds met vraagtekens in mijn ogen als ik naar het "Mediasystem Plus" in mijn Leon kijk.
Ook VAG, maar geen idee waar deze dan staat in het rijtje. En ik kan me toch slecht voorstellen dat ze in de Seats een compleet afwijkende modellenlijn toepassen...
Off topic:
Het media navi plus systeem in onze Leon's is een MIB II systeem vergelijkbaar met de Columbus in de Octavia of de Discovery in de VW. Enige afwijkende kan zijn de SSD die er in zit en die bij ons 64Gb is en ik weet zo niet hoe groot die is bij Skoda.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hij ziet er wel anders uit, met alleen 1 draai/drukknop voor volume en aan/uit en 2 druktoetsen, waarvan een het menu in het touchscreen oproept en de andere (die ik nooit gebruik) iets met autolink of zo. Verder geen fysieke knoppen aanwezig...
 

ertromp

Forumguru
Hij ziet er wel anders uit, met alleen 1 draai/drukknop voor volume en aan/uit en 2 druktoetsen, waarvan een het menu in het touchscreen oproept en de andere (die ik nooit gebruik) iets met autolink of zo. Verder geen fysieke knoppen aanwezig...
Tja er zijn binnen de serie Discovery of Columbus of media system navi plus voor de diverse bouwjaren verschillende uitvoeringen op de markt gekomen. Misschien beter je vragen/opmerkingen op Seat forum posten dan dit Amundsen topic te vervuilen ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Misschien beter je vragen/opmerkingen op Seat forum posten dan dit Amundsen topic te vervuilen
Al geprobeerd, maar dat heeft nog niks opgeleverd.
Vandaar dat ik het hier maar eens bij de collega-"overlopers" probeerde nu feitelijk dezelfde basisvraag hier ter sprake kwam... ;)

Kruisbestuiving is trouwens nog iets anders dan vervuiling, hè...
 

Bakkertje

Forumguru
Ik snap wel dat je de vraag hier stelt @Canon-Eye ;)

Als ik naar de optiecodes kijk voor de VAG producten, dan wordt er onderscheid gemaakt tussen standaard en high navigatie systemen. (zie: http://vag-codes.info/files/options/vag-option-codes.pdf)
Op de sticker in jouw Seat staat dan vermoedelijk of 7UP (standaard) als code voor de navigatie of 7US (high).
In het eerste geval zou het de Amundsen/Discover Media broer zijn, in het tweede geval de Columbus Discover Pro

Daarnaast kun je het ook vrij eenvoudig controleren door de SD kaart wel of niet te plaatsen, de standaard navigatie zal niet werken zonder SD kaart, de high wel..

De basis unit is volgens mij uitwisselbaar met alle VAG producten, de verschillen tussen de merken zit verder alleen in het scherm..
 

Sandokan

Nieuw lid
kan iemand mij opnieuw helpen. ik krijg de nieuwe versie 2018/2019 niet op mijn originele skoda kaartje. ben al dagen aan het proberen maar lukt niet. kan deze sd kaart ook niet openen? is het sd kaartje stuk.? de vorige versie stond er zo op. nu werkt het opeens niet meer.
 

hemi24

Forumguru
@Sandokan : Hoe staat het schuifje op de SD-kaart..?

sdcardlocked.jpg
 

Sandokan

Nieuw lid
ja de vorige versie 2017/2018 werkt gewoon in de auto. ik draai op windows 10 de software kopiëren naar een ander sd kaartje is ook onmogelijk. de software update komt wel volledig binnen 12,5 GB. dat komt via de link van de dealer. het probleem is op het kaartje krijgen en de oude versie eraf krijgen.
 

Sandokan

Nieuw lid
ik heb kaartjes van scandisk gekocht sdhc klasse 10 maar dat lukt ook niet. geprobeerd op computer en laptop.
bij beide computers de zelfde meldingen. helaas maar het is zo.
 

Sandokan

Nieuw lid
ja dat lukt wel andere sd kaartjes leest het wel. heb nieuwe gekocht voor de navigatie software maar dat lukt sowieso niet omdat daar waarschijnlijk niet de code opstaat zoals bij de originele kaartje van de amundsen. er is iets fout maar wat?normaal lukte het in een keer. en waarom ik de oude update er niet af gaat.???kom gewoon niet meer in het kaartje als dat zou lukken is het probleem zo opgelost. het zal waarschijnlijk zo zijn een nieuwe kaart of met de oude verder gaan. jammer genoeg weer 99 eurootjes dan.
 

Sandokan

Nieuw lid
ja is daar pas geweest voor de service beurt, maar ja kaartje update is geen service wel als je die 99 eurootjes neer legt.wel jammer dat dit kleinigheidje er niet bij hoort. ik heb nog een Garmin met eindeloos gratis update misschien die weer gaan gebruiken. blijf nog effe proberen wie weet........
 
Bovenaan Onderaan