Blind Spot / uitparkeerhulp permanent aan

poenke

Lid
hey,

ik heb problemen met de blind spot en uitparkeerfunctie,
deze moet ik elke keer ik start handmatig terug aanzetten, daar waar de handleiding zegt dat de voorkeur behouden blijft na contact in en uit te schakelen, maar dat is dus niet zo

iemand een oplossing?
 

poenke

Lid
nee, is net nieuw, kan het te maken hebben met de dsg? als ik van P naar D moet passeer ik de R en dan springt hij uit, wat vooral vreemd is voor de uitparkeerhulp
 

reinierh

Senior Member
nee, is net nieuw, kan het te maken hebben met de dsg? als ik van P naar D moet passeer ik de R en dan springt hij uit, wat vooral vreemd is voor de uitparkeerhulp
Hmm hoe bedoel je? Ik heb ook een DSG maar niet gemerkt dat er iets niet werkt zoals ik had bedacht.
(of ik heb de handleiding verkeerd begrepen :-))
 

rwin

Lid
Ik heb hetzelfde probleem in een Octavia 3 FL.
Weet iemand of/hoe dit ooit is opgelost?
 

rwin

Lid
Auto is nog geen twee maanden oud, er is niets te updaten. Dealer heeft vandaag storingen gewist en de sensoren een beetje schoon gemaakt. Volgens de dealer zouden deze meldingen kunnen komen omdat de auto een paar weken terug bij de schadehersteller is geweest.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
De topic starter heeft niets meer laten weten helaas of de update het op gelost heeft. Hebben ze er een trekhaak naderhand onder gebouwd toevallig? Dit kan problemen opleveren als ze niet de juiste trekhaakmodule geplaatst hebben.
 
Interessant, ik heb gister m'n auto opgehaald bij de dealer nadat ze de trekhaak gemonteerd hadden. En nu heb ik dus ook het probleem dat deze instelling niet automatisch aan blijven.

Voor de montage van de trekhaak bleven de instellingen gewoon staan.

Wat is er precies verkeerd aan de module Antera?
 

Antera

Donateur
Een klant met van mij had eenzelfde euvel. Deze is toen ook ene paar terug geweest en hebben we diverse malen de module's bekeken waar de oorzaak in zou kunnen zitten maar geen verschil kunnen vinden. Uiteindelijk bleken er meerdere trekhaak module's te zijn en hebben ze een andere geplaatst en deze vond de auto leuker denk ik want nu werkte alles wel naar behoren. Is alweer 2 jaar geleden dat ik dit heb gezien.

Was op een superb van 2015
 
Een klant met van mij had eenzelfde euvel. Deze is toen ook ene paar terug geweest en hebben we diverse malen de module's bekeken waar de oorzaak in zou kunnen zitten maar geen verschil kunnen vinden. Uiteindelijk bleken er meerdere trekhaak module's te zijn en hebben ze een andere geplaatst en deze vond de auto leuker denk ik want nu werkte alles wel naar behoren. Is alweer 2 jaar geleden dat ik dit heb gezien.

Was op een superb van 2015


Ok, bedankt. Ik zal de dealer eens bellen. Auto moet toch nog een keer terug om wat andere zaken op te lossen waar ze "nog" geen oplossing voor hadden.
 
Vorige week heeft de Superb weer een paar dagen bij de dealer gestaan. Probleem is nog niet opgelost. Volgende week gaat hij weer terug.......:cry:
 
Bovenaan Onderaan