Tuning voor 1.5 TSI Evo eindelijk mogelijk!

krukas

Nieuw lid
Vandaag had ik contact met TVS Engineering over tuning van de motor en de DSG van mijn Karoq. De DSG aanpassingen kunnen zij uiteraard uitvoeren, maar voor de motor is/was het nog maar de vraag.
Inmiddels blijkt dat er een nieuwe tool is, waarmee de motor getuned kan worden.
Men moet daar echter flink voor investeren.

Hierbij de vraag: wie hier op het forum heeft interesse in een group buy voor de 1.5 TSI EVO.
Als er genoeg animo (10+ aanmeldingen) is gaat TVS de tool aanschaffen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Me dunkt dat ze die tool blindelings aan kunnen en zullen schaffen. Er zal immers belangstelling genoeg voor zijn.
 

CDK

Forumguru
Op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Me dunkt dat ze die tool blindelings aan kunnen en zullen schaffen. Er zal immers belangstelling genoeg voor zijn.

Een aantal weken geleden is mij nog verteld dat ze deze tool niet zouden aanschaffen. Ze wachten tot er een update is voor door hen gebruikte tools....
 

Rosinfield

† In Memoriam
O ja, in dat geval. Ik veronderstelde dat het om één specifieke tool ging, maar blijkbaar zijn er dus meer opties. Hoe dan ook, zo'n tool zal er komen en tuning bedrijven zullen de aanschaf echt niet af laten hangen van voldoende belangstelling via een group buy. Daar is echt wel een markt voor dunkt me
 

Pendragon

Forumguru
Ik was in eerste instantie niet van plan om de Karoq op motor te tunen, wel op DSG, maar als TVS een goede oplossing heeft (ik wil niet als proef gebruikt worden) dan wil ik er over nadenken. Er zijn nog wel wat andere dingen die ik op/aan de Karoq wil doen en het budget is een keer op ;)
 

tvsengineering

Actief lid
Om onduidelijkheid even te voorkomen hierbij een reactie. We hopen dat onze huidige flashtool leverancier op zeer korte termijn met een update komt voor de nieuwe 1.5 TSI en 2.0 TSI motoren welke gebruik maken van een ander protocol. Echter is hiervoor nog (steeds) geen release datum uitgebracht. Vandaar overwegen we momenteel te investeren in een nieuwe tool welke deze motoren wel schijnt te kunnen lezen en schrijven. Het zou echter zonde zijn wanneer blijkt dat onze huidige flashtool leverancier op zeer korte termijn wel met een update komt. We zijn hierover in gesprek met hen en wachten op een reactie. Daarentegen, bij voldoende animo overwegen we inderdaad om deze nieuwe tool aan te schaffen en jullie allen te kunnen helpen!

Team TVS Engineering
 

EvoII

Nieuw lid
Bij deze:

33156251-1781931531853454-8790288154864123904-o.png


Ik ben benieuwd wat ze eruit kunnen halen. Mij lijkt wel rond de 200 pk met een stage 1. De uitdraai van deze 1.5 is helemaal zonder mods. Vanaf de 4500 toeren begint het behoorlijk te zwabberen. Flink geknepen dus waarschijnlijk. Deze uitdraai is van voor de wltp motoren. Las ergens al dat de wltp versies minder lekker lopen dan de pre wltp versies.
 

krukas

Nieuw lid
Gisteren bij TVS geweest voor de DSG. Ik ben er blij mee. Het rijdt een stuk soepeler. Ook dat vreselijke start-stop systeem laten uitzetten.
Over tuning van de motor is geen nieuws. Het leek even dat er een oplossing was, maar dat bleek niet zo te zijn. TVS zal dit binnenkort zelf nog wel toelichten (zei men).
 

Pendragon

Forumguru
En ben je tevreden Pendragon?
Ik ben ook tevreden, ondanks dat ik wel vind dat het snel opschakelen er nog wel is, maar bij TVS zeiden ze dat dat beter zo blijft omdat de dsg anders erg onrustig wordt. Het opschakelen gaat wel veel soepeler. Ik zit nu in Duitsland en merk wel dat bij het terugschakelen er een hikje is. Of dat komt omdat je bergop gaat weet ik niet. Op vlak terrein gaat dat wel rustiger. Voor mij is het belangrijkste dat hierdoor de levensduur langer wordt, naast uiteraard een beter gevoel tijdens het rijden. Ik ben een zeer kritische rijder, maar als ze bij tvs zeggen dat hun lange ervaring aangeeft dat dit de beste settings zijn dan vertrouw ik daarop.

Ik ben wel benieuwd naar jou ervaringen buiten dat je zegt dat het soepeler gaat.
 
Bovenaan Onderaan