Nieuw en meteen vraag spiegelverhoger

Chrisjemol

Forumguru
goedemiddag
Ik ben Chris, 32 jaar oud en trotse vader van 2 dochters (3 en 1 jaar oud).
Ik heb afgelopen weekend een superb FL 1.6tdi uit 2014 gekocht.
Wat een heerlijke en ruime auto!
Rijdt ook heel aardig met de 1.6 (ik laat hem wel chippen overigens)

Wat ik me nu afvraag: ik zie dat chris hier een spiegelverhoger heeft ontwikkeld, dit lijkt me wel wat.
Maar om het te proberen: is er iemand hier die er al 1 heeft en hier vanaf wilt?

Alvast bedankt!
 

aiva tco adoks

Forumguru
Wat is een spiegelverhoger??

Btw chippen zou ik zeker doen. Kan je vvt aanraden, daar ben ik ook geweest met mijn superb
 

Chrisjemol

Forumguru
Ow sorry, ik zocht al een ‘voorstel’ topic maar vond die niet zo gauw. Ook bazaar gedeelte is me ontgaan.

Zal het eens gaan verplaatsen (als het me lukt)

Gr chris
 

EdK

Forumguru
Wat is een spiegelverhoger??
Was dat verloop dat één van de leden voor de SuperB spiegel heeft ontworpen en met een 3D printer heeft geproduceerd
Na zijn post en vele positieve reacties van leden hier ( meen ook @Corné de Kluijver ) heeft dat lid nog een aantal van deze in productie laten maken als ik me niet vergis

Maar worden niet meer gemaakt volgens mij, wat je nog kunt doen is topic terugzoeken en kijken wie het was en deze persoon een PB sturen of er nog mogelijkheid is tot produceren of dat je de 3D file kunt ontvangen zodat je zelf aan de slag kunt met een 3D printer van jezelf of een kennis offf een bedrijfje zoeken die het wil uitprinten voor je
 

Eltjo

Forumguru
Ik heb met m'n 1,98 meter er ook direct een gekocht na aanschaf om gemist verkeer van rechts te vermijden.
Dat is nl. veel duurder... als het fout gaat en het scheelt bij elke zijstraat bukken om onder de spiegel door te kijken.

Ik ben er erg tevreden mee.
 
Laatst bewerkt:

Chrisjemol

Forumguru
Ik wil er ook graag 1 aanschaffen, soms zit hij heel hinderlijk in de weg.
Vind hem alleen nog wat duur, maar zal er volgende maand mogelijk wel 1 gaan halen
 

chris2709

Senior Member
Ik vond het - met mijn 2,07 m. - ook superirritant om in haarspeldbochten in Italië telkens onder de spiegel door te moeten bukken. Dus toen ik terugkwam in NL meteen achter de computer gedoken en na het maken van een prototype aan de hand van tips van mede-leden een definitieve versie gemaakt. Ik kan je garanderen: je zult er geen spijt van krijgen. En de prijs ben je snel weer vergeten ...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Eltjo

Forumguru
Precies, ik had al eerder een auto kapot gereden doordat een auto onverwacht achter de spiegel vandaan kwam bij een NL "haarspeld".
Al remmende trapte ik toen te hard en bruut op de rem en gleed (geen ABS) rechtdoor op een voorwiel van de om de hoek komende auto.Tja, de garage had goedkope Firestone banden op m'n auto gemonteerd - geen grip bij nat wegdek.

Geluk (voor mij) bij dit ongeluk dat ik het autootje van de tegenpartij met 500 gulden betaald had. Helaas schakelde m'n automaat versnellingsbak niet meer en was dat dan ook het einde voor mijn auto.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Vroeguh hadden ze daar ook een mooie oplossing voor. Moest er alleen niemand in het midden op de achterbank zitten...

Citroen-DS-dashboard-1600x1200 (1).jpg
 

chris2709

Senior Member
Tja, niet te geloven hè?
Nou, ik kan je uit eigen ervaring (ik heb ook een oldtimer in de schuur met de spiegel beneden) vertellen: die spiegel beneden is i-de-aal voor lange mensen. Ik heb door het hele voorruit zicht. Heerlijk! En ja, door de achterruit... vind ik minder belangrijk dan het zicht door de voorruit...
 

Eltjo

Forumguru
Alleen zie je in een moderne auto dan waarschijnlijk geen bal met hoofdsteunen op de achterbank en sowieso minder (over)zicht naar achteren. Nog niet te spreken over dat de achterzitters dan helemaal in de weg zitten.
In een Kadet E draaide ik de spiegel 180° om meer zicht te hebben.
Maar je kunt idd altijd je Superb spiegel snoeien en eentje op je dashboard zetten. Wat achter de middenstijl gebeurd is toch niet interesant, daar houdt je auto toch gewoon op?:)

Soms zie je mensen voorbij rijden met een forse extra dode hoek - hun navi pal op het midden van de ruit.
Mijn losse TomTom zit het linker middenrooster en in de Passats zat die onderaan op de ruit.
 
Bovenaan Onderaan